Toon posts:

2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje betreffende 2 netwerken

Met een pc heb ik het volgende:
2 netwerkkaarten:
de ene netwerkkaart zit in de range 192.168.100.xx waar een router een adsl deelt en de andere netwerkkaart zit in een range 192.168.110.xx waar er een kabel connectie verdeeld wordt ook via een router.
Als ik elke connectie afzonderlijk test dan kunnen ze elk afzonderlijk op internet.
Als ik ze beiden aansluit kiest hij steeds bijv de 192.168.110.xx om te connecteren met het internet.(allebei via dhcp)

Hoe wordt die voorrang bepaald????

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

aan de hand van je route table tik eens route print in in een dosbox. Er zijn wel een hoop topics over loadbalancing/loadsharing te vinden

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dat wordt ook bepaald door de instellingen van je gateway en subnet mask op beide netwerken. Kun je eens de IPCONFIG /all van je PC geven?

Verwijderd

Topicstarter
ok morgen zet ik hier eens ipconfig /all

thx

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Je kan de volgorde ook zelf aanpassen via configuratiescherm > netwerk verbingingen.

Dan het menu geavanceerd > geavanceerde instellingen.

Daar kan je de volgorde van je ethernet adapters bepalen. Ik heb een engelse versie van Windows XP en heb de opties dan ook vrij vertaald, maar iets in die trent zal het wel zijn. Ik weet alleen niet of dit ook in Windows XP Home werkt, maar in de Professional editie in ieder geval wel..

If I can't fix it, it ain't broken.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Er zal een route op je pc staan die verwijst naar een van de 2 netwerkkaarten. Daar waar die route heen wijst gaan je pakketten naar buiten. Je kan maar 1 default route hebben. Wil je dus gebruik maken van loadbalancing moet je:

V&A aangeboden: Linksys, RV082 10/100 DUAL-WAN + VPN
of
http://wiki.mikrotik.com/wiki/Load_Balancing

In beide gevallen moet je dus wat moeite doen

P.S. In mijn geval zegtie:

cmd
route print

Netwerkadres 0.0.0.0
Netmask 0.0.0.0
Gateway 192.168.100.250
Interface 192.168.100.1
Metric 20