Toon posts:

Wie kent Police Quest nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan bedoel ik geen Swat, maar Police quest 1 t/m 4.
Dat waren echt hele goede spellen. Ik heb daar echt veel plezier aan beleefd. Ben ze nu ook weer aan het spelen.
Jammer dat Sierra is overgestapt naar actie i.p.v. adventure.
Het zou echt vet zijn als ze weer eens een PQ adventure zouden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Open Season was goed! Een van de koelere adventures vind ik (alleen als ik hem nu weer zie is hij toch best wel lelijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Twee jaar geleden plukte ik PQ1 eens van een warez site. Ik vond het lelijk, maar dat is tot daaraantoe. :)

Alleen ik snapte er geen hol van, alles moest je zelf intikken dus, nou schijnt dat vroeger redelijk normaal geweest te zijn in RPG's, maar ik kon er nix mee.

Ongetwijfeld supercool voor die tijd eh :7

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Tis geen RPG, tis een adventure en inderdaad, het spel is uit het eind van de eighties en toen moest je alles intypen ja (wat niet per se een minpunt is).
PQ4 heeft trouwens wel een point-and-click interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-10 18:25

Theeboon

theebonen bestaan!

Jep PQ1 en 2 waren echt retestoer (ging altijd met m'n gun uit m'n holster 't politiebureau doorwandelen en dan iedereen neerschieten ;))

Open Season vond ik echt bruut! Mooi realistisch gevoel.
3 denk ik ook een van de betere uit de serie (The Kindred).

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PQ1 rules tog echt gewoon de frituur uit. en uren proberen om de zin goed te krijgen: Get key, Get radio
of die code in pq2 voor je kluisje: fuck waar stond dat ding nou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

hehe ja ik weet nog dat ik daar tiiiijden mee bezig was om mn car aan de praat te krijgen.. Bleek dat je dr eerst drie keer omheen moest lopen voor je security check..
ik: 'do security check', 'check car' inspect car' 'get in car' 'look' 'get out car' 'check tires' 'check lights' 'check all', etc... aaaah.. maar wel leuk :)

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

PQ 1m 2 en 3 roelde, 4 vond ik al minder
heb de hele collectie ooit een keer gekocht voor een geeltje bij Fame Amsterdam

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowtje
  • Laatst online: 22:04

Shadowtje

Shadow

door pq1 heb ik leren pokeren :)

dit is geen link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:30
Op zondag 04 februari 2001 11:21 schreef Shadow19 het volgende:
door pq1 heb ik leren pokeren :)
Hahaha, ik ook! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dus ook. Maar het duurde wel een poosje voordat ik kon winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Was mooi toen de VGA versie uitkwam, alles weer opnieuw gespeelt. Heb pq 1-4 + PQ 1 VGA alle legaal staan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
haha, echt heel stoer waren die, veel uurtjes plezier aan beleefd, heb nooit uitgespeeld eigenlijk hmmm, kun je me ze mailen? :P

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ohoh, dat mag niet he. Er zit copyright op...... maarja check je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is d'r ook een VGA versie van dan? :)

Tof.. ff zoeken.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

yup, is wel Point And Click, dus de charme is er een beetje af. Maar misschien vinden mensen dat wel een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach... Het blijft een adventure :)

Hij is voo 18% binnen.. ik bedoel.. ik heb hem gekocht en wordt binnen een paar minuten afgeleverd :P

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Voor de kids onder ons.. ja dat intypen van opdrachten (Get radio, Get Keys) was heel normaal toen hoor. :) Infact, toen Sierra begon met die click en point meuk ben ik er mee gestopt. Ik heb al die Police Quest, Space Quest (rulen!) en Larries gespeeld waar je moest typen...vooral SQ1, SQ2, L1, L2 en PQ1 waren echt heel erg goed! Naja daarna nog wel Larry 7 gespeeld en PQ3 en PQ4.. Kings Quest kon me nooit echt boeien.. :) Geweldig.. tig dagen vast zitten omdat je een woord verkeerd spelde.. was wel goed voor je engels, heb nog nooit zovaak in een woordeboek gekeken :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

quote:
Door police quest 1 heb ik leren pokeren!

