Toon posts:

Aopen DX2G+ doet niets (alleen fans draaien, geen beeld)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost en bekend, zie onderaan.

Ik heb een tweede hands (maar ongebruikt) moederbord weten te bemachtigen, maar krijg hem niet aan de praat. Probleem is het volgende:

Als ik opstart krijg ik geen beeld (monitor geeft geen kick), meer symtomen na de specs

Specs:
Moederbord: Aopen DX2G+ (dual slot 2, XEON) serverboard.
CPU: Intel P3 Xeon 700Mhz, 1mb (zowel met 1 als 2 stuks geprobeerd, cpu's zijn identiek) (met 1 heb ik natuurlijk de bijgeleverde terminator in het andere slot zitten)
Ram: getest met 4x 256mb SDRAM PC-100 +ecc, ook getest met 1x 128mb SDRAM PC-100 (niet ecc)

Voeding: met 2 verschillende voedingen (die allebei werken) getest, 1tje van 200watt en 1tje van 350 watt.

Getest met 2 oude AGP-kaarten en 1 oude PCI-kaart (die allemaal gewerkt hebben, geen reden om aan te nemen dat die kapot zijn)

Aangesloten monitor: Benq 17" TFT (FP731)

Aangesloten externe hardware: alleen PS2 toetsenbord

Intern aangesloten: niets (wel getest met ATA-HD + DVD-rom op primaire IDE, zelfde symtomen)

Het moederbord ligt op een kartonnen doos bij gebrek aan een passende behuizing.

Ik start op door de 2 pinnetjes van de power-connector kort te verbinden. Vervolgens gaat de voeding + cpu-fan draaien, totdat ik hem weer uit zet (door opnieuw pinnetjes kort te verbinden). Powerled brandt ook.

Onboard buzzer en aangesloten speakertje doen beide niets (er worden dus geen foutsignalen gepiept).

Persoon waarvan ik hem heb gekocht heeft het moederbord aan gehad (bios geupdate) en goed verpakt opgestuurd.

Monitor is niet stuk, en ook de kabel niet. Bij 1 AGP-kaart zegt hij kort: "no signal detected" waarna hij weer zwart wordt.

Ik ben van plan een oude CRT-monitor (die ik hier niet heb) ook nog te testen, maar verwacht dat dat niets oplost.

Mogelijke problemen:
kapot moederbord (hoop het niet)
cpu defect of niet compatible (kleine kans, zie ook \[dx2g+] parity check error waar ook dit moederbord wordt gebruikt, en ook 700 Mhz Xeons)
jumpers fout?
er is iets niet aangesloten wat nodig is om te booten (misschien fannetje?! ledje?!)

Ik hoop dat iemand me hiermee verder op weg kan helpen.

Mijn dank is groot!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: Als ik hem opstart zonder dat er iets aangesloten is (alleen 20pins ATX voeding), dan piept hij ook niet (er zit een onboard buzzertje, zal ook proberen met extern speaketje).

Verwijderd

Topicstarter
Update 2:
Getest op kartonnen doos en met andere voeding: geen veranderingen.

Verwijderd

Topicstarter
Update 3:
Batterijtje eruit en er later weer in (terwijl stroom eraf was), zoals werd aangeraden op PMG-FAQ.
Helaas heeft ook dat niet geholpen. (behalve dat hij nu niet meer uit wil: als ik hem uit zet, dan reset hij zichzelf)

Verwijderd

Topicstarter
Met 1 Xeon 450Mhz draait hij
Nu nog met 2 700Mhz draaien, dan ben ik helemaal blij

Verwijderd

Topicstarter
Het laatste nieuws:
CPU's waren dual voltage (5/12V), en dat pikt het bord niet.
Pagina: 1