CPU springt naar 100% bij video / flash

Pagina: 1
Acties:

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03 20:40
Ik heb een vreemd probleem met mijn laptop. Op het moment dat ik een video / flash afspeel krijgt dat betreffende proces vrij snel een cpu belasting van 100%. Het gebeurt bij alle soorten animaties, zelfs bij een beetje uitgebreide banners op websites. Het is zo erg dat mijn computer onwerkbaar traag wordt.

Wat ik erg vreemd vind bij MSN / Live messenger is dat dit probleem zich alleen voordoet als ik een webcam aanzet, als de andere persoon dit doet is er geen probleem.

Ik heb mijn laptop reeds opnieuw geformateerd, ik heb nieuwere en oudere drivers voor de videokaart geinstalleerd, niets mag helpen! Deze laptop heeft ooit wel goed gewerkt.

De configuratie van mijn laptop is als volgt:

Compaq presario 3017cl
Microsoft Windows XP Home Edition (SP2)
Microprocessor Intel Pentium 4 Processor 2.8 GHz
Microprocessor Cache 512KB (L2)
Hard drive 60 GB enhanced-IDE
Memory 512MB DDR SDRAM (2 x 256MB) at 266MHz
Memory max 1024MB DDR SDRAM (2 x 512MB)
Video Graphics SiS 650 UMA Graphics 4X AGP for enhanced video, graphics, and 3D performance
Video Memory 64MB DDR SDRAM (shared)

Ik weet dat de videokaart niet veel soeps is, maar een filmpje / webcam afspelen moet toch wel kunnen! Ik heb zelfs vice city gespeeld op dit apparaat, tegenwoordig kan ik railroad tycoon (ja, die oude) zelfs vergeten. Ik heb geen idee wat dit kan zijn.

Mocht dit bericht in het verkeerde forum geplaatst zijn, mijn excuses, en het verzoek dit juist te plaatsen. Bij voorbaat dank!!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-03 20:40
Ok, ik weet dat het een beetje een vreemd probleem is, maar kan niemand me op weg helpen? Zal het aan de hardware liggen (ergens iets doorgebrand...)? Of een conflict met drivers (wat ik erg raar zou vinden, aangezien het na een volledige herinstallatie nog niet werkt)? Is er een manier om dit te testen?

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 15:09
john5951 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:35:
Ok, ik weet dat het een beetje een vreemd probleem is, maar kan niemand me op weg helpen? Zal het aan de hardware liggen (ergens iets doorgebrand...)? Of een conflict met drivers (wat ik erg raar zou vinden, aangezien het na een volledige herinstallatie nog niet werkt)? Is er een manier om dit te testen?
Veel voorkomende fout zijn mensen. Een computer maakt uitzichzelf geen fouten, mensen wel. Maw, vaak gebeurt dit bij slecht geschreven Software. Het programma eist 100% CPU tijd maar gebruikt dit niet nuttig. Het kan zijn dat je eerder geen problemen had, fouten in de Software zijn geslopen, maar dat later met een update van het programma weer weg waait. Uiteraard niet vergeten Windows Update een aantal keer te laten lopen.

Om dit te elimineren gebruik ikzelf multicore computers.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid