Vage kleuren TFT

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb onlangs een nieuw monitor aangeschaft, de Iiyama 2200WS-B1.
Over de grootte van het scherm ben ik erg tevreden, maar de kleuren zijn soms erg vaag.
Dit is te zien in het onderstaande plaatje, een screenshot van de Shrek the Third trailer 1080p.

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/5906/vagekleuren4la.jpg

Dit lijkt me niet zo horen en ik vraag me af waar dit aan kan liggen.

Ik heb een Ati X1900XT. Verder heb ik het monitor aangesloten via DVI.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:36
staat hij wel op 32bit kleuren?

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Hbeez schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:04:
Ik heb onlangs een nieuw monitor aangeschaft, de Iiyama 2200WS-B1.
Over de grootte van het scherm ben ik erg tevreden, maar de kleuren zijn soms erg vaag.
Dit is te zien in het onderstaande plaatje, een screenshot van de Shrek the Third trailer 1080p.

[afbeelding]

Dit lijkt me niet zo horen en ik vraag me af waar dit aan kan liggen.

Ik heb een Ati X1900XT. Verder heb ik het monitor aangesloten via DVI.
heb jij dat plaatje geprintscreend? lijkt er wel op en dan zit het in je driver...........je kunt geen printscreen maken van verkeerde kleuren door je monitor afgebeeld: immers rekent printscreen uit wat je videokaart verstuurd; niet wat je monitor (al dan niet slecht/beter) ervan maakt.

Als het geen printscreen is: staat je brightness/backligt niet erg laag? En even op andere pc aansluiten en vga poort gebruiken ipv dvi: als vga het wel doet en dvi niet, dan zit het in je videokaart: je monitor kan dan blijkbaar wel goed beeld weergeven.

T60P Widescreen

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Is een driver cq codec issue. Zoals hierboven correct staat geeft een printscreen het doorgestuurde signaal.

Had hetzelfde met het afspelen van DVD (zelfde blokkerige beeld). Heb toen de standaard afspeelcodec voor DVD gewijzigd en was opgelost. Geef even aan in welk formaat de video is gemaakt (WMV HD, DivX/Xvid).

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Het is inderdaad een printscreen..

En het is een HD-trailer van apple.com.