[Auto] vergoeding van 2 mensen die meerijden.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:56
Ik moet vanaf maandag naar school in eindhoven.
In een jaar ga ik 24 weken in totaal naar school.
Nu rij ik per week dus zo een 850km (heen+terug).

Waar ik woon pik ik nog iemand op, en onderweg, ±7minuten verder, pik ik nog iemand op.
Nu hebben hun zelf nog geen auto en rijden hun dus mee met mij naar eindhoven, vanaf maandag.

Nu is mijn vraag wat is reel om te vragen voor vergoeding?

Ik zelf zal maximaal 144Euro aan reiskostenvergoeding krijgen. En ik denk hun ook.

Wat zou dus dan een reel bedrag zijn om aan hun te vragen? Want het zijn toch wel veel kilomters die ik maak per week.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het bedrag wat je aan deze ritten kwijt bent gedeeld door 3? Lijkt me de eerlijkste verdeling?

Wellicht afronden naar een beneden tot een mooi rond getal omdat ze iets kortere afstanden meerijden dan jijzelf.

[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 23-01-2007 19:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
En wat ben je dan wel kwijt? Hoeveel cent per km?

Ik zou zeggen doe mij je reiskostenvergoeding. Als je minder vraagt, verdienen zij dus geld door met jou mee te rijden :? Als jij iets overhoudt door hun mee te nemen, klinkt dat een stuk redelijker. Onvoorziene kosten aan je auto, eens een keer een boete, etc...

Willen ze dat niet is het OV een optie voor ze.....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

19ct/km wordt ook door de belasting gebruikt, lijkt me zeker geen onredelijk bedrag om als uitgangspunt te nemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
wildhagen schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:16:
Het bedrag wat je aan deze ritten kwijt bent gedeeld door 3? Lijkt me de eerlijkste verdeling?

Wellicht afronden naar een beneden tot een mooi rond getal omdat ze iets kortere afstanden meerijden dan jijzelf.
Mjah makkelijker gezegd dan gedaan.. ;)
Die kosten weet ik dus nu nog niet.

maar ik rij dus 850km per week.
Mijn auto rijdt 1 op 15. En de inhoud van mijn tank is 50 liter..

850/15= afgerond naar boven 57L per week dus..

Zeg dat de bezine prijs 1,25Euro per liter is.

57*1.25= 71,25Euro per week kwijt aan bezine dan?

Dan kom ik per persoon dus uit op 71,25/3= 23,75Euro

Heb ik het dan goed berekend? Voor mij gevoel lijkt mij dit best nog laag bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

dan reken je dus alleen de brandstof. niet de verzekering / wegenbelasting / afschrijving / slijtage / reservering voor onderhoud etc etc.

Je mag gerust € 0,50,-- / km aanhouden wil je er een beetje redelijk vanaf komen. Yepz de belastingdienst rekent € 0,19,-- maar daar kan je nog geen scooter van rijden. Vroeger was het 60 cent en dat was redelijk maar met alle inflatie zou ik zeker € 0,40 tot € 0,50,-- vragen. En als je meerijders zeggen 'jij moet toch die kant op ' is het enige goede antwoord > neem dan fijn de trein !! het is natuurlijk absurd dat zij geld overhouden daar met jou mee te rijden terwijl het voor hun fijner is dan met het OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jdiezrequejo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:24:
[...]

57*1.25= 71,25Euro per week kwijt aan bezine dan?

Dan kom ik per persoon dus uit op 71,25/3= 23,75Euro

Heb ik het dan goed berekend? Voor mij gevoel lijkt mij dit best nog laag bedrag?
Puur voor de brandstof alleen wel ja.

Ook wegenbelasting, onderhoud, verzekering moet je ook meerekenen natuurlijk, plus eventueel boetes (maar dat word lastig inschatten uiteraard) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Ik kijk even naar het openbaar vervoer. Wat hun dan eventueel kwijt zouden zijn, als ze met (alleen) de trein gaan. Dan reken ik dus nog niet eens de busreis naar het station.. :)

HIER staat dat een jaarabonnement (2e klas) 2966 per jaar is.

