Toon posts:

Geen internetverbinding, orange zegt ligt aan kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn oom die heeft Orange starter maar 2 weken al geen internet verbinding. Nu ben ik even voor hem de orange hd gaan bellen en deze zeiden dat het modem in het isra punt moet. Maar deze hebben ze niet, dus gewoon in het hoofdcontactdoos. Nu zit ie nog op een 2de contactdoos maar dan moet hij dus dat modem beneden zetten en zo`n 10 meter lang utp kabel halen. Maar graag wil ik eerst weten, waarom hij eerst wel met goede snelheid kon internetten en nu niet meer?

B.V.D.,
Thom.

Verwijderd

Omdat er in de loop van de tijd een aantal dingen veranderd zijn, je oom nu waarschijnlijk een ADSL2 ipv ADSL signaal heeft, iedere provider aangeeft het modem zo dicht mogelijk bij de isra te plaatsen vanwege kwaliteitsverlies in de interne bekabeling en driekwart van de mensen hier schijt aan heeft?
Het kan van alles zijn maar begin idd met het modem bij de hoofdaansluiting te zetten en 10 meter utp naar de pc te leggen. De meeste helpdesken geven namelijk geteste antwoorden ipv dat ze in het rond slaan in de hoop een oplossing te bieden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:05:
Omdat er in de loop van de tijd een aantal dingen veranderd zijn, je oom nu waarschijnlijk een ADSL2 ipv ADSL signaal heeft, iedere provider aangeeft het modem zo dicht mogelijk bij de isra te plaatsen vanwege kwaliteitsverlies in de interne bekabeling en driekwart van de mensen hier schijt aan heeft?
Het kan van alles zijn maar begin idd met het modem bij de hoofdaansluiting te zetten en 10 meter utp naar de pc te leggen. De meeste helpdesken geven namelijk geteste antwoorden ipv dat ze in het rond slaan in de hoop een oplossing te bieden...
je zou orange kunnen bellen of ze een lijntest kunnen uitvoeren als ook een 2e modem is getest op het punt waar je niet verder kan dan op dit moment(isra noem ik het maar even)! Er zijn geen werkzaamheden buiten geweest? Misschien heeft je oom meerdere KPN kabels. probeer dus ook de 2e 3e etc kabels eens uit: Rood Blauw of Orange en Wit.