Nieuw systeem gaat niet volledig uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Ik heb net een nieuw systeem in elkaar geknutseld. Alles ok, maar als ik m afsluit lijkt het aan te blijven staan. Ik hoor verder niets meer, maar een lampje op mijn toetsenbord blijft gewoon branden.

Heb al geprobeerd om de aansluitingen van de power led en power switch om te draaien (niet van plaats verwisselen uiteraard).

Heeft iemand een idee hoe het kan dat het lampje op mijn toetsenbord blijft branden?

Verder voor de zekerheid: hoe moeten die front panel aansluitingen eigenlijk op het moederbord worden aangesloten? De plaats staat gewoon in het boekje, maar er staat nergens of "de tekst op die kabeltjes links of rechts moet staan".

Het power lampje in mijn kast lijkt het trouwens niet te doen.

Verwijderd

Heb je een draadloos toetsenbord?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 08:52

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

USB-aangesloten toetsenborden hebben ook deze neiging. :) Is dus vrij normaal gedrag. De rest van je pc sluit in elk geval wel af, dus daar zit geen probleem.

Niets aan het handje dus ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je computer afsluit dan blijft er nog een apart circuit in je voeding actief. Dit circuit voorziet de PCI sloten en de USB en PS/2 poorten van stroom zodat je kan opstarten via je muis, toetsenbord of WOL. Bij sommige moederborden kan je via het BIOS voorkomen dat de USB poorten stroom krijgen maar je computer zal toch altijd stroom blijven gebruiken als hij "uit" staat.

Pas wanneer je de stekker uit het stopcontact trekt of een verdeelstekker met schakelaar hebt, gebruikt je PC geen stroom meer.

• IntToStr
Dank voor de uitleg! Heb trouwens gewoon een stekkerdoos met schakelaar, dus dat is verder geen probleem. Zal eens in de bios kijken.

Kan verder nog iemand aangeven hoe het met die power led kan zitten?

• Admiral Freebee
  • Niet online
De power LED is waarschijnlijk met een groen en een wit draadje. Het wit draadje is de - geloof ik en de andere is de +. Het kan geen kwaad om ze andersom aan te sluiten maar dan werkt het niet :P

Gewoon in de handleiding van je moederbord kijken hoe het moet. Sommige moederborden hebben een driepolige aansluiting voor de power LED, anderen hebben een tweepolige. Zoiezo zijn er maar twee pinnen aangesloten dus je kan het altijd ombouwen als je kast bijvoorbeeld alleen een tweepolige stekker heeft en je moederbord een driepolige.

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-01-2007 21:13 ]

• IntToStr
Dat weet ik. Heb ook beide mogelijkheden geprobeerd. Aangezien alle andere draadjes wel goed werken kan ik ook niets per ongeluk verwisseld hebben. Niet dat het een ramp is, maar wil graag weten waarom dat lampje het niet doet...

• IntToStr
Kan ik eigenlijk proberen om de aansluitingen voor de hdd led en power led om te draaien?
Gewoon om te zien of de power led dan gaat knipperen zoals nu bij harde schijf activiteit het geval is.

Heb trouwens het kabeltje voor power switch ook andersom aangesloten, gelijk met de power led aansluiting, en dat werkt in beide gevallen. Voor die aansluiting maakt het dus blijkbaar niet uit?
Modbreak:Gelieve je topic niet binnen 24u te schoppen. Heb je iets nieuws binnen die tijd toe te voegen? Gebruik dan de edit-knop

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 24-01-2007 13:06 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
De power switch werkt natuurlijk anders dan een LED. De schakelaar doet niet anders dan de twee pinnetjes verbinden dus maakt het inderdaad niet uit wat de + of - pool is. Je kan gerust het power LEDje op de HDD aansluiting steken zolang je niet probeert een stekker met drie pinnen op een twee polige aansluiting te steken.

• IntToStr
Ok, weer wat geleerd dus. Ik ga het vanavond even proberen!
Pagina: 1