Toon posts:

Geheugenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds dit weekend af en toe last van een totale freeze van mijn systeem. Dit gebeurt soms na 5 minuten, soms na een paar uur, maar meestal nadat ik een bestand (van ongeveer 350 mb) bekeken heb met windows mediaplayer, ik sluit wmp, en upla, alles vast. Ik hoor geen HD-activiteit meer, scherm bevriest. Ik denken: 'dit zal aan het geheugen liggen..'. Het geheugen heb ik getest met Memtest86 v3.2, Memtest86+ v1.60 en v1.65, telkens uuuren laten lopen, de testen 10x laten doen, geen errors. Dan effe het programma'tje 'MemTest', dat je gewoon onder Windows kan laten lopen, gebruikt, en hier gaf hij (na 1 minuutje scannen ofzo) de melding: 'Memory error detected! Pair 17728401 does not store values accurately.' Miljaar. Enter duwen, en hop, 'Memory error detected! Pair 17728402 does not store values accurately.' Enzovoort...

Mijn vraag dus nu: is die 'MemTest' betrouwbaarder dan de gewone 'Memtest86' en de +versie?

Het systeem trouwens:

Amd Athlon 2500 XP
Abit NF7-S v2.0
Ati Radeon X1600 Pro (512Mb)
Geheugen:
2*256 Mb DDR400 Matched pair van Twinmoss
1*512 Mb DDR400 van Twinmoss (nieuw van deze zomer)
Thermalrock 480 Watt
2 satas
1 ide
2 DVD's
nog wat pci-kaarten
etc..

Ik ga morgen nog eens checken met het reepje van 512 er alleen in, maar zou het probleem hier aan liggen? Of moet ik effe een fresh install van Windows doen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan het niet gewoon een foute codec zijn die problemen veroorzaakt? Probeer een nieuwe te installeren.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het kan, maar ik had het eergisteren ook toen ik de pc al had moeten resetten door een freeze, en toen hij 'toepassingsklaar' was, idem dito...

Ook mss te vermelden: ook sinds dit weekend start msn 2x op (de rest niet), en heb ik 9/10 in het taakbeheer bij gebruikersnaam niemand ingevuld staan... Ook raar :?