HomeDir van Users op Server. ( Windows 2000 )

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:55

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik wil iets maken en volgens mij moet het niet al te moeilijk zijn.

Ik wil de Homedirectory van alle gebruikers van al mijn pc's op de Server plaatsen. Op de Server heb ik al een mapje aan gemaakt en die volledig geshared. Alleen hoe verander ik de Profile/Home directory ?

Ik heb al de path veranderd ( users in configuratiescherm => eigenschappen en dan profile en daar de local path veranderd maar dat helpt niet veel. Blijft nog steeds op de c: staan

Weet iemand hoe je dit klusje kan klaren, dat je dus vanaf iedere machine met je login zo je instellingen en desktop kan oproepen ( of te wel dat alle userinfo in 1 map op de server komt )

Bedankt !

http://www.xbmcfreak.nl/

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:19

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij de users kan je voor een roaming profile kiezen. dan worden desktop e.d. steeds naar de server gebackuped als je uitlogt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

cosmoOo schreef op 03 februari 2001 @ 21:37:
bij de users kan je voor een roaming profile kiezen. dan worden desktop e.d. steeds naar de server gebackuped als je uitlogt.
En daar wordt het idd rete-traag van :p

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 28 oktober 2002 @ 19:36:
[...]

En daar wordt het idd rete-traag van :p
hangt er vanaf, als je netjes een w2k of winxp pro machine gebruikt als client kun je met grouppolicy's wel aangeven wat er precies wel of niet in dat userprofile moet komen te staan

Temporary internet files moet je dan dus niet meenemen, daar wordt het een beetje traag van ;)

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb al de path veranderd ( users in configuratiescherm => eigenschappen en dan profile en daar de local path veranderd maar dat helpt niet veel. Blijft nog steeds op de c: staan
Hij maakt bij het aanloggen altijd een copietje naar je eigen PC, en schrijft de wijzigingen weg op de PC zelf. Bij het uitloggen worden die wijzigingen pas weer terug gestuurd naar de server.

Je kan een registry key toevoegen die je profile van je workstation verwijdert bij het uitloggen, zoek maar even op http://support.microsoft.com