Toon posts:

Problemen met onboard videokaart vervaning

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een nieuwe videokaart liggen, een Saphire radeon x1650 pro 512mb. Het probleem is dat ik hem maar niet geinstalleerd krijg.

Op het moment dat ik de kaart inplug en de computer aanzet krijg ik op mijn scherm: 'No Signal'. Misschien handig om te weten dat mijn vetilator dan wel ineens heel hard begint te loeien. Nou weet ik onderhand wel dat ik eerst mijn onboard videokaart moet uitzetten. Mensen vertellen me dat het in BIOS moet, maar ik kan het echt niet vinden.

Mijn moederbord is een ATI RADEON XPRESS X200 Series.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:06:
....
Mijn moederbord is een ATI RADEON XPRESS X200 Series.
Dat lijkt me niet je merk+type moederbord. Wel kan het zijn dat die kaart op je moederbord is geintegreerd.

Start je PC normaal op, dus zonder de Saphire erin. Ga je bios in, en zoek daar naar video. Disable deze setting en sla de instellingen op bij het afsluiten.
Zet vervolgens je PC uit, stop de Saphire erin en start je pc. Nu zou het wel moeten lukken.

Het zou ook kunnen dat de onboard video is uit te schakelen op het moederbord met een jumper.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niks met video, vga etc vinden in de BIOS heel raar.

ATI Radeon XPRESS X200 is m'n moederbord chipset dan weet ik veel wat dat verschil allemaal is lol :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Daar stonden ook enige tips over hoe het er hier aan toe gaat op het forum en waar je op moet letten bij het posten van een topic. Misschien zou je het beter nog eens kunnen doornemen want je lijkt het niet helemaal begrepen te hebben.

Allereerst is het de bedoeling dat je zelf probeert een probleem op te lossen voordat je een topic start. Misschien heb je dat wel gedaan, maar je schrijft er hier niets over, dus kunnen wij dat niet ruiken. Vervolgens is het zo dat als je wilt dat andere je helpen, je volledig en nauwkeurig moet zijn met je specs. Je meldt hier welgeteld niets waaraan een ander kan weten wat er gaande is. Zo kunnen we je helaas niet helpen :o

Ik zou je dus aanraden om bij het begin te beginnen en eerst eens alles voor jezelf op een rijtje te zetten. Dan heb je goede zoektermen om zelf op zoek te gaan. Je vindt dan geheid dingen om te proberen. Pas als je dat gedaan hebt en het lukt niet is het tijd voor een topic hier, maar wees dus volledig en meldt alles wat je tot dan wel gedaan hebt - en exact wat je specs zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.