Shuttle SN26P Problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205995

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb sinds kort me oude pc omgetovert naar een shuttle sn26p omdat ik soms nogal lans doe etc en veel trackmania games speel.Nu komt echter het probleem ik heb dus een shuttle sn26p gekocht.

Ik had zelf een AMD X2 4400+ , XFX 7800 GTX Extreme,320GB SATA2 Seagate en CORSAIR 2x1GB DDR 400 Geugen (PC3200)

Dat heb ik er dus ingepropt.Volgende de specs van de machine moet dat allemaal fijn werken.
Nu kwam het dus..Ik starte de shuttle op,installeerde windows etc etc..en daar ging ie vastlopen!...gewoon een dikke hang en crash boem.Na een reset starte hij niet meer op etc etc...Na 2 dagen kloten en uitzoeken hoe die eindelijk weer is aanging want hij deed alleen maar blazen en blazen het leek wel een stoomtrein.
Eindelijk en gelukkig vond ik de manier.Ik pakte 1 reepje van 1 gb corsair eruit en voilla hij starte weer en ging meteen in windows.(HUH?).Ik d8 toen mss 1 reepie corsair stuk maar ik heb ze in beide sloten gestopt alle 2 in alle kanten en dan start ie wel op.Ook de voeding op full power gezet.

Nu die dus eindelijk met full power voeding en met 1gb reepie opstart komt het volgende probleem.Soms crashed ie gewoon zie ik supernsel een blauw schermpie en doet ie een reset..JEZUS denk je dan.was dit nu weer.Ik vraag me dus af werkt deze shuttle wel goed met het geheugen want ik ben al bereid shuttleshop.nl te bellen en goedwerkende dane-elec die hij aanbevolen had erin te proppen en dat te proberen.Geheugen werkte perfect op me vorrige pc met een asus sli board wat 24/7 aanstaat dus geheugen zal wel 100% goed zijn.Soms start ie wel met 2 reepies geheugen maar leeft ie niet lang denk ik..Durf het niet meer te proberen ook want wil me shuttle niet slopen.Nu zal dat niet zo makkelijk gaan denk ik maar heb al zoveel keer die geheugen in en uit gehad dat volgens mij dit het enige probleem ken zijn.Ik kon verder niet echt meerdere ervaringen goed vinden op dit board over shuttles en zeker niet met memoryproblemen dus ik vraag jullie raad WHAT TO DO ? ....ben echt radeloos op dit moment. Zal ik 2 reepen 1gb dane-elec ddr400 erin proppen die shuttleshop aanbevool of ken ik nog iets anders proberen ohjah de temperaturen zijn.

Ik had artic silver eropgedaan cpu lekker vernieuwd en in dos was ie 24 graden en ik denk dat ie naar de 30 loopt ingame dus dat ken het niet zijn want ik krijg meestal spontane resets midden in windows en niet tijdens het gamen dus dat lijkt me stugg.Cooling is verder super op de shuttle.

Tweakers wat moet ik doen? ik ben de weg kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ahh bingo ik had hem dus niet automatish laten resetten en kreeg dit blauwen schermcode.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

STOP: ox0000000A (0x00EE8776,ox00000ET,0x00000000,0x806EAB92)

ik ben nu dos ingegaan en heb de RAM voltage omhoog gekrikt mss..gaat dat helpen.

Oh dat was dus leuk rammvoltage omhoog getrikt..2 repen erin en windows 2 min draaien en een Freeze zonder blauw scherm.nu weer op 1 reep met wel opgekrikte voltage.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 205995 op 23-01-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou goed ik heb 2x512 twinmos er nu ingepropt en alles op default geen overclock nix....(had vorrige corsair 2gb ook alles default ).

ga nu dus een nacht proberen met deze 2 repen en alles default

kijken wat het resultaat eruit boekt..is het crash..dan heb ik toch echt een probleem...= het geen crash dan ga ik ander geheugen halen..gl too myself ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik mis één ding in je topicstart: had je ook naar de BIOS versie gekeken?
- http://global.shuttle.com...nload_File.asp?Item=SN26P
- http://web.shuttle.com/sh...d/bios_rdm/readmefn26.htm

Ik had bij een Shuttle met een Socket 754 bord ook problemen met het geheugen (Windows installer hing na 2 minuten, alleen met een Linux Live CD bleef het systeem draaien als je bij het opstarten een vaste hoeveelheid geheugen opgaf als kernelparameter, want als ie het zelf ging checken ging het fout). Dat gedoe was over toen ik (met een tijdelijke floppy drive) de BIOS naar de laatste versie had geflasht. Nu draait ie 24/7 (Ubuntu/MythTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zag met cpuz.exe dat de bios van 2005 is LOLZZ....mss dat i kdat ff ga proberen up te daten..mss helpt het..Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok heb ht bios verandert ga er nu 2 gb corsair weer proberen in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat werkt dus nog steeds niet..wel ander opstart schermpie zag ik nu ik hem weer met 2 x twinmos 512 heb opgestart wat voor als nu nog niet gecrashed is...ik denk dat ik me laatste optie ga inschakelen .. En dat is morgen 2x1gb dane elec ddr400 halen.Ik ga de gok er gewoon op wagen.

