Toon posts:

Nano ITX (VIA): prestatie van de CPU?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had wel interesse in een mini-servertje/pctje zoals met de volgende spec.s:
On-Board VIA EDEN Nano 800Mhz (Fanless)
On-Board (embedded) 256MB DDR266
On-Board 10/100Mbps LAN
On-Board Audio
1 x UltraDMA 44p IDE connector
2 x USB 2.0 ports (one at front)
Nu is mijn vraagje, tis leuk, koeling zonder fans, mooi klein, printerpoort, maar hoe zit het met zo'n VIA processor geklokt op 800 Mhz?
Ik heb nooit een VIA gebruikt, dus waar zou je dit mee kunnen vergelijken, met een vergelijkbaar geklokte AMD of een P3 ofzo, of juist minder snel?
Want de ene Mhz is de andere niet.

Wat betreft de software en het gebruik, het wordt waarschijnlijk een simpele thin client met vooral lichte programma's, maar ook dan wil ik niet dat het gruwelijk traag gaat allemaal. Ik wou eventueel ook iets licht grafisch met dat ding doen, een lichte DE of windowmanager.

Dus ik dacht, misschien zijn hier mensen met ervaring met zo'n configuratie.
Alvast bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn meer dan genoeg mensen met zo'n configuratie hier. Maar als je ervaringen zoekt doe je dat niet dmv een topic, maar gewoon met de search functie. Dan vind je genoeg antwoorden. Overigens zijn er ook zat reviews van de Epia/Eden platform te vinden waar je kunt lezen hoe het zit met performance van deze dingen.

Verder is er nogal verschil tussen een mini-servertje en een thin-client. We kunnen je vraag niet eens beantwoorden als je jezelf zo tegenspreekt qua gebruik :o

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 24-01-2007 10:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.