SMC W-lan en Chello valt vaak uit

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:14
Een goedenavond,

Mijn buurvrouw heeft een vervelend probleem, en ik kom er maar niet uit. Zij heeft een kabel-aansluiting via UPC (Chello), maar daar zij 2 computers en een laptop heeft, heeft ze een wlan router gekocht. Deze SMC (SMCWBR14-G2 EU) heeft slechts soms verbinding. Ik heb het mac-adres gekloont, en heb vele malen een router geplaatst bij mensen thuis (en dus zo ook bij mijn buurvrouw) Het vervelende is, dat als ik naar de status-pagina ga, er heel groot DISCONNECTED staat, en als ik dan op Renew druk, hij gewoon weer Connected aangeeft, waarna ik ook gewoon weer internet heb. Maar daarna valt hij gewoon weer uit. Ik heb de laatste firmware erop gezet, en weer opnieuw geconfigureert en alles, maar het probleem blijft. Een oom van me (systeembeheerder op een middelbare school) heeft dit probleem ook, en kan ook geen oplossing vinden hiervoor. Heeft iemand van jullie misschien een ideeetje waar het aan zou kunnen liggen?

PS. Niet om dingen op te haasten, maar voor mij persoonlijk zit er nogal haast bij: ik heb haar mijn Linksys gegeven, die vreemdgenoeg deze problemen niet heeft. Zodra ik dit apparaatje weer normaal heb werken, mag ik hem weer terugruilen :+

Alvast bedankt! :)

[EDIT] typo..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

die vreemdgenoeg deze problemen niet werkt
Werkt de Linksys daar nu wel of niet goed :?

Als de Linksys wel werkt en de SMC niet, heeft ze een brakke router. Werkt de Linksys ook niet, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de router...

Begin in dat geval bij het begin. Probeer een andere UTP kabel, controleer op de statuspagina van de modem het signaalkwaliteit, zorg dat alle PCs die met UTP aangesloten zijn geaard zijn (evt tijdelijk met verlengsnoer om dit uit te sluiten) etc. etc. etc.

Pas als je zelf dit soort dingen gaat doen kunnen wij iets zinnigs zeggen :o

Oslik blyat! Oslik!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:14
De UTPkabel is goed, getest met een kabeltester, dat had ik er nog niet bijgezet nee.. Dat van die signaalkwaliteit van de modem zal ik morge even testen, heb daar nog niet naar gekeken.. En ze woont in eenzelfde huis als ik, en bij mij is alles geaard (een uit de grond gestampte nieuwbouw wijk) dus ik ga ervan uit dat dat bij haar ook het geval is. Maar daar zal ik morgen ook even een kijkje naar nemen. Maar dan vraag ik me af, heeft het met de computer te maken? lijkt me niet, want de router geeft DISCONNECTED aan, de computer heeft gewoon nog netwerkverbinding.

PS. met de linksys doet hij het dus wel, zonder problemen. Me oom heeft dit probleem ook, SMC zegt dit probleem te kennen en dat het is opgelost met nieuwe Firmware, versie 1.0.2 uit me hoofd. Maar dit helpt ook niet. Beide servicelijnen (Chello en SMC) geven elkaar de schuld.. Als er nog iets is waar jullie zinvolle informatie uit kunnen halen, geef maar een gilletje :+ Heeft iemand anders hier ook dergelijke ervaringen mee misschien?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nou kijk, als de Linksys het wel goed doet, ligt het niet aan de netwerkkabel, niet aan de modem en niet aan het signaal wat de modem krijgt - want dat is allemaal hetzelfde. Enig verschil is de router zelf. Lijkt me toch niet te moeilijk om dan te constateren waar het fout gaat :z

Volgende vraag is *wat* foutgaat...

Het *kan* iets met PC te maken kunnen hebben, namelijk dat de PC iets doet waar de router van over de zeik gaat (Bittorrent met onbeperkte gelijktijdige connecties is altijd een goede wat dat betreft...), maar zo te horen hebben we het hier over huis/tuin/keukengebruiker die een Torrent niet zou herkennen als ze de Pirate Bay binnenvoer :+

* dion_b denkt gewoon dat die SMC brak is

Oslik blyat! Oslik!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03 17:22
Heb het zelfde probleem met een SCM7004 router. Soms heb ik internet en soms niet. Trek ik de router er tussen uit dan werkt alles prima. Bij mij verandert het "disconnected" en "connected" ook regelmatig. Vind het wel typisch dat ik dit probleem ook bij andere routermerken teruglees en verdenk Chello (Arnhem) er toch van iets te blokkeren o.i.d.

Was eigenlijk benieuwd of de TS het probleem opgelost heeft.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Is dat deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.tallerpc.net/catalog/images/ROUTERSMC2.jpg

Dat zijn nl klotedingen. Ik heb er, out of 40 ofzo, al 10+ rma gestuurd. Vastlopen, verbinding wegvallen, onbereikbaar zjin bij hevig wlan verkeer, webconfig spontaan onbereikbaar, enz..

scheelt dat ik ze nu weiger te verkopen, hoef ik ook niet meer alle ellende op te lossen.
"U kunt kiezen tussen deze goedkope SMC of een goede router". Gevolg: 80% koopt een WRT54GL en hoor je nooit meer over problemen ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Jarlian schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:20:
Heb het zelfde probleem met een SCM7004 router. Soms heb ik internet en soms niet. Trek ik de router er tussen uit dan werkt alles prima. Bij mij verandert het "disconnected" en "connected" ook regelmatig. Vind het wel typisch dat ik dit probleem ook bij andere routermerken teruglees en verdenk Chello (Arnhem) er toch van iets te blokkeren o.i.d.

Was eigenlijk benieuwd of de TS het probleem opgelost heeft.
Als het rechtstreeks wel goed werkt, dan is het toch duidelijk dat de ISP er niets mee te maken heeft? Wat zou chello moeten blokkeren dan waardoor specifiek die router het niet doet? 8)7
Pagina: 1