Ik ook

Jahaaa.. ik ook !
dat was echt geweldig, pq1, rondscheuren in die bak. ik had de EGA versie destijds, vond ik leuker dan de opgelelijkde VGA versie. Dat stuk dat je die auto moest gaan inspecteren, die in de muur was gecrashed.. echt goed !
en KQ3 was trouwens ook heeel mooi (Sierra)
rond dezelfde tijd uit. Open door, look. hah..
zo heb ik mijn engels geleerd! "Dye?" wat is dat nou weer pappa ! "pak het woordenboek maar zoonlief!" "okee" "ooooooooh...." Heh ! :):)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Larry en Space Quest zijn inderdaad ook erg leuk.
[Zie je in Larry 2 een dubbelganger van jezelf lopen]
'blablabla' says the dorky-looking guy
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damswer
  • Laatst online: 23-10 07:41

damswer

mSW - LU since 2005

pq, larry, enz.. lekker terug naar de oldskool. Heeeeel wat uurtjes doorgebracht met die dingen. Hele goeie herinneringen aan, dat is een ding wat zeker is.

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-10 18:25

Theeboon

theebonen bestaan!

Voor de Space Quest fans:
Space Quest - The Lost Chapter.

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik heb daar uren mee zoet gebracht in mijn VWO tijd Larry 1 en 2 en Police Quest.

Spel was eigenlijk te iri voor woorden: eerst een visual check van je politie auto of anders was je af. Ook leuk was dat naarmate je compu sneler was XT--->AT je autotje ook niet meer te besturen was.

Larry was gewoon erg grappig.

Alleen soms had je puzzels daar kwam je niet uit. Het einde van een Larry (2 dacht ik) je stond ergens naast een vulkaan en je had een fles benzine en watten. OK het is dus tijd voor een explosie. Niet te doen gewoon
throw gasoline in crater
use bottle
do bottle
throw bottle with gasoline

Bleek dat je ergens precies moest staan.

Gelukkig was er een vriendje met een prehistorische BBS verbinding die contact had gelegt met de server van Sierra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Police Quest 1 heb ik twee maanden geleden voor het eerst uitgespeeld... En poker leren was ik toen (edit: ik het voor het eerst speelde, niet een paar maanden geleden :)) nog te jong voor denk ik (jaar of 6), ik heb Engels geleerd van PQ :)

Kiss Laura - That's an entertaining idea, but I've got work to do :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[Zie je in Larry 2 een dubbelganger van jezelf lopen]
'blablabla' says the dorky-looking guy
Larry zit ook in Pq2, op het vliegveld :)

Ik heb dagenlang geklooid met dat vizier op m'n pistool :(
Trouwens Indy was ook kool, ben uiteindelijk gecrashed in de blimp wegens defecte floppy :(
-insert floppy3-

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-10 08:24
Ik ging altijd met PQ1 in m'n politie kar rondscheuren.. Maar die oude EGA adventures van Sierra waren echt GAAF. Vooral Space Quest 1 en Larry 1 heb ik veel gespeeld.
En ik vind de VGA versies echt maar zwaar lame. Maar ja, zal ook wel wat jeugdsentiment bij zitten.. :)
Wij waren toen echt cool, want wij hadden toen bij onze XT al een EGA kleuren monitor. Ik kon in ieder geval iedereen met een CGA en Hercules monitor uitlachen.. :)
Mixed up mother goose was ook wel lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Police Quest 1 t/m 3 waren errug gaaf vooral 1 waarin je Engels getest werd vond ik errug gaaf,in PQ3 zag het er voor die tijd erg gelikt uit en had je echt verschillende rollen en scenes.Those were the days zouden ze eigenlijk een remake van moeten maken maar dan met de huidige technologie!! In 1 woord geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:48

Just_I

What did you just say?

Mja ... leuk :/ , maar waarom kick je dit 4 jaaroude topic eigenlijk omhoog?

[ Voor 62% gewijzigd door Just_I op 04-06-2005 20:50 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just_l: En waarom reageer je in het topic terwijl je in gevallen als deze eigenlijk een Topic Report zou moeten plaatsen? :)

Ondanks dat, dit is inderdaad een erg oud topic. Omdat er hierdoor geen nieuwe discussie zal ontstaan, doe ik het topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.