2966/52= 57Euro per week.
57/5= 11,40Euro per dag

Dan is het denk ik toch wel reel om 11,50 per dag te vragen? Stel dat ze eens keertje ziek zijn ofzo dan betalen ze gewoon de dagen dat ze meerijden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
jdiezrequejo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:42:
Ik kijk even naar het openbaar vervoer. Wat hun dan eventueel kwijt zouden zijn, als ze met (alleen) de trein gaan. Dan reken ik dus nog niet eens de busreis naar het station.. :)

57/5= 11,40Euro per dag

Dan is het denk ik toch wel reel om 11,50 per dag te vragen? Stel dat ze eens keertje ziek zijn ofzo dan betalen ze gewoon de dagen dat ze meerijden.. :)
En hoe wouden ze dat als 17 jarige gaan betalen?(Ze hebben immers nog geen rijbewijs).
Neem aan dat ze wel een OV kaart hebben. Ik zou gewoon 50 cent per kilometer vragen als ze met je mee willen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vind het een beetje overdreven om bijvoorbeeld te delen door 3 (benzelf een student van 19) en laatst in een soort gelijke situatie gezeten (maar dan reed ik mee) ik zit een beetje met het feit van 'je rijd toch naar daar en komt toch langs hen...'

edit: ik zeg niet dat je niks moet vragen he ;) maar die prijs aan km's ben je toch kwijt ook als ze niet meerijden...

[ Voor 19% gewijzigd door Sjoerd op 23-01-2007 20:16 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar je moet welk rekening houden met ze, het kost toch extra tijd! Je kan bovendien niet keihard je eigen muziek uit de speakers laten knetteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
langezwieper schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:15:
Vind het een beetje overdreven om bijvoorbeeld te delen door 3 (benzelf een student van 19) en laatst in een soort gelijke situatie gezeten (maar dan reed ik mee) ik zit een beetje met het feit van 'je rijd toch naar daar en komt toch langs hen...'

edit: ik zeg niet dat je niks moet vragen he ;) maar die prijs aan km's ben je toch kwijt ook als ze niet meerijden...
Nja, je hebt ook wel een punt. TS kan ook de beide meerijders 1/4e van kosten laten betalen, dat lijkt me dan een mooie oplossing. Voor beiden heeft het voordelen, voor de meerijders het gemak van een auto, en voor de TS dat het hem toch mooi maandelijks de helft aan kosten scheelt voor zijn auto.

[ Voor 36% gewijzigd door heracles op 23-01-2007 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
heracles schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:11:
[...]

En hoe wouden ze dat als 17 jarige gaan betalen?(Ze hebben immers nog geen rijbewijs).
Neem aan dat ze wel een OV kaart hebben. Ik zou gewoon 50 cent per kilometer vragen als ze met je mee willen. :)
Ze hebben wel rijbewijs alleen geen auto dus (nog geen geld voor enzo) :)

Maar als ik 0,50ct per km vraag dan zijn ze duurder uit dan die 11,50 per dag ;)

Rijdt namelijk 170km per dag (heen en terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat 15 euro per rit wel redelijk is. Je mag best iets boven de kostprijs van 11 euro zitten, want jij zit ook met de shit als je auto kapot gaat of dat je een ongeluk krijgt ofzo. Sowieso altijd lekker makkelijk voor die anderen dat ze zelf nooit hoeven te rijden en alleen maar met hun luie ass ernaast kunnen zitten ;) Laat ze dus maar mooi betalen en anders gaan ze maar met de bus/trein/taxi oid.

BTW. en stel dat in de praktijk blijkt dat er vaak maar 1 met je meerijdt ipv. 2. Dan klopt de berekening niet meer en ga je er zelf op inleveren.

[ Voor 29% gewijzigd door Palomar op 23-01-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:28:
Ik denk dat 15 euro per rit wel redelijk is. Je mag best iets boven de kostprijs van 11 euro zitten, want jij zit ook met de shit als je auto kapot gaat of dat je een ongeluk krijgt ofzo. Sowieso altijd lekker makkelijk voor die anderen dat ze zelf nooit hoeven te rijden en alleen maar met hun luie ass ernaast kunnen zitten ;) Laat ze dus maar mooi betalen en anders gaan ze maar met de bus/trein/taxi oid.
vind dat echt een slecht argument
zonder die gasten kan je auto net zo goed kapot gaan door een ongeluk...
en zoals ik al eerder aangaf hij rijd toch... naja het is te nemen of te laten natuurlijk

