Toon posts:

Belscript die echt direct belt

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij iets vertellen/ op weg helpen over de belfunctionaliteit die bijv: de postbank heeft, je vult je tel in en je wordt binnen 3 seconden ook daadwerkelijk gebelt.
Ik zoek me scheel, search hier en daar (google) heeft mij niets "technisch" opgeleverd. behalve 2, die de dienst aanbiedt. waaronder: http://www.standaardsite....s_prod_id=4042&isSearch=4.

en als je zoekt op "call me now" vindt je meer.....

http://www.astium.nl/nl/c...tmdpf04v523bi7cnev4lflpp1

Is eigenlijk soort sms naar gateway, maar die sms't niet maar belt lijkt me?

TX

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat let je om een com-poort te openen, een ATDT <nummer> te sturen en vervolgens door te schakelen naar een telefooncentrale/medewerker?

Verder mis ik (o.a.) waarin je het wil maken; gaat het hier over PHP, ASP, Java of...<insert taal>?

Als je op zoek bent naar een kant-en-klaar script (waar dit topic wel naar neigt) dan moet ik je teleurstellen; in PRG doen we aan zélf programmeren. Je zult in dat geval dus even moeten door-googlen en eens kijken op plekken als hotscripts.com. Zie daarvoor ook ons beleid betreffende scriptrequests.

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 24-01-2007 03:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Waarschijnlijk krijgen de operators in het call center gewoon een berichtje dat je gebeld moet worden (je komt in een lijstje te staan).

Dat het binnen 3 sec gebeurt komt alleen maar omdat zij een goed call center hebben, dat los je met een script niet op.

Wat heb je er immers aan dat je systeem direct gaat bellen als er niemand is om diegene te woord te staan?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:48

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 03:17:
Dat het binnen 3 sec gebeurt komt alleen maar omdat zij een goed call center hebben, dat los je met een script niet op.
Beetje cliche misschien, maar zo is het wel. Nummertje in een systeem krijgen dat het gebeld moet worden is het probleem niet. Je moet X man hebben die kunnen zorgen dat jij inderdaad binnen 5 seconden gebeld wordt :)

Verwijderd

De waarheid is altijd een cliche ;)

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12 16:28
Voipbuster heeft zo'n functie dat je zo'n callnow knop op je site kan zetten, en die persoon dan gelijk gebeld wordt als jij online bent.

Verwijderd

Ja, of naar je doorgeschakelde voipbuster telefoonnummer.
Kan je vertellen dat dat echt heel cool is, heb deze knop op mijn website en die schakelt door naar mijn GSM (in het buitenland).
Voor de kostenbeperking kun je een limiet instellen waardoor een gesprek nooit te veel gaat kosten.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 03:17:
Waarschijnlijk krijgen de operators in het call center gewoon een berichtje dat je gebeld moet worden (je komt in een lijstje te staan).

Nee hoor; die "Call-me-now" functie draait gewoon het gewenste nummer en hangt je daarna in de wacht; daar komt geen mens aan te pas. Ik geloof dat Demon het al 8 jaar geleden gebruikte, maar je ziet het nog steeds her en der. Zodra, en dan bedoel ik meteen, als je op die knop "Call me now" klikt gaat je telefoon; als de 'aanbieder' met een ISDN lijn (of "hoger"?) (dus niet analoog met met tone-dialing) belt is de vertraging dus onmerkbaar; het is "klik > tring".

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 24-01-2007 12:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Vaak zit het tussen de twee oplossingen die genoemd worden in: call me now script zorgt voor terugbellen, maar die kijkt wel eerst of er een vrije agent is om te bellen, en reserveert die agent voor dat gesprek. Anders word je dus gebeld en in de wacht gehangen - iets wat als niet zo positief door mensen ervaren wordt.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat ik ook wel eens gemaakt hebt is een Call me now knop, maar omdat de dienst niet continue bewaakt werd, ging er bij de receptie de telefoon, als deze opgenomen werd, werd het nummer gebeld die call me now aanvroeg. Werkte best wel goed, we gebruikte het ook in ons interne medewerkers systeem om mensen daaruit te bellen.

Verwijderd

Dergelijke call me now scripts verlopen vaak via een belserver die speciaal hiervoor ingericht is. Er wordt gekeken of er een agent met voldoende skills uit de workgroup van die specifieke call me now beschikbaar is. Hierna wordt de lijn opgebouwd en de agent met de klant verbonden. CIC systemen van Interactive Intelligence bijvoorbeeld.

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Callcenters werken hiervoor vaak met speciale (over het algemeen van een paar duizend $$$) telefooncentrales die de inkomende telefoontjes doorgeven.
Maar vaak treed die centrale dan op als een normale telefooncentrale die je met je eigen pool-applicatie via een API aan kan spreken. Het is niet heel ingewikkeld om zoiets te ontwikkelen, en zeer waarschijnlijk bestaat er al standaard software.

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:12:
[...]

Nee hoor; die "Call-me-now" functie draait gewoon het gewenste nummer en hangt je daarna in de wacht; daar komt geen mens aan te pas. Ik geloof dat Demon het al 8 jaar geleden gebruikte, maar je ziet het nog steeds her en der. Zodra, en dan bedoel ik meteen, als je op die knop "Call me now" klikt gaat je telefoon; als de 'aanbieder' met een ISDN lijn (of "hoger"?) (dus niet analoog met met tone-dialing) belt is de vertraging dus onmerkbaar; het is "klik > tring".
Wat bizar nutteloos...

Ik zou echt super pissed worden als ik gebeld wordt en vervolgens 10 min in de wacht hang (vind in de wacht hangen toch al niet zo).

