Configuratie Linksys WRT54G en WVC54G

Pagina: 1
Acties:

• eddyboerman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-01-2025
Beste Forum leden,

Ik heb problemen om de breedbandrouter WRT54G met de Wireless Internet camera WVC54G te configureren.
Met de kabel is het geen p[robleem, zonder problemen laat de camera met de router configureren. Nu haal ik het kabeltje er tussen uit, lukt het niet meer.
Ik heb van alles geprobeerd, beide vaste ip adressen, 1 wel vast en de ander niet en omgekeerd, alle beveiligingen eraf gehaald etc etc.
Ik zie wel dat het lampje van het wireless van de camera gaat branden, dus kennelijk heeft de camera wel ergens verbinding, maar ik kan nog niet ontdekken waar.
Ik heb een behoorlijke engelse beschrijving van de camera, maar ik kom er niet uit. Ik zou nog de firewall kunnen proberen. Wie helpt mij verder?
Alvast bedankt voor de moeite.

Eddy Boerman

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-03 09:43
kan je wel pingen naar de camera ?
zie je op de WRT dat de camera verbonden is via WiFI ?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Zet de DHPC aan op je router, zet de camera op dynamic IP, en kijk dan in de admin van je router of de camera een connectie heeft ermee

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• eddyboerman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-01-2025
dusty schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:23:
Zet de DHPC aan op je router, zet de camera op dynamic IP, en kijk dan in de admin van je router of de camera een connectie heeft ermee
Beste Dusty,
Ik heb inmiddels de DHPC aangezet en de camera heeft een Dynamic IP. Hoe kan ik zien of de router een connectie heeft met de camera?

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
eddyboerman schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Beste Dusty,
Ik heb inmiddels de DHPC aangezet en de camera heeft een Dynamic IP. Hoe kan ik zien of de router een connectie heeft met de camera?
login op je linksys router

Ga naar het tabblad Status -> Local Network

Klik nu onderaan op de button DHCP Clients Table

Er opent nu een pop-up met een lijst van ip adressen die door de router zijn aangewezen tot apparaten... nu kijk je op je ip die je camera heeft toegewezen gekregen van de router ook daadwerkelijk in de DHCP lijst staan.

[ Voor 28% gewijzigd door svandelft.nl op 23-01-2007 23:09 ]

System Spec