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Is het niet een idee gewoon te verhuizen? Serieus, 170 km per dag is wel erg overdreven veel. Geen wonder dat er zoveel files in nederland zijn. :P
Voor 170 km is die 11,50 niet eens veel geld per persoon. Maar aangezien je toch wel rijd zou ik dat nou ook weer niet vragen, tenzij je echt een hekel aan ze hebt. 5 euro per dag lijkt me een stuk reëler. (heb je meer kans dat ze akkoord gaan, en dan is die 10 euro per dag toch weer mooi meegenomen lijkt me)
En als je toch zoveel rijd, is een lpg tank dan niet iets voor je? Dan betaal je zo ongeveer de helft per km aan brandstof vergeleken met benzine. (zeker als je zoveel km's maakt, dan word het uiterarad steeds voordeliger om lpg te rijden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik zou het zelf eerder zien als "mooi meegenomen" voor alles wat ze in je kosten delen. Tenslotte zou je zelf ook al met de auto gaan en nu kost het je ook nog eens minder, top toch :) Zie het als een win/win situatie, niet als een kans op winst (zoals gesuggereerd door sommigen in dit topic).

* dawuss heeft zelf geen auto en reist met de trein, dus ik ben misschien niet helemaal representatief :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
warcow schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:36:
Is het niet een idee gewoon te verhuizen? Serieus, 170 km per dag is wel erg overdreven veel. Geen wonder dat er zoveel files in nederland zijn. :P
Voor 170 km is die 11,50 niet eens veel geld per persoon. Maar aangezien je toch wel rijd zou ik dat nou ook weer niet vragen, tenzij je echt een hekel aan ze hebt. 5 euro per dag lijkt me een stuk reëler. (heb je meer kans dat ze akkoord gaan, en dan is die 10 euro per dag toch weer mooi meegenomen lijkt me)
En als je toch zoveel rijd, is een lpg tank dan niet iets voor je? Dan betaal je zo ongeveer de helft per km aan brandstof vergeleken met benzine. (zeker als je zoveel km's maakt, dan word het uiterarad steeds voordeliger om lpg te rijden.)
Hmm nee niet echt, ik zit 24 weken op school, en 24 weken werk ik..
Weet alleen nog niet waar ik kom te werken, dat krijg ik nog te horen. Maar dat zal iig dichterbij dan eindhoven zijn :)

Mjah maar goed, de kosten zijn er idd toch wel.
Maar hun kunnen nu wel mooi van deur tot deur gebracht worden.. Waar ze andere eventueel eerst met de fiets of bus naar het station moeten en dan in eindhoven ook nog met de bus of fiets naar de school moeten...
dawuss schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:38:
Ik zou het zelf eerder zien als "mooi meegenomen" voor alles wat ze in je kosten delen. Tenslotte zou je zelf ook al met de auto gaan en nu kost het je ook nog eens minder, top toch :) Zie het als een win/win situatie, niet als een kans op winst (zoals gesuggereerd door sommigen in dit topic).

* dawuss heeft zelf geen auto en reist met de trein, dus ik ben misschien niet helemaal representatief :)
Wil het zelf ook niet als winst gaan zien. Maar eerder quitte :)

[ Voor 32% gewijzigd door jdiezrequejo op 23-01-2007 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 12:40
Taxistop (Belgische "carpoolorganisatie") adviseert 7 eurocent per kilometer voor de normale route en 28 cent per kilometer voor elke kilometer die je van je normale route afwijkt om iemand te gaan ophalen. Waar ik werk wordt dit tarief door quasi iedereen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

langezwieper schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:32:
[...]

vind dat echt een slecht argument
zonder die gasten kan je auto net zo goed kapot gaan door een ongeluk...
en zoals ik al eerder aangaf hij rijd toch... naja het is te nemen of te laten natuurlijk
Natuurlijk kost het jou niet veel moeite en geld om die jongens mee te nemen. Maar omdat jij hun meeneemt sparen zij een _hoop_ geld aan OV kaarten. Daar mag je best iets voor terug krijgen.

