Toon posts:

Opvolger/vervanger van Panasonic NV GS75?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Panasonic GS75 is pas (héél hard) gevallen. Ik verwacht dat de verzekeringsmij. de reparatie niet zal vergoeden en de dagwaarde zal uitbetalen (zoeker-beeldschermpje kapot & behuizing gescheurd is zichtbare schade, camera werkt nog wel).

Ik ben nu op zoek naar een goed alternatief.

- zijn de GS180 en GS280 de opvolgers van de GS75, worden ze al snel weer opgevolgd door andere camera's?
- zijn er (andere) goede alternatieven in de prijsklasse € 400-500 voor deze camera's?

Ik heb toen (jaar geleden) wel bewust gekozen voor 3ccd (betere kleuren werd mij verteld) en mini-dv (betere kwaliteit dan harddisk camera's, bijv. het toenmalig instapmodel van JVC, met 20gb).
- Zijn die beweringen nog steeds geldig?

Ik gebruik de camera voor het gewone huis-tuin-en-vakantie-filmwerk.

Hartelijk bedankt voor jullie reactie!

Menno

Verwijderd

Ja dit waren de opvolgers van jouw camera. Echter, sinds 1 januari zijn deze camera's uitlopend. Als je er een wilt hebben moet je heel snel zijn. De gs180 krijgt overigens geen opvolger, de GS280 wel, namelijk de GS320. Lees hierover meer op camcorderinfo.com.
Als je een camera zoekt op miniDV en met 3CCD (inderdaad betere kleurweergave) dan kom je automatisch bij de Panasonics uit. Het enige serieuze alternatief voor de Panasonics zijn de Sony HC94/ HC96 waarbij de HC94 inmiddels ook uitlopend is (geen opvolger). Zij hebben maar 1 CCD, maar deze is wel groter en heeft daardoor wat betere prestaties bij weinig licht. De Panasonics hebben betere kleuren en de Panasonic GS280 en GS320 zijn daarnaast scherper en hebben een optische beeldstabilisatie.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je snelle reactie!