Linux afsluiten over netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Hoi,

Sinds ik de muis verwisseld heb (ik had m wel goed ingesteld) heb ik een vervelend probleem. Het systeem werkt helemaal normaal alleen zowel het toestenbord als de muis doen het niet. In de bootloader deed het toestenbord het wel dus dat is nogal vreemd.

Ik zal de computer nu uit moeten zetten en wat proberen. Maar het is niet zo goed voor linux om m gewoon te resetten en als ik dat zodadelijk een aantal keer zou moeten doen helemaal niet.

Ik heb Mandrake 7.2 met beveilingslevel normaal. Is er een mogelijkheid om over het netwerk de computer uit te zetten (telnet ofzo), zou dat bij een standaard install kunnen? En hoe zou ik dat moeten doen vanaf m'n windows ME bak? Met welk progje en welke commando's?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ehm... telnetten/ssh'en naar je linux bak en iets als shutdown now intikken? Ofzo?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
Met telnet of SSH commando shutdown geven. :+

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
jah, als je een telnet deamon of een ssh deamon hebt draaien kun je via windows inloggen...

telnet in windows met het proggie telnet.exe in de windhoos dir

connecten als root en dan halt geven

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
ME bak: Start -> Uitvoeren
telnet x.x.x.x (IP-adres)
user: root
pw: blablabla

halt
of init 0 ....
of shutdown now
:)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Standaard install van mandrake heeft geen telnetd >:)

Lame distro :r

• Pc123
Op zaterdag 03 februari 2001 19:16 schreef Bigs het volgende:

@$(@$(*@$(*&@$)*@%$)*@&)%$

:( :( :(

Ik heb het gemerkt ja :(

Hopelijk loopt dit goed af...

• LAN
  • Niet online

LAN

1 gericht schot hagel richting de kast zou voldoende moeten werken dunkt mij. Nadeel, eenmalig gebruik; met een daaruitvoortvloeiend voordeel, een beter milieu, zet je pc uit.

Nee, lekker via telnet de opdracht haltsys (als dat werkt in linux tenminste)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Op zaterdag 03 februari 2001 19:16 schreef Bigs het volgende:

Onzin, dit is juist goed. Je wilt niet weten hoeveel mensen telnet hebben openstaan terwijl ze niet eens weten wat het is!

• Pc123
Ik vind Mandrake 7.2 een hele goeie distro, veel beter dan bijvoorbeeld Redhat 7.0. En dat telnet standaard uit staat zal vast wel goed voor de beveiliging zijn, alleen nu baal ik er toch een beetje van.

Het capslock lampje enzo doen het ook niet zag ik net dus het toetsenbord doet t niet meer. En dat moet nu net gebeuren nu ik de muis verwisseld had en de instellingen blijkbaar nog niet goed waren. Nu heb ik dus geen enkele mogelijkheid meer om m uit te zetten. Het systeem functoineert gewoon normaal, kde 2.0.1 staat op het scherm. Maar als ik naar een ander runlevel wil gaan doet ie niks, SysRq doet ook niks. Wel vreemd dat het toetsenbord er ineens mee ophoud, in de bootloader deed ie het nog gewoon en de stekker zit er echt helemaal goed in. Ik ga nu even kijken wat er gebeurt als ik m herstart, of het toetsenbord het in de BIOS enzo wel goed doet. Jullie horen nog van me.

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Booten met m std bootdisk (als dat niet werkt heb je brakke hardware) en telnetd static compilen en erop zetten. Dan booten van hdd.

• Pc123
In de bios de bootloader doet het toetsenbord het wel goed :(

Ik ga linux nog maar een keertje proberen op te starten, het zou nogal vervelend zijn als het aan linux ligt, ik ben niet eens aan de toetsenbordinstellingen geweest.

Anders wordt het erg vervelend, zonder toetsenbord kan je niet veel :(

• Pc123
Op zaterdag 03 februari 2001 20:48 schreef N8w8 het volgende:
Is toch niet zo moeilijk? Gewoon booten met bootdisk en telnetd static compilen en erop zetten. Dan booten van hdd.
Als ie het nu niet doet ga ik dat maar doen, dan kan ik m nog meer resets besparen

• Pc123
Linux start nog steeds helemaal perfect op in kde. Alleen er iets iets behoorlijk kapot want zowel m;n toetsenbod als muis doen het niet terwijl ik alleen even aan de muisinstellingen geweest ben. Wat moet ik nu doen

-Ik zou er een PS/2 muis in kunnen doen en kijken wat ie dan doet, daar stond ie eerst op ik heb m wel op serieel over gezet en toen ff uitgezet en de andere muis erin gedaan. Misschien werkt die nog. Maar waarom zou het toetsenbord het dan niet meer doen? Ik heb vroeger zonder problemen seriele muizen op m'n linux bak gehad

-Ik zou m met een linux bootflop kunnen starten, maar wat kan ik dan doen??? Hoe moet ik het probleem dan oplossen?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
kun je wel bij lilo (of de standaard grub) meegeven dat je in runlevel dinges, shit nummertje kwijt wilt opstarten (maintenance mode) misschien is je X niet helemaal lekker nl

• Pc123
Ik kan m natuurlijk in failsafe opstarten, misschien doet ie het dan wel. Ik ga het nu proberen, je hoort zo nog van me.

• Pc123
Dan werkt ie prima. Ik ga nu maar eens naar de muis instellingen kijken want daar zijn de problemen door gekomen.

• Pc123
:(

Dat maakt niks uit, als ik dus naar X ga dan houdt het toetsenbord ermee op. Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik kan nog even naar de toetsenbordinstellingen gaan kijken.

Verwijderd

Voer XF86Config uit en denk es na over wat je intypt en gok niet :+
Pagina: 1