Je kan bijvoorbeeld ook iets regelen dat als je onderweg moet tanken, om de beurt een van de meerijders betaalt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

als ik naar wedstrijden van PSV ga rijden er ook altijd mensen mee, die vraag ik gewoon om een vergoeding. als ik mijn exacte brandstof bedrag zou delen door drie zouden ze meer moeten betalen, maar heb het gewoon afgerond naar beneden omdat dat makkelijker is.
verschil is alleen dat ik 1x per twee weken naar Eindhoven rijd en jij elke dag.

ik zou daar gewoon iets over afspreken. simpelweg omdat ze een OV kaart kunnen aanvragen en waarschijnlijk ook hebben. daarnaast komt het over alsof je ze wel kent maar niet dagelijks met ze omgaat, dus ja, dan is de keuze helemaal makkelijk.

de beslissing ligt uiteraard bij jezelf, maar bedenk wel dat het voor hun een luxe is en dat je daar best wat voor mag vragen.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik zou zeggen, 7,50 tot een tientje

Ze krijgen een taxi voor de deur,
En vergeet niet en elke cent die jij minder vraagd is hun winst !!!!
Nou zul jij er ook wat mee verdienen maar dat mag wel voor de verleende diensten

ik ken weinig taxis die 170 km rijden voor een tientje

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

jdiezrequejo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:25:
[...]
Ze hebben wel rijbewijs alleen geen auto dus (nog geen geld voor enzo) :)

Maar als ik 0,50ct per km vraag dan zijn ze duurder uit dan die 11,50 per dag ;)

Rijdt namelijk 170km per dag (heen en terug)
toch zullen je werkelijke kosten (even afhankelijk hoveel er nog van je auto af te schrijvern valt :)) toch zeker minimaal zo'n € 0,35,-- per km zijn dus € 59,50 per dag. Dat is zeker niet overdreven. Dan is er toch niets mis mee om die kosten te delen lijkt me ? Het verhaal 'jij rijdt toch' is leuk als je een auto vd zaak hebt. Sure rij maar mee, kost me toch nix. Maar in jouw geval besparen anderen geld tewijl jij wel alle kosten hebt....lijkt me geen goed plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn werk 2 jaar een cursus gedaan, een collega reed steeds mee. Heeft me netjes elke rit de helft van zijn vergoeding gegeven. Hij overhouden, ik overhouden. Niet dat ik veel kosten had aan die kilometers, maar anders leverde het voor niemand wat op toch?
Als ze niet willen meebetalen, gaan ze maar lekker met het OV...

Misschien voor jou ook het meest effectief en logisch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Ik vraag me af, zou je die afstand ook zonder die twee gatsen rijden? In dat geval is het misschien vriendelijker om gewoon het onkosten bedrag door 3'en te delen en een beetje naar boven af te ronden voor hun twee(je auto slijt ook).

Als ieder dermate veel per kilometer lapt dat jij gratis rijdt of zelfs overhoudt, is ook niet echt fair....
jdiezrequejo schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:42:

57/5= 11,40Euro per dag

Da's een OV-jaarkaart...lijkt me reëler als je de kosten van een traject kaart gaat berekenen....tenzij je ze ook naar hun oma in groningen wilt brengen door die 11,40....

[ Voor 50% gewijzigd door Rey Nemaattori op 23-01-2007 23:31 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Wat een overdreven bedragen. Als ik dat zo zie, en dan ook nog bedragen van 11,50 per dag. Dan vraag ik me echt af wat redelijk is. Natuurlijk maak je kosten, maar ik denk dat je mensen bij dit soort bedragen afschrikt. Waarna je zelf gelijk mag opdraaien voor die 23 euro per dag.
En ik denk dat die mensen ook een OV hebben, dus die kiezen algauw eieren voor hun geld. Of als het studenten zijn toch wel dat weekendje stappen. 57,50 per week is niet mis.
Anders zorg je gewoon dat jij die 144 euro van ze krijgt, dan kost het hen niks, en het levert ze niks op. Dat klinkt erg fair.
Houdt dan wel in je achterhoofd dat zij geen alternatief hebben als jij een dagje/weekje uitgeschakeld bent door het een of ander.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
warcow schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:36:
Is maar wat je gewend bent, ik rij momenteel 430/dag(retour woon werk dus) en zou tekenen voor 170, mits dat zonder files is; ben wel bezig te verhuizen, maar dat duurt nog ff..
Als er een reiskosten vergoeding is zou ik daar gewoon ongeveer de helft van vragen, dan heeft iedereen er financieel voordeel van. Krijgen de ze die niet dan gewoon de helft/3 kwart van wat hun alternatief, bv ov, zou kosten. Gewoon een beetje onderhandelen zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
bite schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:57:Is maar wat je gewend bent, ik rij momenteel 430/dag(retour woon werk dus) en zou tekenen voor 170, mits dat zonder files is...
Dat je zelf 430 km per dag rijdt wil natuurlijk niet zeggen dat 170 km niet veel is, hooguit minder.

