Toon posts:

Monitor start af en toe niet op met de computer

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nogal raar probleem, wat zich ongeveer 1 op de 3x dat ik mijn PC aan zet voordoet.

Als ik mijn PC aanzet en mijn beeldscherm ook aanzet (Samsung SyncMaster 510n) weigerd het beeldscherm iets weer te geven. Hij blijft gewoon zwart en het aan lampje gaat knipperen. Hoelang ik dit ook zo laat staan, het beelscherm wil niks weergeven (ook niet als ik hem uit-aan zet)

Als ik de PC vervolgens uit zet (gewoon de knop ingedrukt houden) en het beeldscherm uitzet, zet ik ze weer beide aan.

Dan doet het beeldscherm wel gewoon dienst en begint hij gewoon de opstart procedure weer te geven.

Ik heb gemerkt dat tijdens het opstarten van de PC de computer een iets harder zuig gluid maakt lijkt het wel. Doet hij dit dan doet mijn beeldscherm het ook, zoniet dan doet het beeldscherm het niet.

Op zich is dit niet een echt probleem, aangezien ik mijn computer wel altijd aan kan krijgen. Toch zal dit steeds onderbreken van de opstartprodecure (windows is dan nog niet helemaal geladen) niet goed zijn voor mijn systeem...

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Verwijderd

Zet je eerst je PC aan voordat je je Monitor aanzet? Of toch eerst je monitor voordat je je PC aanzet.

Probeer ook is als die het weer doet de stroom af te koppelen en daarna weer aan te sluiten. Hetzelfde voor de VGA of DVI kabel.

Ikzelf heb het namelijk ook wel is en wat ik nu doe is eerst me monitor stroom geven en dan me PC aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:42:
Zet je eerst je PC aan voordat je je Monitor aanzet? Of toch eerst je monitor voordat je je PC aanzet.

Probeer ook is als die het weer doet de stroom af te koppelen en daarna weer aan te sluiten. Hetzelfde voor de VGA of DVI kabel.

Ikzelf heb het namelijk ook wel is en wat ik nu doe is eerst me monitor stroom geven en dan me PC aanzetten.
Ik heb het beide geprobeerd.. Eerst de PC aan zetten en na het geluid mijn scherm aanzetten werkt in 100% van de gevallen. Als het geluid echter niet komt, doet het scherm het dus ook niet :-/
Eerst het scherm aanzetten en dan de PC werkt al helemaal niet :(