Er wordt voor 'grote' startposts steeds meer gebruik gemaakt van de beschikbare rml-tags om een bepaalde structuur in berichten te krijgen, wat ik zelf erg prettig vind. Ik vind alleen de ontbrekende witruimte bij de (gestijlde) blokken wat storend. Zo staat een H1 bijvoorbeeld erg dicht op de tekst, en ben ik zelf geneigd om er een paar breaks voor te zetten om zo een regel extra witruimte te krijgen. Zie bijvoorbeeld:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
De eerste H1 staat imho storend dicht op de tekst erboven, een witruimte van 1 regel leest volgens mij veel prettiger, en maakt bovendien de H1 duidelijker. Voor de ongestijlde versie geldt het al minder, maar ook daar denk ik dat enige witruimte de leesbaarheid wel ten goede komt.
Hetzelfde geldt voor vrijwel alle blokken, alleen de (un)ordered list is hierop een uitzondering. Zie bijvoorbeeld het codeblok:
Het spoiler-blok:
Of de modbreak:
In het geval van het code-blok of het spoiler-blok kan ik me nog wel voorstellen dat het een bewuste keuze is geweest om niet te veel ruimte te creeëren, maar toch denk ik dat iets meer witruimte de leesbaarheid wel ten goede komt
Ik begrijp dat dit probleem deels voort komt uit het feit dat tekst nooit in paragrafen staat (waar het eigenlijk in hoort), maar wellicht is er met wat creatieve margins toch wat aan te doen
Heading 1
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.Heading 1 zónder styling
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.De eerste H1 staat imho storend dicht op de tekst erboven, een witruimte van 1 regel leest volgens mij veel prettiger, en maakt bovendien de H1 duidelijker. Voor de ongestijlde versie geldt het al minder, maar ook daar denk ik dat enige witruimte de leesbaarheid wel ten goede komt.
Hetzelfde geldt voor vrijwel alle blokken, alleen de (un)ordered list is hierop een uitzondering. Zie bijvoorbeeld het codeblok:
PHP:
1
| $waa = 'meukee'; |
Het spoiler-blok:
spoiler:
Boe!
Of de modbreak:
In het geval van het code-blok of het spoiler-blok kan ik me nog wel voorstellen dat het een bewuste keuze is geweest om niet te veel ruimte te creeëren, maar toch denk ik dat iets meer witruimte de leesbaarheid wel ten goede komt
Ik begrijp dat dit probleem deels voort komt uit het feit dat tekst nooit in paragrafen staat (waar het eigenlijk in hoort), maar wellicht is er met wat creatieve margins toch wat aan te doen
[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 23-01-2007 18:40 ]