Maar goed, je kunt ook aan de meerijders vragen wat zij als redelijk beschouwen om bij te dragen aan de kosten die je maakt (heb het dus niet over "betalen"). Misschien wordt je nog wel positief verrast? Of niet natuurlijk :X maar jij kent de meerijders beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die meerijders vangen wel lekker de reiskostenvergoeding die jij moet opmaken aan bradnsof en onderhoud... de helft van hun "winst" is reëel, hoef je je niet voor te schamen dat te vragen.
Reiskostenvergoeding = vergoeding van kosten die je maakt met reizen, en dat is inclusief onderhoud, verzekering, brandstof en koffie..
Oh wacht, had ik gezegd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
Toen ik in een ver verleden altijd een collega meenam naar het werk, hadden we de deal dat zij me de helft van haar reiskostenvergoeding gaf.

Onze redenatie was als volgt: als we beiden een auto hadden gehad, had ik de helft van mijn eigen reiskostenvergoeding in mijn zak kunnen steken omdat ik dan maar 50% van de tijd hoefde te rijden. Aangezien zij geen auto had, kreeg ik die 50% van haar. Zo hield zij er dus ook 50% aan over, wat ze ook over zou hebben gehouden als ze zelf een auto had en we carpoolden.

Oftewel in de situatie van de TS zou ik aan beide meerijders om 1/3 van hun reiskostenvergoeding vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sabelhout op 25-01-2007 21:56 ]

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Even een ervaring erbij:

Ik moet voor school 25 km heen, en 25 km terug. Of ik dat nou met het OV doe in anderhalf uur of met de auto in een half uurtje maakt uit.

Nu wilde de klasgenoot / eigenaar met zijn Mitsubishi Colt automaat van 18 jaar oud mij wel meenemen, voor €4.00 per ritje. :{

Ik ging dus over op het OV. Hij vond dat ik ook in zijn wegenbelasting, verzekering e.d. mee moest gaan betalen :|. Toen ik hem vroeg of hij mij dan ook in zijn auto liet rijden zei hij nee. Nou dan.

Dus reken gewoon de brandstof uit, en doe dat door 3, en rond het p.p. af naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, als je alleen de brandstof doet profiteert de meerijder. Lekker uitzuigen ;)

Doe mij ook zo iemand.

4 euro voor 25 kilometer lijkt me heel redelijk. Je zal op zo'n afstand een liter of, nou, wat? Litertje of 2 ofzo verbruiken? Maal 1.25 euro per liter is dat dus 2.5 euro. En dan zijn daar de overige (imho terechte) doorberekeningen (verzekeering, onderhoud, APK etc) nog niet bij. Evenals eventuele extra brandstofverbruik omdat-ie moet omrijden om jou op te halen. Hij maakt voor jou dus een hoop kosten, en dan vertik je het om mee te betalen? Voor niks gaat de zon op.

Wel heel typische Hollandse vrekkigheid .

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:21:
Ja, als je alleen de brandstof doet profiteert de meerijder. Lekker uitzuigen ;)

Doe mij ook zo iemand.

4 euro voor 25 kilometer lijkt me heel redelijk. Je zal op zo'n afstand een liter of, nou, wat? Litertje of 2 ofzo verbruiken? Maal 1.25 euro per liter is dat dus 2.5 euro. En dan zijn daar de overige (imho terechte) doorberekeningen (verzekeering, onderhoud, APK etc) nog niet bij. Evenals eventuele extra brandstofverbruik omdat-ie moet omrijden om jou op te halen. Hij maakt voor jou dus een hoop kosten, en dan vertik je het om mee te betalen? Voor niks gaat de zon op.

Wel heel typische Hollandse vrekkigheid .
nee typische uitzuigerij
Die extra brandstofkosten zijn minimaal
+ onderhoud en APK enzo heb je ook als je alleen moet rijden
dus je mag blij zijn dat er iemand is die deelt in je brandstof kosten!!
teminste zo zou ik het bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
El-Loco schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 18:17:
Even een ervaring erbij:

Ik moet voor school 25 km heen, en 25 km terug. Of ik dat nou met het OV doe in anderhalf uur of met de auto in een half uurtje maakt uit.

