A8N-SLI, 2x 6600GT, 1 Herkend onder Windows :S

Pagina: 1
Acties:

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-04 22:27

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tweakers,

Ik vraag me af ofdat jullie voor dit probleem ook een oplossing weten/of er al eerder eens van gehoord hebben. Het gaat hier om het volgende:

Vorig jaar maart heb ik een nieuw mobo gekocht. Dat was de Asus A8N-SLI Premium. 2 maanden heeft dit bordje werkrlijk uitstekend gewerkt, echter daarna begonnen de problemen. De stereo-uitgang van de onboard sound wilde geen geluid meer uit dragen, waarna het bord rma gegaan is. In mei kreeg ik deze weer terug en voila, het leek opgelost. Tot afgelopen november.

Precies hetzelfde probleem deed zich weer voor, waarna ik ook weer precies dezelfde procedure in gang zette, en mn bord rma stuurde. Dit bord kreeg ik na veel aandringen bij mn leverancier na 8! weken weer eens terug. Ik uiteraard weer super verheugd, want ik kon mn eigen pc weer draaiende zetten. Vol goede moed heb ik dat gedaan, echter, na een aantal dagen speelt dít probleem:

Tijdens de eerste installatie van windows en nvidia forceware 93.71 (WHQL) werden mijn beide videokaarten nog wél herkend, echter door een domme install fout deed ik ff (:P) de windows install opnieuw. Maar daar komt het gekke, nu worden de beide videokaarten níet meer herkend, dit gebeurt zowel met de forceware 93.71WHQL als met de 91.47 WHQL drivers. Ik krijg nog wel beeld, dus het PCI_E_1 slot werkt nog wel gewoon, en ook als ik beide videokaarten omdraai, heb ik nog steeds beeld. Dus het is uitgesloten dat een van de 2 kaarten kapot zou zijn.

Is het misschien mogelijk dat de PCI_E_2 slot naar de maan is? Of wordt de 2e videokaart in windows pas herkend nadat de SLI-bridge aangesloten zit (uiteraard zit die er wel op, maar misschien is die kapot?)?

Hopelijk kunnen jullie me iig iets in de goede richting duwen, want ik zou eigenlijk wel eens een tijdje vol gebruik willen maken van mn pc.

Thanks anyway!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
bridge andersom geprobeerd?
ding op het mobo omgedraaid?
voeding op je kaarten?
bios ook sli ingesteld?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
SLI drivers en software van Asus erbij geinstalleerd?

"That was left handed..." - JJH

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
UIteraard, dat zijn de eerste dingen die je probeert. videokaarten omgewisseld, bridge omgedraaid, verschillende forceware drivers geinstalleerd. Als je de startpost trouwens goed gelezen had, had je dat er al uit op kunnen maken ;)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie niet uit je startpost om welke Windows-versie het gaat. Al vermoed ik, gezien de driverversies, dat het om XP gaat.
Desondanks zeg ik het toch: Als het over Vista gaat, daar zijn nog geen fatsoenlijke SLI-drivers voor :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
renskoenraadt schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:44:
UIteraard, dat zijn de eerste dingen die je probeert. videokaarten omgewisseld, bridge omgedraaid, verschillende forceware drivers geinstalleerd. Als je de startpost trouwens goed gelezen had, had je dat er al uit op kunnen maken ;)
in je startpost refereer je alleen naar de sli bridge, niet hoe of wat
de andere dingen die ik noemde heb je zelf niet genoemd.
je kunt bijdehand gaan doen, ik probeer je alleen te helpen, daarom is het makkelijk alles in je startpost op te nemen zodat er geen voor de hand liggende antwoorden komen

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 11:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Als je nou ervoor zorgt dat je de werkende kaart in het 2e pci-e slot doet en dan kijken wat er gebeurt.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
chipsetdrivers geinstalleerd?

http://specs.tweak.to/16567

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
IRCfreAk schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:29:
[...]

in je startpost refereer je alleen naar de sli bridge, niet hoe of wat
de andere dingen die ik noemde heb je zelf niet genoemd.
je kunt bijdehand gaan doen, ik probeer je alleen te helpen, daarom is het makkelijk alles in je startpost op te nemen zodat er geen voor de hand liggende antwoorden komen
No flame intended, maar dat zijn de dingen die je als eerste doet (als je iig een beetje tweaker bent:) ) Maargoed, alles dus al geprobeerrd jah, het enige wat ik niet gedaan heb is idd de chipsetdrivers geinstalleerd, maar kun je me daarvan de directe functie zeggen?

UPDATE: Inmiddels worden mn beide kaarten herkend in apparaatbeheer, maar ik kan nog steeds geen goede SLI verbinding tot stand brengen. Als ik bijvoorbeeld in het nvidia control panel kijk, nadat ik de forceware drivers heb geinstalleerd zie ik geen button met 3d instellignen, die wel zou moeten verschijnen. Ook zie ik in apparaatbeheer, bij overige apparaten een ongeinstalleerd apparaat staan, iets in de ttrant van een PCI-brug. Kan het hiermee te maken hebben?

Zou het misschien helpen om direct de drivers van internet te downen, en die te installen ipv de drivers die ik gedownd heb, en op mn externe hdd heb opgeslagen?

Thanks anyway!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
icecoolsniper schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:32:
Als je nou ervoor zorgt dat je de werkende kaart in het 2e pci-e slot doet en dan kijken wat er gebeurt.
Beide kaarten werken, en zijn omgewisseld, om ze te testen, ook dit leverde geen enkel resultaat op.

Verwijderd

stomme vraag?
maar wel de moederbord drivers er op gezet?

de pci-brug is de pci-e

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Je bedoelt dus de chipset drivers? nee, die nog niet, maar dat was in het verleden geen enkel probleem, dat is het gekke. Ik ben inmiddels weer bezig, dus dat is iets om nog direct te proberen...

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:26:
stomme vraag?
maar wel de moederbord drivers er op gezet?

de pci-brug is de pci-e
Dan is het wel raar, dat er nu, zonder dat er nvidia drivers geinstalleerd staan, er een pci-brug herkend wordt én twee beeldschermadapters ;)

Verwijderd

Uhm, het is echt wel aan te raden de nForce4 chipsetdrivers te installeren voor de A8N SLI.... Dat is toch echt wel het eerste wat je moet doen.....
Pagina: 1