Dubbelzijding document scannen en vervolgens pagina sorteren

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aarnsand
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Met mijn Canon Pixma MP750 wil ik een groot, dubbelzijdig document inscannen middels de ADF.
Het document (een dikke handleiding) is dubbelzijdig geprint. Aangezien mijn scanner niet dubbelzijdig kan scannen, zal ik dus twee scanrondes moeten maken: eerst de voorkant (oneven pagina's) en vervolgens de ander kant. Probleem is wel dat ik de pagina's niet goed op volgorde heb staan. (bij 6 pagina's wordt de nummering dan 1,3,5,2,4,6

Weet iemand een methode om de pagina's automatisch weer in de goede volgorde te krijgen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Scanje naar tiff of naar pdf?

Ik weet niet of het gaat werken, maar kijk eens naar verschillende commandline zoals www.pdfhacks.com/pdftk en/of scripting tools.

Of kijk of je elke blz naar een eigen bestand kan printen. Dan kan je natuurlijk doen wat je wilt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• aarnsand
Ik scan naar meerbladig .pdf bestand.
Ieder blad apart opslaan is niet de bedoeling...handmatig nabewerken (dus in adobe acrobat alles handmatig in het document verplaatsen ook niet...)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ieder blad apart opslaan is niet de bedoeling...
Waarom niet? Als dat automatisch kan en je achteraf gewoon automagisch de boel samenvoegd?
handmatig nabewerken
Lees mijn post nog eens. Keywords zijn commandline en script ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• aarnsand
Klopt... ik citeer van de site:

Merge Two or More PDFs into a New Document
pdftk 1.pdf 2.pdf 3.pdf cat output 123.pdf

Als het over 400 pdf's gaat ben nog wel even bezit om alles in de juiste volgorde te krijgen in de commandline... omdat de opvolgende bestandsnamen van de scans dus net zo onlogisch achter elkaar staan als de paginanummers... of ik moet die op de een of andere manier renamen en achter ieder oneven scan een 'a' plakken of zo...

(ik ben niet zo'n held met scripts etc... het laatste wat ik op de commandline heb gedaan is in MSDOS .bat files maken... in 1993)

Ik zal d'r nog eens rustig over nadenken... even de logica laten werken:

wat als:
eerst alle even pagina's worden ingescand..deze krijgen namen als img0001.pdf etc.
dan na scannen alle oneven versies inscannen met dezelfde bestandsnamen (in andere dir)
dan directorylisting in excel importeren en met wat geklungel 200 doscommando's aanmaken waarbij img0001.pdf wordt gerenamed naar img0001a.pdf.
Dit uitvoeren en alle bestanden bij elkaar in directory zetten en bovengenoemd pdftk commando uitvoeren.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Geen scripts kennen is een goede reden om het weer te leren :P

WSH/VBScript of de nieuwe PowerShell is meer toekomstvast maar "DOS" is lekker makkelijk.
Als je N even en M oneven, totaal dus img001 t/m img{N+M}. Doe een loopje van i = 1 tot N en voeg dan toe nummer i en nummer N+i. Alleen even kijken of het bij de laatste blz goed gaat, eventueel tot {N-1} gaan en de laatste met de hand doen.

Pagina: 1