Nu wilde de klasgenoot / eigenaar met zijn Mitsubishi Colt automaat van 18 jaar oud mij wel meenemen, voor €4.00 per ritje. :{

Ik ging dus over op het OV. Hij vond dat ik ook in zijn wegenbelasting, verzekering e.d. mee moest gaan betalen :|. Toen ik hem vroeg of hij mij dan ook in zijn auto liet rijden zei hij nee. Nou dan.

Dus reken gewoon de brandstof uit, en doe dat door 3, en rond het p.p. af naar beneden.
Lijkt me geen geld, 4 euro voor 50 (of zelfs maar 25 kilometer).

In plaats van te kijken naar de kosten van autorijden voor de eigenaar van de auto, kun je ook kijken naar de kosten die je zelf zou maken om met de auto te gaan. Je zult dan toch echt al die andere kosten zelf moeten betalen. Je bespaart ook nog eens een uur met reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Devil op 27-01-2007 11:24 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

ik reed vroeger ook elke week heen en weer naar groningen (200km heen 200km terug) en af en toe reden er 1 of meerdere klasgenoten mee. Ik deelde dan gewoon de geschatte benzineprijs van die rit door het aantal passagiers. Op die manier deel je de kosten, zij betalen de rit en jij betaald al je lasten aan je auto. Het is voor de TS ook gunstiger om mensen mee te nemen, als hij alleen rijd moet hij alles zelf betalen.
Ik zou in het geval van de TS 6 euro per dag vragen (50 per week) dan krijg je in totaal 100 E per week en daar kun je ongeveer 75 liter benzine van kopen, dan rij je zelf bijna gratis terwijl het voor je passagiers nog steeds de helft kost van het OV.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 21:55
@devil: Hoe reken jij ?5x6=50?
Ik zou alleen de benzine doorrekenen aan je passagiers. Die auto rijdt niet heel veel meer afstand, dus die wordt ongeveer evenveel afgeschreven, maar het is bijvoorbeeld wel schappelijk om wat benzine in rekening te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StuiTeR schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:30:
dan reken je dus alleen de brandstof. niet de verzekering / wegenbelasting / afschrijving / slijtage / reservering voor onderhoud etc etc.

Je mag gerust € 0,50,-- / km aanhouden wil je er een beetje redelijk vanaf komen. Yepz de belastingdienst rekent € 0,19,-- maar daar kan je nog geen scooter van rijden. Vroeger was het 60 cent en dat was redelijk maar met alle inflatie zou ik zeker € 0,40 tot € 0,50,-- vragen. En als je meerijders zeggen 'jij moet toch die kant op ' is het enige goede antwoord > neem dan fijn de trein !! het is natuurlijk absurd dat zij geld overhouden daar met jou mee te rijden terwijl het voor hun fijner is dan met het OV.
Met de brommer kom ik wat de benzine betreft op 4 cent per kilometer uit, en onderhoud kost al helemaal geen drol. Dus die 19 cent voor een scooter, dat valt wel mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:16
Waarom kijk je niet gewoon wat je auto kost per kilometer. Ik weet niet hoelang je hem al hebt, maar je kan het vrij makkelijk berekenen door alle kosten van een jaar / half jaar bij elkaar op te tellen en te delen door het totaal aantal km.
Auto van mn pa komt uit op 26ct/km , en die rijd veel en diesel, dus jij zit er waarschijnlijk boven.

Stel 30ct, 850*0.3= 255 euro per week dat je kwijt bent.
Uiteraard kun je zeggen dat je auto 1 op 15 rijd en zo maar 70 euro in de week kwijt bent, maar dat is jezelf voor het lapje houden. Your choice.

Dan kun je kiezen om zelf iets van 4/10e en die andere 2 elk 3/10e te laten betalen, of je split alles helemaal eerlijk.

