Beste Tweakers,
met schaamrood op men wangen durf ik amper te melden dat ik een simpel netwerkje maar niet aan de praat krijg:(.
Ik probeer een pc via een router (D-link di-524) met het internet te verbinden.
Het probleem is eigenlijk dat ik niet weet waar het aan scheelt, zodat ik er niet echt iets concreets kan over opzoeken...
De DHCP toekenning lijkt wel goed te werken:

Wanneer ik ipconfig /all typ krijg ik dit:

En bij de DHCP-router configuratie pagina krijg ik dit:

Ik had eigenlijk gehoopt dat door gewoon de UTP kabels van modem-router en pc-router zouden ingestoken moeten worden, en dat het dan zou werken, maar blijkbaar werkt het nog net zo simpel niet...
Ik heb het ook via de wizard geprobeerd, deze vraagt mij of ik de huidige internet-gateway wil gebruiken, zowel ja & neen hebben me niet verdergeholpen in deze wizard...

Bij LAN-verbinding icoontje staat 100mbs connectie,
bij Internet Gateway staat ook iets in die aard ( correct waarden ben ik vergeten...)
Zou een van jullie me aub iets verder kunnen helpen?
Dank bij voorbaat!
met schaamrood op men wangen durf ik amper te melden dat ik een simpel netwerkje maar niet aan de praat krijg:(.
Ik probeer een pc via een router (D-link di-524) met het internet te verbinden.
Het probleem is eigenlijk dat ik niet weet waar het aan scheelt, zodat ik er niet echt iets concreets kan over opzoeken...
De DHCP toekenning lijkt wel goed te werken:
Wanneer ik ipconfig /all typ krijg ik dit:
En bij de DHCP-router configuratie pagina krijg ik dit:
Ik had eigenlijk gehoopt dat door gewoon de UTP kabels van modem-router en pc-router zouden ingestoken moeten worden, en dat het dan zou werken, maar blijkbaar werkt het nog net zo simpel niet...
Ik heb het ook via de wizard geprobeerd, deze vraagt mij of ik de huidige internet-gateway wil gebruiken, zowel ja & neen hebben me niet verdergeholpen in deze wizard...
Bij LAN-verbinding icoontje staat 100mbs connectie,
bij Internet Gateway staat ook iets in die aard ( correct waarden ben ik vergeten...)
Zou een van jullie me aub iets verder kunnen helpen?
Dank bij voorbaat!
×××