Ik zit met het volgende probleem. Ik kan met 1 van de 5 computers niet op een gedeelde map van 1 computer komen. De rest van de computers is wel te benaderen met deze ene pc.
Alle computers draaien op Windows XP Pro. Alles wordt via DHCP uitgedeeld om problemen te voorkomen. DNS/Gateway/Subnet mask zijn dus allemaal gelijk.
Het ziet er als volgt uit.
CAD1 192.168.1.150
CAD3D 192.168.1.151
Laptop20 192.168.1.154
Admin1 192.168.1.153
Alle computers zitten in dezelfde werkgroep. Wanneer ik met de probleem computer(Admin1) CAD1 of Laptop20 wil benaderen. Geen enkel probleem. Zodra ik "\\CAD3D" intyp dan geeft ie keurig alles op wat gedeeld wordt. Zodra ik dubbelklik op een map die gedeeld is op CAD3D dan geeft hij het volgende aan
\\cad3d\d is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt
Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken
Vanaf alle andere computers is CAD3D wel te benaderen.
Admin1-->CAD3D=
CAD3D-->Admin1=
Ik heb een mogelijke oplossing al geprobeerd door Netbios via TCP/IP in te schakelen
Computers opnieuw opgestart
Gast account is ingeschakeld
PS Admin1 is vandaag nog opnieuw geïnstalleerd-->schone Windows XP installatie. Voorheen had deze computer wel toegang tot CAD3D
Alle computers draaien op Windows XP Pro. Alles wordt via DHCP uitgedeeld om problemen te voorkomen. DNS/Gateway/Subnet mask zijn dus allemaal gelijk.
Het ziet er als volgt uit.
CAD1 192.168.1.150
CAD3D 192.168.1.151
Laptop20 192.168.1.154
Admin1 192.168.1.153
Alle computers zitten in dezelfde werkgroep. Wanneer ik met de probleem computer(Admin1) CAD1 of Laptop20 wil benaderen. Geen enkel probleem. Zodra ik "\\CAD3D" intyp dan geeft ie keurig alles op wat gedeeld wordt. Zodra ik dubbelklik op een map die gedeeld is op CAD3D dan geeft hij het volgende aan
\\cad3d\d is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt
Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken
Vanaf alle andere computers is CAD3D wel te benaderen.
Admin1-->CAD3D=
CAD3D-->Admin1=
PS Admin1 is vandaag nog opnieuw geïnstalleerd-->schone Windows XP installatie. Voorheen had deze computer wel toegang tot CAD3D
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L