Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
de voltages voor je cpu kun je vinden op balusc.xs4all.nl
Gewoon multipliertje omlaag mikken en dan nog eens proberen, dan weet je of je aan de max zit.
Mayb dat je met een voltmod daar wat aan kan doen.
[ Voor 72% gewijzigd door McKaamos op 23-01-2007 21:57 ]
Mischien wel ff handig dat je vermeld om welk moederbord het gaat, of eventueel in dat topic kijkt van het betreffende boardje.
Heb het al gevonden : quote oconner..
Ik heb een AMD Athlon64 3700+ San Diego, die vrij lekker klokt (2800 Mhz 24/7 / 2933 primeable / 3000 bootable, allemaal @ stock Vcore, 1,35 Volt), op een ABIT KN8 Ultra bord en een Zalman koeler erbovenop, maar hoeveel voltage ik hem ook geef, omhoog wil die niet...
* HTT staat op 3 * 273 = 819 Mhz; laag zat dus
* Geheugen is gedivided op DDR266 met DDR400 timings, ook geen bottleneck dus
* De nForce 4 Ultra chipset wil gewoon niet verder op 1,5 / 1,6 Volt
Als ik de multiplier op 10 zet ipv 11, en de CPU dus op 273 * 10 = 2730 Mhz loopt (haalt íe makkelijk) krijg ik alsnog prime errors na een aantal minuten; het probleem lijkt dus echt in de chipset te zitten...
Hebben jullie een tip voor me, ik wil graag verder...
Nu lees ik ook op andere fora's dat het niet echt een lekker klokboardje is. Stock schijnt het super stabiel te werken, maar verder met clocken wil ie niet echt.
Dus mischien verwacht je wel teveel van je boardje?
[ Voor 76% gewijzigd door charrel op 23-01-2007 22:08 ]
Hij bedoelt HTT&chipset-voltage.Terw_Dan schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:54:
Bedoel je niet de vcore van je cpu? Die is namelijk afhankelijk van welke cpu dat je erin hebt zitten. Ik ben nog geen enkele plank tegengekomen waarbij je het voltage naar de chipset kon instellen (lijkt me ook niet echt wenselijk).
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Verwijderd
htt heeft een eigen voltage
en de nforce chip heeft ook eigen voltage.
Nforce start van 1,5volt tot 2volt
htt link kan ik aan passen in % Van 5% tot 20% voltage
Ik ben in bezit van een abit nforce sli
met 1,5volt kan ik met nforce van 5x230mhz stabiel 1150mhz
met 1,6volt kan ik 5x240mhz stabiel.1200mhz
Alleen gedaan voor een test over htt op 5x en 1x performence hit.
Kan je wel vertellen dat een amd x2 heel veel profijt heeft aan een zeer hoge htt bus .
De htt link heb ik ook verhoogt voor een hoge 5x250bus te kunnen draaien
De pc gaat dan wel flippen .
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 22:30 ]
default is dus 1,5, en ik moet oppassen. 1,7 is dus wel zo'n beetje de bench-max gok ik
@ charrel: ok dit wist ik ook niet, vond er wel lekker veel opties etc. op maar dus geen wereldbord. Ik ga er ff wat meer volt doorheen jassen en dan zien we verder.
nogmaals bedankt
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:25:
nope
htt heeft een eigen voltage
en de nforce chip heeft ook eigen voltage.
Dat snap ik. Het was alleen tegen Terw_dan, die dacht dat de TS mogelijk Vcore bedoelde.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
ik doe altijd 1,65 volt