DSL-verbinding verbreekt regelmatig.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb sinds kort een ADSL-abonnement afgesloten bij het net. Ik heb een speedtouch 546(i) v6 modem gekregen. De verbinding naar internet werkt, ik kan gewoon surfen. Maar om de zoveel minuten komt de modem met de melding dat de DSL-verbinding verbroken is. DSL en internetlampje op de modem branden dan niet. Deze verbinding herstelt zichzelf na een 10-20 seconden. Als ik via de modem de status bekijk terwijl de DSL-verbinding goed is, dan krijgt deze geen verbinding met het internet. DSL, ATM, Ethernet, PPP en IP worden akkoord bevonden.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Erik

Verwijderd

Eerste indruk is een brak modem, maar begin eerst eens met je bekabeling. Wat voor kabels, hoeveel meter vanaf ISRA, wat voor kwaliteit, ook ergens een haspel in gebruik, splitter misschien defect...
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

Verwijderd

Erik888 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 09:13:
Ik heb sinds kort een ADSL-abonnement afgesloten bij het net. Ik heb een speedtouch 546(i) v6 modem gekregen. De verbinding naar internet werkt, ik kan gewoon surfen. Maar om de zoveel minuten komt de modem met de melding dat de DSL-verbinding verbroken is. DSL en internetlampje op de modem branden dan niet. Deze verbinding herstelt zichzelf na een 10-20 seconden. Als ik via de modem de status bekijk terwijl de DSL-verbinding goed is, dan krijgt deze geen verbinding met het internet. DSL, ATM, Ethernet, PPP en IP worden akkoord bevonden.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Erik
ik zou de provider bellen indien je SNR waarde in orde is en een andere router en bekabeling dit ook doen! Een poort bij een provider kan wel eens
brak zijn. Bij BBNED was ik dus een keer de lul! Ze doen er dus niks aan! bij KPN of Tele2 willen ze dingen nog wel eens resetten.

Verwijderd

Ik had dit probleem ook toen ik net adsl had. Bij mij lag het aan iets met de netwerksleutel, ik weet niet meer wat het precies was.