Toon posts:

[SBS2003] Automatische plaatsing van shortcuts op clients*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier nog niet zo lang (zeg maar een kleine 10 minuten) maar heb heel globaal gezocht naar mijn vraag in dit forum maar niet gevonden wat ik moet hebben.

ik heb hier op mijn werk een Windows Small Business Server 2003 domein en heb sinds gisteren een webbased helpdesk pakket geïnstalleerd.
Nu wil ik dat bij iedere gebruiken op het bureaublad een snelkoppeling komt te staan die verwijst naar de helpdesk pagina voor het melden van een nieuw incident.

is er een oplossing om dit automatisch te laten gebeuren of moet ik echt handmatig elk profiel langs om daar op de desktop een snelkoppeling te maken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Gebruik je logonscripts? :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan in je logonscript snelkoppelingen kopieren naar het bureaublad voor all users...

Als je zoekt met google, kom je dan geen relevante hits tegen die je eventueel verder helpen? Met [google=SBS 2003 add shortcuts on desktop for all users], kom ik o.a. de volgende interessante pagina's tegen:
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=6154
en
http://www.petri.co.il/forums/showthread.php?t=2431

overigens, welkom op GoT :w

[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 24-01-2007 11:20 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor het warme welkom ;)

ik gebruik logonscripts ja. het probleem is, en dat is volgens mij normaal, dat ik niet in de profielen kan komen, zelfs niet met de administrator account, volgens mij moet ik dan eerst de ownership overnemen.

Maar wat ik dus wil is dat ik de snelkoppeling ergens op de server plaats en dat deze automatisch op het bureaublad komt van iedere gebruiker bij een volgende login

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het loginscript aangepast dat deze een snelkoppeling die op de server staat bij het inloggen plaatst op het bureaublad. en het werkt goed.
stom dat ik daar niet zelf aan dacht maar jah, kan niet alles weten :-D

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mocht jij de laatste zijn die heeft gereageerd in een topic, dan kan je beter de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop gebruiken, anders wordt je reply als onbedoeld (en niet gewaardeerd) kicken binnen 24 uur gezien :)

Probleem in ieder geval opgelost d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:33:
Ik heb het loginscript aangepast dat deze een snelkoppeling die op de server staat bij het inloggen plaatst op het bureaublad. en het werkt goed.
stom dat ik daar niet zelf aan dacht maar jah, kan niet alles weten :-D
Je hebt het nu alleen gedaan voor een snelkoppeling op de server, maar die moet toch terecht komen op het bureaublad van de gebruiker op zijn/haar werkstation (pc) of maak je gebruik van Terminal Server?

Edit: laat maar. Las het even anders.

[ Voor 3% gewijzigd door WaSteiL op 24-01-2007 12:52 ]

Pagina: 1