Ik had wel interesse in een mini-servertje/pctje zoals met de volgende spec.s:
Ik heb nooit een VIA gebruikt, dus waar zou je dit mee kunnen vergelijken, met een vergelijkbaar geklokte AMD of een P3 ofzo, of juist minder snel?
Want de ene Mhz is de andere niet.
Wat betreft de software en het gebruik, het wordt waarschijnlijk een simpele thin client met vooral lichte programma's, maar ook dan wil ik niet dat het gruwelijk traag gaat allemaal. Ik wou eventueel ook iets licht grafisch met dat ding doen, een lichte DE of windowmanager.
Dus ik dacht, misschien zijn hier mensen met ervaring met zo'n configuratie.
Alvast bedankt!
Nu is mijn vraagje, tis leuk, koeling zonder fans, mooi klein, printerpoort, maar hoe zit het met zo'n VIA processor geklokt op 800 Mhz?On-Board VIA EDEN Nano 800Mhz (Fanless)
On-Board (embedded) 256MB DDR266
On-Board 10/100Mbps LAN
On-Board Audio
1 x UltraDMA 44p IDE connector
2 x USB 2.0 ports (one at front)
Ik heb nooit een VIA gebruikt, dus waar zou je dit mee kunnen vergelijken, met een vergelijkbaar geklokte AMD of een P3 ofzo, of juist minder snel?
Want de ene Mhz is de andere niet.
Wat betreft de software en het gebruik, het wordt waarschijnlijk een simpele thin client met vooral lichte programma's, maar ook dan wil ik niet dat het gruwelijk traag gaat allemaal. Ik wou eventueel ook iets licht grafisch met dat ding doen, een lichte DE of windowmanager.
Dus ik dacht, misschien zijn hier mensen met ervaring met zo'n configuratie.
Alvast bedankt!