S/pdif of USB geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 13:59
Hey,
Nadat ik had besloten nog even te wachten met een nieuwe pc, en tot die tijd mijn laptop nog maar te gebruiken, kwam ik een klein probleem tegen.
Ik heb namelijk een prachtig logitech Z-5400 setje staan aan de andere kant van mijn kamer (bij een lcd tv die ook is aangesloten op mijn laptop (voor films e.d.)) maar mijn laptop heeft alleen één stereo output. Nu heb ik (voor mijn oude pc) nog 3 stereo kabels naar de plek waar mijn laptop staat lopen (+/- 10m want ze gaan een beetje omhoog zodat ze niet voor mijn deur langsgaan). Maar nu is dus het probleem dat ik op mijn laptop geen 5.1 output heb, enkel een 1x zo'n stereo out. Wat er wel inzit is een s/pdif uitgang (ook onboard).
Nu is mijn vraag:
- Wat is nou verstandig om te doen een externe usb-geluidskaart kopen (ik zou wel pcmia willen maar op mijn laptop zit alleen een express-card slot (of moet ik gaan wachten op zo'n express card x-fi??)
- of moet ik een lange optische s/pdif kabel kopen (heb ze bij de mediamarkt zien hangen, die dingen kosten 40euro ofzo. En zit er verschil tussen de optische uitgang bij mij onboard (asus a8ja) en van een kwaliteits geluidskaart, als in, heb ik dan nogsteeds niet een betere geluidskaart nodig.

Ik neig zelf een beetje naar het wachten op zo'n x-fi maar dat kan nog wel even duren en duur uitvallen. En als ik nu zo'n optische kabel koop, kan ik die natuurlijk ook gebruiken voor mijn toekomstige pc, maar ik heb zelf geen ervaring met het verschil tussen analoog en digitaal

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel en mij kunnen helpen, iig alvast bedankt voor de hulp

• mfz11
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10-2025
ik zou een lange optische kabel kopen dat heb ik ook gedaan en geen seconde spijt van gehad heb hem wel in Duitsland besteld was toen voor 20 meter in totaal € 35.80 kwijt http://www.rm-computertec...rofi_Toslink_Toslink.html dit is niet waar ik hem besteld heb maar zal in ieder geval een stuk goedkoper zijn dan de media markt. weet ook niet of je wel 20 meter nodig hebt trouwens maar dat is ongeveer de maximale lengte.

Zelf ben ik dol gelukkig nuu ik alles digitaal heb aangesloten zeker over de langere afstanden geen ruis meer en vind de klank ook helderder. maar ja ik had ook een tulp kabel van 20 meter liggen dus dat is eigenlijk wel vragen om ruis. mijn advies kijk even in een duitse webshop voor een toslink kabel en gewoon bestellen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sowieso; de MM is enorm duur met kabeltjes. Probeer eens Conrad of de electronica-boer op de hoek... Ik betaal vaak niet meer dan 1 Euro per meter (maar ja, hoe slecht kan een kabel zijn van max 2m).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Toen ik een paar weken geleden dvdtjes bij cdrwinkel.com bestelde, heb ik er ook een toslink kabel van 10 meter voor 6 euro bij genomen. Dat spul hoeft dus inderdaad maar heel weinig te kosten.

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 13:59
ok top, bedankt voor jullie reacties, dan ga ik inderdaar maar zon toslinkkabel bestellen.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

@TS: heb je het hier nou over een optische uitgang op je laptop of over een SPDIF? SPDIF is nl iets *compleet* anders dan een TOS-link. Het ene gaat over coax en het ander over een optic fibre.
Het zou natuurlijk naadje zijn als je een lange, dure TOS-link haalt terwijl je een coax met 2 cinch stekkers moet hebben.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
FooLsKi schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:43:
@TS: heb je het hier nou over een optische uitgang op je laptop of over een SPDIF? SPDIF is nl iets *compleet* anders dan een TOS-link. Het ene gaat over coax en het ander over een optic fibre.
Het zou natuurlijk naadje zijn als je een lange, dure TOS-link haalt terwijl je een coax met 2 cinch stekkers moet hebben.
S/PDIF bestaat in twee varianten: de ene is over glasvezel (toslink) en de andere is over coax (meestal tulpstekker). ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dergelijke kabels moet je eigenlijk nooit in de winkel kopen. Kabels zijn echte marge producten (DVD speler voor E40 en dan nog los E20 voor een scart kabel vragen :? ). Zeker een opitsche kabel hoeft helemaal niet zo duur te zijn (imho). Vergulde optische kabels? Dat is wel de grootst mogelijke onzin die ik heb gehoord.

Hier heb je voor minder dan E10 een optische kabel van 10m. Gewoon uit nederland.

edit: Oeps.... Nu heb ik de URL er wel ingeplakt..

[ Voor 12% gewijzigd door Janoz op 24-01-2007 15:08 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Janoz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:57:
[url]Hier[/url] heb je voor minder dan E10 een optische kabel van 10m. Gewoon uit nederland.
Sorry, maar de link verwijst naar http://hier/, en hier werkt de link niet. Daar wel? :+

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Pagina: 1