Toon posts:

x1600pro te lage geheugen snelheid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een x1600pro videokaart van sapphire overgekocht van een vriend. Een maand later dacht ik, laat ik eens kijken of ik iets met ati tool kan. Maar ati tool 0.26 zegt dat mijn default memory 400MHz is terwijl het gewoon ddr2 geheugen is wat op de kaart zit?

De kaart is een x1600pro van ATI agp en 512 geheugen. op de site van Alternate stond percies de zelfde kaart en met de geheugensnelheid 800MHz.

heeft iemand dit probleem eerder gezien of is het een fout van atitool, en weet iemand misschien een ander programma waar ik de snelheden van mijn geheugen kan bekijken.

alvast bedankt

Bob

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:56

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dat Alternate 800MHz aangeeft kan kloppen, aangezien ze dan de effectieve snelheid aangeven.

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou ik de kaart dus zonder problemen naar 800MHz kunnen overclocken?

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-07 07:47

Oof

Doordat het ddr2 is Word de snelheid dubbel verdubbeld zeg maar. Dus de 400 mhz die jij ziet en de 800 mhz die alternate aangeeft zijn eigenlijk het zelfde.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Blijkbaar is jouw kaart al 800 mhz, maar dan wordt er over effectief gesproken, draai is een benchmark en vergelijk jouw score met anderen, als het ongeveer gelijk is, dan is het gewoon goed, maar naar mijn mening hoef je daar nog geens een benchmark voor te draaien.

www.koopeendroom.nl

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:39:
Dus dan zou ik de kaart dus zonder problemen naar 800MHz kunnen overclocken?
Nee, dat kan niet aangezien je geheugen dan effectief op 1600MHz zou werken.

Kun je een screenshot maken van ATiTool en posten? Dan weten we zeker of de clocksnelheid klopt :)

Verwijderd

Topicstarter
ok heel erg bedankt allemaal :D eindelijk mensen waar je iets aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
ben het plaatje nu aan het uuploaden
goh, zal wel aan mij liggen maar wat gaat dat traag =D

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 19:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img19.imagevenue.com/img.php?image=75995_atitool_122_599lo.JPG

hopelijk werkt dit maar ik geloof het nu wel met mijn videokaart hor =D

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:12:
[afbeelding]

hopelijk werkt dit maar ik geloof het nu wel met mijn videokaart hor =D
Dit lijkt te kloppen ;)

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
Die snelheid klopt, je kan hem makkelijk overclocken naar :

GPU 600 Mhz.
MEM 450 Mhz.

Dat doet die van mij ook :) Met een VF700-AlCu.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DDR staat voor Dual Data Rate, dat houd in dat er op elke klokpuls (hertz) 2 bits verstuurd worden. Zowel op de opgaande als de neergaande kant van de sinus. Dat betekent dat je effectief 2 maal zoveel data kan versturen op een bepaalde snelheid. Op 400Mhz verplaats je dan hetzelfde als op 800Mhz in Single Data Rate mode.
De aangegeven snelheid is de effectieve snelheid. De daadwerkelijke snelheid is een factor 2 minder. Dus DDR800 komt neer op 400Mhz, maar effectief heb je de snelheid van 800Mhz.
Overclocken gaat het niet worden, je draait al effectief op 800Mhz. Door de snelheid die jij ziet omhoog te smijten naar 800Mhz kom je effectief op 1600Mhz terecht, en een 200% overclock halen gebeurt nagenoeg nooit ;) Je kan wel zo instellen, maar of het werkt is maar de vraag (naja eigenlijk is de kans nihil, maargoed :P )

@de_harde_kern: wie zegt dat dat kan? Het is extreem chip afhankelijk of dat zomaar kan.
Niet alleen koeling is bepalend voor de maximale overclock. Het voltage, de kwaliteit van de chip, interferentie van andere onderdelen, etc etc heeft allemaal invloed.
Je kan absoluut *NOOIT* zeggen hoe ver iemand komt.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 23-01-2007 19:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
wow wat een verhaal :P maar wel heel erg bedankt nu snap ik het wel veel beter

en over
de_harde_kern schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:29:
Die snelheid klopt, je kan hem makkelijk overclocken naar :

GPU 600 Mhz.
MEM 450 Mhz.

Dat doet die van mij ook :) Met een VF700-AlCu.
met de normale cooling kan dat ook en merk je het verschil erg?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:32:
wow wat een verhaal :P maar wel heel erg bedankt nu snap ik het wel veel beter

en over
[...]

met de normale cooling kan dat ook en merk je het verschil erg?
Met de GPU overclock kom ik dan maar tot 560 en met het geheugen tot 430, het scheelt dus best veel. Ik heb geen voltmods gedaan dus ik denk dat het bij jou ook wel moet lukken ;)

Maar je moet gewoon het maximale eruit laten trekken door ATItool.
Hij wordt dan wel gloeiend heet trouwens :X

[ Voor 11% gewijzigd door de_harde_kern op 24-01-2007 15:37 ]

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2025
Hij wordt dan wel gloeiend heet trouwens :X
definieer gloeiend eens :9

mijn laatste foto's op flickr

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

heb hier ook zo'n versie, bij mij komt ie met de stock cooler op core 610 mhz op 70 graden ofzo, dan laat ik atitool de fanspeed bepalen aan de hand van een tabel, zodat die op 40 % draaid idle is het gebeuren 20% dus lekker rustig al ben je aan het tikken. Ik krijg het geheugen amper verder (van 400 naar 410 ofzo, hoe kun je DDR2 eigenlijk opkrikken extra koeling of hoger voltage?

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

• DaMarcus

DaMarcus