Toon posts:

[Vista] AVI Films niet afspeelbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een paar dagen druk om mijn AVI's werkend te krijgen onder Vista Media Center.
Eerst had ik ook problemen met mijn DVD's maar die heb ik nu dankzij een registerhack werkend gekregen.

Het probleem is dat ik mijn AVI's niet kan afspelen, niet in MCE maar ook niet in WMP, ik zie ook geen thumbnails in windows verkenner.

Nu leek mij dat een codec probleem maar ik heb al verschillende packs geprobeerd maar allemaal zonder resultaat. Doe ik iets fout>? Het kan toch niet zo zijn dat de consument zoveel moeite moet doen om een filmpje te kunnen kijken straks?

Ik zoek me suf maar vind geen oplossing die werkt daarom heb ik besloten een topic te starten op GoT, beetje als laatst redmiddel zeg maar ;)

Wat heb ik gedaan?

Verschillende codecs geinstalleerd en me echt suf gezocht op google en andere forums...

Edit: televisie en WMV werken overigens wel..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, vreemd maar ik kan nu wel afspelen in MediaPlayer...

Weet ook niet of het probleem wel een codec is want ik kan in MCE mijn afbeeldingen ook niet zien terwijl ik al die mappen wel kan zien :?

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
haal al je codecs eens weg (xvid, divx, ffdshow) en installeer ffdshow tryout 2a eens. Ik had dezelfde problemen met MCE maar nu zijn ze helemaal opgelost.

link: http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/

Verwijderd

welke vista heb je? 32 of 64 bits?
Je hebt in ieder geval x86 of x64components nodig om divx onder mce af te kunnen spelen. Dit zorgt ervoor dat je ffdshow werkt on mce, wat verklaard waarom het wel onder wmp werkt.