Toon posts:

[Debian] mysql server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via vmware 2 servers:

Webserver
Mysqlserver

op de mysqlserver heb ik zelf alleen maar Webmin plus en mysql server geinstaleerd
op de webserver heb ik Apache2,webmin plus en phpmyadmin

in /usr/share/phpmyadmin/config.php heb ik de mysql server aangepast op 192.168.x.x.

Alleen wanneer ik via mijn webserver wil inloggen op de mysql server krijg ik de melding
Ik kan via mijn mysqlserver wel op mijn mysql inloggen.

#2013 - Lost connection to MySQL server during query

Ik heb op google gezocht op deze melding alleen daar kunnen ze wel inloggen op mysql maar daar valt de verbinding uit.
op de mysql site hebben ze wel een topic met deze melding als hierboven alleen daar praten ze niet over een foutmelding.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kun je in de cli er wel in met gewoon mysql -u root - p<XXX>
en... wat is je config.php?

daar kun je via netwerk connecten en via een UNIX socket. Socket is makkelijker op localhost en stukken beter (dan kun je skip-networkign in my.cnf aanzetten)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Op de DB server:

pico /etc/mysql/my.cnf
en zorgen dat bind-address goed staat. Hiermee zorg je ervoor dat MySQL vanaf een andere server bereikbaar is.

Daarnaast moet de gebruiker waarmee je verbinding maakt wel rechten hebben om vanaf een andere host te connecten.

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

Topicstarter
Op de reactie van Boudewijn:

Ik kan op mijn mysqlserver wel gewoon inloggen met "mysql -u root -p" Alleen bij mijn webserver geeft hij de melding "Con't connect to local Mysql server through socket".

En bij de config.php bedoel ik de pagina config.inc.php dat is de bestand in phpmyadmin waar je alles kan aangeven van phpmyadmin maar ook de $cfg['Servers'][$i]['host'] = '192.168.1.36'; // MySQL hostname or IP address

alleen ik begrijp je laatste deel niet helemaal.

Op de reactie van sPENKMAN:

de bind-adress staat op 127.0.0.1 dus die staat volgens mij gewoon goed. En de gebruiker kan op alle hosts inloggen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
127.0.01 is dus niet goed als je via 't netwerk wil verbinden, aangezien 127.0.0.1 aan de loopback-IF hangt. Vervang dat door 't IP van de netwerk-IF en 't zal probably werken, mits alle userrechten ook correct staan. Meestal gebruik je `username@localhost`, waarbij localhost uiteraard niet gaat werken als je via t netwerk probeert te connecten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Osiris. Hij doet het
Pagina: 1