Je zal nog altijd een mens aan de andere kant moeten hebben om met degene die gebeld wordt te praten, dat was mijn punt. Waar dat mens aan de pas komt boeit dus niets, het gaat erom dat je gewoon mensen nodig hebt voor zoiets.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat kun je wel vinden, maar gezien het feit dat het bestaat (en er vele producten op de markt zijn) en gebruikt wordt zal er dus toch wel vraag naar zijn ;)
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:29:
Ik zou echt super pissed worden als ik gebeld wordt en vervolgens 10 min in de wacht hang (vind in de wacht hangen toch al niet zo).
Ten eerste is dat natuurlijk jouw probleem als je daar pissed om wordt; mensen blijken het te gebruiken en "fijn" te vinden...misschien dat er inderdaad mensen zijn die daar niet/minder goed tegen kunnen als ze dan in de wacht worden gezet. Maar het is niet eens gezegd dat je in de wacht moet worden gezet; en al helemaal niet 10 minuten ofzo; dat zijn aannames die jij nu maakt.
Voor hetzelfde geld heb je een enorme capaciteit aan telefonisten of dusdanig weinig mensen die er van gebruik maken dat je binnen 3 seconden kunt opnemen. Daarnaast kun je uiteraard nog altijd kiezen voor een "bel klant als er een agent vrij is" strategie, alleen voldoe je dan niet zo zeer aan het "call me now" (en ik lees toch echt *direct* in de topictitel).
Anyhow, ik vraag me af waarom je uberhaupt zo opwindt.
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:29:
Je zal nog altijd een mens aan de andere kant moeten hebben om met degene die gebeld wordt te praten, dat was mijn punt. Waar dat mens aan de pas komt boeit dus niets, het gaat erom dat je gewoon mensen nodig hebt voor zoiets.
Maar dat zal de TS weer niet boeien gezien zijn vraag; hij vraagt niet naar telefonistes maar naar een belscript ;)
flashin schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:06:
Callcenters werken hiervoor vaak met speciale (over het algemeen van een paar duizend $$$) telefooncentrales die de inkomende telefoontjes doorgeven.
Met Asterisk (een open source PBX), om maar eens wat te noemen, kun je deze functionaliteit met een simpel (als in PII, 256Mb ofzo) servertje en een analoog modem / ISDN kaart al bouwen en het is niet eens rocket science want er (is inderdaad) een API voor.

Anyway; ik heb TS niet meer gezien in dit topic; ben benieuwd of er uberhaupt nog interesse is.

[ Voor 61% gewijzigd door RobIII op 25-01-2007 01:07 ]

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:53:
[...]

Dat kun je wel vinden, maar gezien het feit dat het bestaat (en er vele producten op de markt zijn) en gebruikt wordt zal er dus toch wel vraag naar zijn ;)
Wat heb ik daar mee te maken?
Mijn mening zal niet veranderen alleen maar omdat er vraag naar is 8)7
Ten eerste is dat natuurlijk jouw probleem als je daar pissed om wordt; mensen blijken het te gebruiken en "fijn" te vinden...misschien dat er inderdaad mensen zijn die daar niet/minder goed tegen kunnen als ze dan in de wacht worden gezet.
Ik beschouw mezelf toch niet als een of andere freak, gezien we het hier hebben over een dienst voor klanten is de reactie van de klant toch wel belangrijk. Er zijn dus genoeg mensen die daar niet tegen kunnen en dat wil je dus niet hebben.
Maar het is niet eens gezegd dat je in de wacht moet worden gezet; en al helemaal niet 10 minuten ofzo; dat zijn aannames die jij nu maakt.
Nee hoor, geen aanname, mijn orginele punt (waar je compleet omheen gaat) was namelijk dat als je zo'n script inzet zonder een goed call center erachter het compleet nutteloos is omdat je iemand moet hebben om de klant te woord te staan (dat zei ik letterlijk).
Voor hetzelfde geld heb je een enorme capaciteit aan telefonisten of dusdanig weinig mensen die er van gebruik maken dat je binnen 3 seconden kunt opnemen.
Nee hoor, een goed call center is een heel stuk duurder als alleen een scriptje.
Daarnaast kun je uiteraard nog altijd kiezen voor een "bel klant als er een agent vrij is" strategie, alleen voldoe je dan niet zo zeer aan het "call me now" (en ik lees toch echt *direct* in de topictitel).
Je wil zeggen dat je in een lijstje komt te staan van te bellen mensen bij het call center? (Goh iemand in het topic zei dat al).
Anyhow, ik vraag me af waarom je uberhaupt zo opwindt.
Ja joh, je moet me hier zien rammen op die knoppen...
Hoe kom je er nou bij dat ik me opwind, de dag dat ik me ga opwinden vanwege iets op het internet is de dag dat ik mezelf in een gekkenhuis laat opnemen... 8)7

Verwijderd

Ten eerste: die call me now scripts zijn zeker niet allemaal van het type "bellen zonder te checken of er een agent vrij is"; sterker nog, ik vermoed dat daar maar bar weinig vraag naar is, in ieder geval in Nederland, want ik gebruik het af en toe wel eens, bij verschillende bedrijven, maar er zit altijd wat tijd tussen, en ik krijg altijd direct een agent aan de lijn. Ten tweede: ik vermoed dat TRRoads niet de enige is die het "direct bellen & in de wacht gooien" systeem redelijk bagger vindt; bij mij zou de telefoon er ook direct weer opgesmeten worden. Ten derde: volgens mij voel je je persoonlijk aangesproken of zo. Als iemand zich in deze thread opwindt ben jij het, niet TRRoads.
Pagina: 1