Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:37
Eergisteren Hamachi geinstalleerd en ook erg tevreden over, werkt heerlijk en snel. Vooral de remote desktop gebruikte ik het meeste.

Nu kwam vanochtend de Apple Software Updater met een update (op de remote PC). Ik die (remote) geïnstalleerd. Nu vroeg deze om een restart. Ik dacht: dat komt in orde, restart, klik.

Verbinding verbroken, ik even wachten, en hierna opnieuw proberen aan te loggen, maar helaas. Met het Hamachi-server-IP wil het niet lukken.

Nu blijkt dus dat Hamachi zich niet opstart omdat deze pas start als Windows in het hoofdmenu komt. Het Hamachi-scherm op m'n desktop waar ik nu ben, geeft ook aan dat er geen service op de "server" is gestart. In principe staat m'n PC gewoon thuis te wachten totdat iemand in het welkom-venster het profiel aanklikt en het wachtwoord erin ramt.

Is er toch een optie om remote dit uit te kunnen voeren?
Ik heb al gezocht op de Hamachi.cc forums maar dat wil niet zo fijn werken, ik kom daar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 21:14
Je zou met tweakUI een profiel automatisch laten inloggen. Werkt perfect hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:47

The Executer

Lekker belangrijk!

Dit kun je ook in windows zelf instellen, nl als volgt:

Klik start -> Uitvoeren
Typ nu: control userpasswords2
Haal nu het vinkje weg voor: Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken.
Klik nu op toepassen. Nu komt er een nieuw venstertje. Vul bij username de naam in van het account die je automatisch in wilt laten loggen. Als er geen wachtwoord op dat account zit, laat je wachtwoord leeg. Zit deze er wel op, dan vul het wachtwoord in. Nu logt het account automatisch in.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ok, dat is inderdaad mogelijk, maar ik wil juist geen auto-login.

Het punt waar het mij om draait is dat ik mijn username + ww check behoud, maar dat ik nu remote kan inloggen (aanmelden). Met m'n verbinding van buitenaf lukt dat niet, omdat hamachi nog niet is gestart en ik geen enkele routerpoort hiervoor heb opengegooid.

Wat ik eigelijk bedoel is dat ik Hamachi als het ware al laat starten op het moment dat ik in het welkomstvenster zit.

Misschien zo wat duidelijker... :*)
Is dat wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

dnhelle schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:37:
Ok, dat is inderdaad mogelijk, maar ik wil juist geen auto-login.

Het punt waar het mij om draait is dat ik mijn username + ww check behoud, maar dat ik nu remote kan inloggen (aanmelden). Met m'n verbinding van buitenaf lukt dat niet, omdat hamachi nog niet is gestart en ik geen enkele routerpoort hiervoor heb opengegooid.

Wat ik eigelijk bedoel is dat ik Hamachi als het ware al laat starten op het moment dat ik in het welkomstvenster zit.

Misschien zo wat duidelijker... :*)
Is dat wel mogelijk?
Ik heb verder geen ervaring met hamachi, maar iets wat in je buurt komt, dus je username + ww check behouden, is http://www.logmein.com. Hiermee kun je remote inloggen, via een webbased applicatie. Daarna zou je kunnen inloggen met hamachi. Logmein werkt zelfs door een proxy heen. Misschien is dit een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Logmein was een optie geweest, maar ik heb op deze desktop geen admin-rights... Anders had ik gewoon remote gewerkt zonder hamachi, de poorten zijn hier enorm dichtgetimmerd.

Ik heb op het forum van Hamachi het volgende kunnen vinden:
quote: R4tt3xx
wrote:
You can make any application a serivce in Win XP by simple using the task
schedular. Set it to start whenever the PC is turned on.

Simple as that. It is even hidden from normal users.

Doing this allows you to connect back to the PC you are using RDP on if you
remotely boot it back up!!

But I have noticed once it is running on the PC in this manner you can not bring
up the Hamchi interface even if you try to run it.
Dus dit ga ik eens uitproberen... Ik laat nog wel horen of bovenstaande werkt, als het zo simpel is... Ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 21:14
Inderdaad. Wat jij wilt is het laten draaien van Himachi als server, en niet als applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik vragen waarom je niet gewoon een poort open zet zodat je direct zonder hamachi "bureaublad op afstand" kunt doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
smeerbartje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:25:
Inderdaad. Wat jij wilt is het laten draaien van Himachi als server, en niet als applicatie.
Juistem! En dat heb ik nu (simpel) opgelost door hem in de taskschedular te zetten, incl. de optie dat ie altijd tijdens het opstarten wordt meegenomen door de Windhoos. _/-\o_
Het werkt echt heerlijk, continue alles remote en lokaal kunnen doen....
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:40:
mag ik vragen waarom je niet gewoon een poort open zet zodat je direct zonder hamachi "bureaublad op afstand" kunt doen ??
Zeker mag dat ;) Probleem is dat hier 2 routers staan (1 Linksys wrtg54 (routerfunctie), en 1 Linksys befsr41 (switchfunctie). De PC waar ik naartoe wil "tunnelen" staat bedraad achter de switch, die op zijn beurt bedraad achter de router staat.
Daarbij wil ik vanuit mijn werksituatie ook op m'n remote server komen, alleen kan ik daar niet zo 1,2,3 de firewall opengooien, dus heb ik toestemming gekregen om het zo op te lossen.
Én daarbij komt nog het voordeel dat je met Hamachi ook nog met ongeveer 16 personen je network kan joinen. Voordeel: Vrienden van me achter een experiabox kunnen "zonder poortgeklooi" zo hoppa de shares bereiken die ze mogen bereiken. Ideaal.

Daarom dus. ;)
Ik ben geholpen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Maar, www.logmein.com werkt gewoon zonder poorten open te zetten hoor! Ik kan vanaf school, achter een proxy verbindign maken naar thuis, en dan vanaf thuis via msn weer naar een klasgenoot, ook via logmein. Ik kan dus van beide kanten inloggen.

ik zie het probleem ff neit, sorry :P

Pagina: 1