Greetz XeNo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:20
Wat ook nog wel eens dwars ligt zijn de cardreaders, zou die er even uittrekken.

heb zelf een SN25P, maar met SFF vragen ga ik altijd naar dit forum

http://www.sudhian.com/index.php?/forums/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-07 07:59
heb je de spullen uit je vorige pc zelf overgezet? zo ja, heb je je wel ontladen? (kans op statische electriciteit is er altijd) zo niet, dan kan dat best wel eens zijn waarom je pc zo moeilijk doet.

verder, heb je nog een andere pc ernaast staan? probeer anders je Corsair geheugen eens te testen met mem-test of in een andere pc. (zoals ik al zei, het werkte voor de verplaatsing, maar je kunt het ook tijdens de verplaatsing gesloopt hebben)

als laatste, kleine hint...... er zit rechtbovenin een heel handig knopje, genaamd "edit" dan hoef je niet 2 of 3 keer achter elkaar te posten maar kun je alles in 1 post zetten

[ Voor 14% gewijzigd door Jird op 24-01-2007 09:29 ]

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-07 09:03

SgtStrider

Fractal Switchover!

Het geheugen staat op de compatibility list? De SN26P staat erom bekend vrij kieskeurig te zijn met geheugen. Trouwens, als je de bios geflashed hebt, zou ik hem nog even checken met BIOS info (Shuttle XPC Bios CD). Bleek bij mij dat hij dus niet geflashed was, moest ik later nog forceren.

Overigens moet die configuratie geen enkel probleem zijn, ik heb zelf een Opteron 180 draaien en had destijds 2x 7900GT's en 3x 250GB HDD's. Cardreader moet echt niet voor problemen zorgen dus daar hoef je het denk ik ook niet te zoeken...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
naja ik ga die dane-elec geheugen gewoon proberen ik heb de rest alles eruit gehad,cardreader,cdrom drive echt alles alleen als ik met geheugen kloot kom ik er en aangezien dat IRQL geval 9 va de 10x naar het geheugen lijd lijkt me dit wel te proberen..De twinmos heb de hele nacht gedrraait met de hele nacht een game aan. 2x512 twinmos dus lijkt me sterk als er een geheugenpoortje kapot is ofzo.
Naja het zou best kunne dat ie affetoe niet goed doorgeeft en crashed ?

Naja goed...Bios was goed geflashed ik had het met een DVDrom gedaan aangezien ik geen floppy erop had maar bij cpuz.exe geeft ie nu ook daadwerkelijk die bios aan en opstart scherm is verandert dus dat zit wel snor..Niet echt veel veranderd ermee.Ik ga die 2x1gb dane-elecs wel halen en dan daggie testen als ie opstart hehe...als het werkt post ik nog ff het resultaat.Groetjes en als iemand nog wat weet ? graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm ok dus goed onderzoek internet wat er bij de shuttles meestal geleverd word en dat waren ook kingston geheugen dus ik heb net 2x1gb Kingston DDR400 CL3 geheugen gehaald.en voilla hij start op met 2gb en draait nu al langer dan 30 min normaal trok ie maar 2 min met 2 gb...Dus het is al een emgavooruuitgang..Ik denk dat dit nu wel goed zit.Heb ook alles standaard nog niks over gelocked ga het ff een daggie testen en kijken wat het brengt ...denk dat het opgelost is maar je weet het maar nooit offcourse ;)

Klein Vraagie nog DIT is dus nu me setup.

-Shuttle SN26P
-Amd Athlon X2 4400+
-Kingston 2x1GB CL3 DDR400
-XFX Geforce 7800 GTX Extreme
-Seagate Baracuda 320GB Sata2

Zou ik eventueel ook later de videokaart kunne upgraden naar 8800 GTX ? van xfx aangezien er ook 2 kaarten inkunne zou het in mijn ogen 1 kaart van 8800 gtx ook wel moeten kunne of niet ?

Afz XeNo

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 205995 op 24-01-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

De 8800GTX past zonder problemen in de SN26p :) Zelf wacht ik nog even op de R600, en gooi deze erin zodra die available is. Voor de rest; geheugen van OCZ werkt ook prima in SN26P. Heb zelf OCZ Gold PC4000, daarmee kan je ook wel iets oc'en (niet veel).

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja had net een overclock 2.2 naar 2,41 ghz en ik had een crash ..... denk dat shuttle toch wel een klein probleempie heb met memory modules..Magoed ik ben benieuwd nu nadat ik alles lekker standaard heb gezet de heel dag draait....

Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb hem de hele dag aangehad vanaf 3 uur nadat ik alles default heb gezet geen crash gehad meer met dit kingston 2x1gb.....probleem dus opgelost lijkt mij .. heheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nog een klein vraagie.. ?

Klopt het dat een shuttle niet "PIEP" zegt bij het opstarten want de mijne gaat eerst ff hard blazen en dan naar de gewone Fanspeeds hoe die in het bios staat. en dan laad ie windows in dus ik hoor geen piepsysteem zeg maar......klopt dit ? of kun je dit aanzetten ?

Greetz XeNo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Anoniem: 205995 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:47:
Nog een klein vraagie.. ?

Klopt het dat een shuttle niet "PIEP" zegt bij het opstarten want de mijne gaat eerst ff hard blazen en dan naar de gewone Fanspeeds hoe die in het bios staat. en dan laad ie windows in dus ik hoor geen piepsysteem zeg maar......klopt dit ? of kun je dit aanzetten ?

Greetz XeNo
(greetz hoeft niet)

Die piep is niet aanwezig inderdaad. Alle fans blazen incl. videokaart en daarna gaat hij op normal. Bij PC health kan je de fans op ultra low zetten, dan is ie lekker stil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik lees dit nu wil vandaag/morgen ook een sn26p gaan halen..
heb zelf 2 x 512 Mushkin PC3500 Level2 met BH-5 chips..
iemand een idee of dit problemen veroorzaakt?

1337

Pagina: 1