[JAVA] Het lezen van een property file buiten een jar

Pagina: 1
Acties:

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:36
Ik word gek hier, en ik kan geen conrete dingen vinden op het internet, zat fora, tutorials te vinden maar op een of andere manier lijkt dat nooit de oplossing van het probleem te zijn...

Ik wil properties lezen uit een app.properties file. Normaal zou je dan iets in de trant van dit doen:
code:
1
2
Properties properties = new Properties();       
properties.load(new FileInputStream("app.properties"));

Echter.... kan hij de file niet vinden... en ik wil er natuurlijk geen hardcoded pad vanaf de root in hebben. Maar meer iets in de trant van "app/WEB-INF/classes/app.properties", of "app/WEB-INF/lib/app.properties" oid..

Hoe krijg ik dat in godsnaam voor elkaar. Want het lijkt me wel met FileInputStream te moeten, want wat gezien heb van getClass.getResource of getClass.getResourceAsStream geeft het zelfde probleem, namelijk dat ik niet weet wat het pad moet zijn van de file die ik wil gebruiken...

Iemand?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:02
Heb niet echt veel nog met java gedaan maar ik denk dat je hier wel meer info kan vinden:

Accessing Resources in a Location-Independent Manner

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Als je getResourceAsStream gebruikt, zou het voldoende moeten zijn om die property file ergens op je classpath te hebben. Eventueel laden met een '/' ervoor: getResourceAsStream("/app.properties");

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:36
Heren, ik ben ultra dom geweest... Hij las de properties file WEL, enkel had ik daar enkele illegale karakters in staan, zoals : 8)7 And dan flipt tie natuurlijk...

En ik maar de hele ochtend denken dat ik die file niet kon lezen... Excusez moi en slotje?