wireless pc forwarden naar 2 wired pc's

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik wil het volgende gaan opzetten maar heb geen idee hoe ik dit het beste voor elkaar krijg.

Hieronder staat de situatie uitgewerkt:

Wireless router > Wireless PC1
Wireless PC1 heeft een UTP kabel lopen naar PC2

Nu is mijn vraag: hoe krijg ik nu internet op PC2 ( PC1 heeft internet )

PC1 gegevens zijn ( afgegeven van dhcp wireless router )
192.168.1.100
255.255.255.0

PC2
deze staat op automatisch ( uiteraard werkt het niet )

Concreet:

Hoe krijg ik internet en netwerk op PC2

Ik kan niet echt een goede topic vinden hier op tweakers en de FAQ heeft mij hier ook weinig over verteld.
Hopelijk kan iemand mij verder helpen hiermee.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:58
Internet Connection Sharing?

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 24-01-2007 11:18 ]

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03 17:10
http://www.planet.nl/plan...ontentid=616234/sc=7ea409

Een mooie simpele walkthrough, volgens mij is dat jouw situatie.

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Zit net te denken dat mijn situatie een stukje anders is.

Wireless router > Wireless PC1
Wireless PC1 > Wireless PC2
Wireless PC2 via een UTP kabel naar PC3

PC1 heeft alleen maar een wireless uitgang ( dus geen lan )
PC2 heeft zowel een wireless als een netwerkkaart
PC3 beschikt alleen over een lan uitgang ( deze is dus verbonden met PC2 )

Ik heb die walkthrough doorgenomen, maar hier komt het volgende probleem in voor dat je in de ( server ) 2 netwerkkaarten moet hebben. De "server" hier heeft alleen maar 1 wireless kaarten verder niks.

Achterleggende gedachte hiervan is:

Het zit als volgt mijn Wireless router geeft een sterke verbinding met de pc beneden ( PC1 ).
PC2 heeft ook een wireless kaart maar deze is erg zwak en langzaam als deze naar de router toe gaat. De beneden pc staat een stuk dichterbij deze pc en misschien is het dus beter als ik de verbinden door kan linken van PC1 naar PC2.

PC2 heeft een lan uitgang en deze kan dus via die walkthrought doorgelinkt worden naar PC3 die pal naast PC2 staat.

Nu is dus de vraag is het uberhaupt mogelijk om internet via PC1 naar PC2 te linken, omdat in die walkthrought duidelijk naar voren komt dat er 2 netwerkkaarten aanwezig moeten zijn.
Als dit dan ook echt daadwerkelijk moet is het mogelijk om 2 wireless netwerkkaarten te laten draaien op 1 PC?

Alvast bedankt

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:47

Sa1

nee,

je kan niet van 1 wireless nic (pc1) der ineens 2 maken. Want! je wireless nic moet dus een ip aders van de routert krijgen, en moet een intern ip hebben naar pc2, dat gaat dus niet.

Er zit niets anders op dan pc2 ook gewoon verbinding laten houden met de routert, mocht het signaal dermate zwak zijn dat het niet werkbaar is, moet je de routert verplaatsen..

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:58
Welke router heb je? Wellicht is een repeater of een externe antenne een optie? 't is gewoon zonde om zoveel moeite te doen terwijl de mooiste oplossing zou zijn, als alle PC's onafhankelijk verbinding maken met de router, zoals in een standaard situatie.

[ Voor 52% gewijzigd door chim0 op 24-01-2007 13:18 ]

Pagina: 1