Ik loop tegen een vreemd probleem aan in IE6. De styling van een div wordt door IE helemaal verkracht wanneer er een tabel in staat. Bij paragrafen bijvoorbeeld, doet het probleem zich niet voor.
In plaats van netjes de div te omlijnen met een rand, en de juiste achtergrondkleur, wordt na een X aantal pixels de rand en achtergrondkleur onderbroken, om iets verder naar beneden opnieuw te beginnen, alsof er een nieuwe div staat.
Screenshot van het probleem, en een screenshot van een andere pagina, waar het duidelijker zichtbaar is.
De code layout:
De styling van de div contentarea_c, die dus niet goed wordt weergegeven.
Ik kom er niet meer verder mee. IE lijkt gewoon de style niet fatsoenlijk te willen renderen.
[rant-mode].. zoals te doen gebruikelijk[/rant-mode].
In plaats van netjes de div te omlijnen met een rand, en de juiste achtergrondkleur, wordt na een X aantal pixels de rand en achtergrondkleur onderbroken, om iets verder naar beneden opnieuw te beginnen, alsof er een nieuwe div staat.
Screenshot van het probleem, en een screenshot van een andere pagina, waar het duidelijker zichtbaar is.
De code layout:
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <div class="contentarea"> <h3 class="contentheader"><span>Titel</span></h3> <div class="contentarea_c"> .. Inhoud .. </div> </div> |
De styling van de div contentarea_c, die dus niet goed wordt weergegeven.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
| div.contentarea_c { margin-top: -1px; border: 1px solid #b9b9b9; padding: 5px 5px; background-color: #F4F4F3; } |
Ik kom er niet meer verder mee. IE lijkt gewoon de style niet fatsoenlijk te willen renderen.
[rant-mode].. zoals te doen gebruikelijk[/rant-mode].
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.