Toon posts:

Processor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen, Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zit namelijk met het volgende probleem.
Mijn moederbord ( Giga-Byte 7VTXE) ondersteund maximaal een AMD XP 2600+ met een fsb van 266.
Nu heb ik 2e hands 1 kunnen bemachtigen, alleen blijkt deze een fsb van 333 te hebben.
Hij doet het voor de rest gewoon. Echter, word hij door de bios herkend als een 2000+.
en draait op 1673 Mhz.
Ook programma's zoals CPU-z geven een AMD XP2000+ aan.
Hoe kan dit ?

Op de processor staat AMD ATHLON AXDA2600DKV3D. Ook heb ik op internet kunnen vinden dat hij op 2083 Mhz zou moeten kunnen draaien..

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Simpel, hij kan maar tot 266 fsb, dus kan hij die hoogste snelheid niet halen.

http://specs.tweak.to/16567

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-05 15:33
"Nieuwste" bios erop.

http://www.giga-byte.be/S...Model.aspx?ProductID=1310

Edit:Sorry even te snel willen zijn, das idd voor cpu's van 266 fsb.

[ Voor 28% gewijzigd door h8bal op 23-01-2007 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:01:
Simpel, hij kan maar tot 266 fsb, dus kan hij die hoogste snelheid niet halen.
Ik begin het een beetje te snappen.
Ik ben er al een tijd mee aan het klooien, en waar ik nu achter ben gekomen is dat ik in de bios de cpu host snelheid op max 156 kan zetten waardoor de processor rond de 1950 Mhz zit.....vanaf 157 geeft hij problemen.
Wat me ook opvalt is dat hij nu wordt aangegeven als een xp 2200+ processor. Dat is nog steeds geen 2600+ maar goed.....tis een stuk beter.

Wat kan ik eigenlijk met die core voltages doen in de Bios ?.

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
door de voltages te verhogen is het signaal sterker en is de processor vaak op een hogere snelheid stabieler, maar hogere voltages betekent ook dat het veel sneller slijt, je kunt je processor dus kapotmaken
als je geen ervaring hebt met overklokken, kun je er voorlopig beter vanaf blijven (of neem eerst even alle FAQ's hier door)

Verwijderd

Topicstarter
RoTro schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:39:
als je geen ervaring hebt met overklokken, kun je er voorlopig beter vanaf blijven (of neem eerst even alle FAQ's hier door)
Ok, bedankt voor je advies.
Pagina: 1