Wat je ook zou kunnen doen is weer uitrekenen hoeveel je auto per km kost. Dan een tabel met datum en 3 namen erop. Ze zetten een kruisje als ze meerijden en aan het eind tel je alles op. Dan weten ze dus dat als er 1 ziek is ze duurder uit zijn. (soort van eetlijst in een studentenhuis maar dan anders ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Opperhoof op 27-01-2007 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
Even een update, ik heb met hun afgesproken dat wij gewoon 30 euro per week inleggen :)
En zo is het denk ik wel goed verdeeld. Want nu blijkt die ene persoon toch een auto te hebben gekocht, die diegene dan zaterdag heeft. Dus die kan volgende week rijden..
En de andere persoon heeft ook bijna zijn rijbewijs. :)

Dus heb ik gewoon de bezine kosten gerekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Laat ze gewoon een keer een volle tank betalen. Doe ik ook zo vaak. Als ik van iemand de auto heb geleend en ik heb 300 km gereden ofzo en de tank is bijna leeg dan lever ik hem ook altijd even vol af . Maarja aan de andere kant. Als jij die auto kan betalen, waarom dan mekkeren over een paar mensen die meerijden? Initiatief moet imo echt bij de mensen die meerijden liggen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik mensen meeneem in de auto laat ik ze ook de benzinekosten betalen, niet meer en niet minder. Na een tijdje weet je wel wat je auto verbruikt. Je hebt zelf het gemak van de auto voor de deur, dus ik zou het persoonlijk niet terecht vinden om alle kosten gelijk te verdelen, anderen kunnen nml niet aanspraak maken op jouw auto op ieder moment :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
Idd laat ze gewoon de helft vd benzine betalen, je bent de benzine anders toch kwijt en zo bespaar je weer wat.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

alleen de benzine betalen imho.

Mee laten betalen in verzekering en wegenbelasting slaat volgens mij nergens op want dat ben je sowieso kwijt.

Eigenlijk precies wat Grrrrrene zegt.

[ Voor 12% gewijzigd door TwoR op 30-01-2007 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:39:
Idd laat ze gewoon de helft vd benzine betalen, je bent de benzine anders toch kwijt en zo bespaar je weer wat.
Maar je zit er wel aan vast dat je die persoon mee moet nemen. Eventjes gaan snookeren na school / een winkel binnen stappen / doorrijden naar ergens anders kan bijna niet, je hebt nl de halve verplichting die persoon naar huis te voeren. Als dat voor de helft van de benzine is (dus iets van een 0.05€/km) zou ik er ook niet aan beginnen, dan rijd ik wel alleen zonder telkens op een ander te moeten letten.

Als je 50km/dag moet doen komt dat neer op 2.5€/dag; dus besparen is dat niet echt (zeker niet als je vergelijkt met de prijs van het OV, daarvoor betaal je ook al 2€/dag. Betaal je dus 0.5€ meer voor een uurtje vroeger thuis te zijn, best gierig vind ik). Vind je dat teveel dan koop je toch gewoon zelf een auto, daarmee zal het zeker niet lukken om voor 0.1€/km te rijden (als je verzekering ed erbij optelt).

Ik betaal wel 0.5€ aan mijn ouders voor elke kilometer die ik rijd (maar zij betalen wel de auto, verzekering, taks...), en vind dat eigenlijk niet meer dan normaal (aangezien die auto maximum aan 4000km/jaar raakt, dus qua afschrijving + verzekering kost hij dan meer dan 1€/km)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik snap niet dat mensen voortdurend het punt aandragen van besparen.

Als ik met iemand meerijd dan compenseer ik dat zelf. Ik heb zelf een auto, weet hoeveel dat kost en daarbij kan de passagier relax achteroverleunen in de auto totdat hij op plaats van bestemming is. Dan mag je het wel hebben over hoeveel de auto verbruikt per kilometer, maar dan zet ik je zo buiten en zie ik je wel op plaats van bestemming.
Er is niet een auto in Nederland waarbij de benzine kostendekkend zijn, laat staan de andere voordelen als je wordt opgehaald.

Uitgaan van een benzinekosten is zo achterhaald. Het is een totaalpakket, en de meerijder moet zelf het begrip opbrengen om uit zichzelf bij te leggen. Niet dat je daar om gaat vragen en ook nog eens een discussie moet zijn.
Komt ook nog het fiscale aspect, als beide een auto hebben, en ik neem aan dat jullie beide recht hebben op een kilometervergoeding, en jullie regelen het onderling zonder tussenkomst van werkgever,
dan mogen jullie beide onbelast de maximale vergoeding krijgen. Alleen werkgever moet dan niet moeilijk doen en zeker niet mee bemoeien.

http://www.belastingdiens...fingen/lb22/lb22-327.html
Pagina: 1