Rma sturen, Probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 23:29
Na 3 maanden trouwe dienst is mijn moederbord(Asus P5ND2-Sli) overleden, nu gaat deze uiteraard rma. Alleen ik vroeg mij af of het terug sturen een probleem gaat vormen. Aangezien er wat dingen zijn afgebroken/afgehaald tijdens de installatie 8)7.

• Bij de PS/2 aansluiting zat een 'clipje'(zie foto) deze heb ik eraf geknipt, omdat hij hierdoor anders niet goed in de kast zou passen.
Afbeeldingslocatie: http://www.ynzol.com/Files/BeyondPic/2006-7/31/P5ND26.jpg
• Ook is er het witte clipje waar de videokaart aan het moederbord ‘vast’ zit afgebroken. Afbeeldingslocatie: http://www.palmertron.com/pics/P5ND2-SLI.jpg
• En er zijn tijdens de installatie wat pinnetjes van het cpu socket verbogen geweest, maar deze heb ik weer terug gebogen met een pincet waarna het moederbord gewoon werkte.

Dus nu wil ik vragen: wat zal ik doen, zal ik het erop wagen? Of zeg je van nee is onbegonnen werk, je krijgt het moederbord meteen retour van Asus.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Taab schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:50:
Dus nu wil ik vragen: wat zal ik doen, zal ik het erop wagen?
uh ja, waarom niet?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Taab
Eigenlijk vraag ik het me gewoon af. Ik weet niet of ze kosten in rekening brengen voor het onderzoeken van het moederbord, als blijkt dat de klant ermee geprutst heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Taab op 23-01-2007 20:57 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Wat kan er mis gaan :S. Nu zit je met een kapot mobo. Als je het op stuurt krijg in het ergste geval je kapotte mobo weer terug. Met een heel klein beetje geluk krijg je echter een prachtig werkend mobo teruggestuurd. Beetje onzinnige vraag :S

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Taab schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:56:
Eigenlijk vraag ik het me gewoon af. Ik weet niet of ze kosten rekenen voor het onderzoeken van het moederbord, en hem dan terug sturen.
Je zou er ook mee terug naar de winkel kunnen gaan.

• Taab
DEVoTi0N schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:57:
[...]

Je zou er ook mee terug naar de winkel kunnen gaan.
Ik snap dat het overkomt als een onzinnige vraag, maar ik vraag het me al de hele dag af en ik wilde eigenlijk weten hoe jullie erover dachten. En inderdaad ik ga ermee terug naar de winkel, maar deze sturen het direct terug naar de fabriek (toch?)

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

gewoon opsturen die handel. Waarschijnlijk zie je die krom gebogen pinnen niet meer. Dus hun ook niet en dat lipje bij je PS/2 aansluiting heeft geen echte functie dat storingen op het moederboard zou kunnen veroorzaken. Dus een gewoon defect mobo in de garantie, dus RMA . . . :*)

FiXxXeR

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
FiXxXeR39 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:00:
gewoon opsturen die handel. Waarschijnlijk zie je die krom gebogen pinnen niet meer. Dus hun ook niet en dat lipje bij je PS/2 aansluiting heeft geen echte functie dat storingen op het moederboard zou kunnen veroorzaken. Dus een gewoon defect mobo in de garantie, dus RMA . . . :*)
Precies. Maar toch kunnen ze wel garantie weigeren.. Zeker als dat bij je cpu e.d. te zien is. Maar als ik het zo lees komt het ook allemaal best lomp over. Volgende keer kan je misschien iets voorzichtiger proberen te zijn met je bord.

[ Voor 3% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 23-01-2007 21:05 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

maar ze zien je cpu toch niet?

mamaplank stuur je alleen op, pinnetje zitten toch op je proc?

Of heeft dat ding pinnetjes @ mobo?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Snakiej schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:08:
maar ze zien je cpu toch niet?

mamaplank stuur je alleen op, pinnetje zitten toch op je proc?

Of heeft dat ding pinnetjes @ mobo?
Jij ben dus nog niet bekend met s775, Hierbij zitten de pinnen op het moederbord.

Tada! Socket 775:
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/images/s775-cpu/s775-opened.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 23-01-2007 21:11 ]

• Taab
_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:04:
[...]

Precies. Maar toch kunnen ze wel garantie weigeren.. Zeker als dat bij je cpu e.d. te zien is. Maar als ik het zo lees komt het ook allemaal best lomp over. Volgende keer kan je misschien iets voorzichtiger proberen te zijn met je bord.
Klopt :), maar je moet alles een keer gedaan hebben anders leer je nooit ;). En deze keer is het dus fout gegaan, en de volgende keer zal ik het dus iets voorzichtiger doen.

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Taab schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:11:
[...]

Klopt :-), maar je moet alles een keer gedaan hebben anders leer je nooit ;-). En deze keer is het dus fout gegaan, en de volgende keer zal ik het dus iets voorzichtiger doen.
Daar heb je wel gelijk in. Gewoon opsturen en het beste hopen. En dan volgende keer wat beter uitkijken.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

_AuToMaTiC_ schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 21:10:
[...]

Jij ben dus nog niet bekend met s775, Hierbij zitten de pinnen op het moederbord.

Tada! Socket 775:
[afbeelding]
Jawel, maar ik wist niet dat die mamaplank s775 was :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Is trouwens een bekend probleen die pinnetjes, het pinnetje van de videokaart is bij mij ook afgeknapt , ik heb een asus p5n32sli se de luxe :(

Verwijderd

Taab schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:50:
Na 3 maanden trouwe dienst is mijn moederbord(Asus P5ND2-Sli) overleden, nu gaat deze uiteraard rma. Alleen ik vroeg mij af of het terug sturen een probleem gaat vormen. Aangezien er wat dingen zijn afgebroken/afgehaald tijdens de installatie 8)7.

• Bij de PS/2 aansluiting zat een 'clipje'(zie foto) deze heb ik eraf geknipt, omdat hij hierdoor anders niet goed in de kast zou passen.
[afbeelding]
• Ook is er het witte clipje waar de videokaart aan het moederbord ‘vast’ zit afgebroken. [afbeelding]
• En er zijn tijdens de installatie wat pinnetjes van het cpu socket verbogen geweest, maar deze heb ik weer terug gebogen met een pincet waarna het moederbord gewoon werkte.

Dus nu wil ik vragen: wat zal ik doen, zal ik het erop wagen? Of zeg je van nee is onbegonnen werk, je krijgt het moederbord meteen retour van Asus.
Misschien een beetje flauw van me :P maar eh. Laat je de volgende keer je PC assembleren? ;)
Pagina: 1