Dell Inspiron 6400, afgescheept door Dell??

Pagina: 1
Acties:

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:42

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Vorige week mijn nieuwe Dell Inspiron 6400 ontvangen. Alles leuk en aardig behalve de tonnen onnodige software die Dell er op gepleurt heeft. (google search bar en dat soort shit).
Ok dat heb ik allemaal er af kunnen halen, maar nog steeds start ie op als een stuk stront in verhouding met m'n volgepropte PC van 6 jaar oud.

Maar goed, het grootste probleem is de DVD/CDrom speler/brander.
In het begin no problemo, maar nu ratelt dat ding alsof er een tondeuse aanstaat. Het geluid is zo hard en irritant dat het zelfs boven de voorverwarmende hete luchtoven en iets harder dan normaal luister niveau van me Harman/Kardon stereo komt.

Als ik dit wil melden bij de klachtenlijn van Dell, heb ik na 45 minuten nog niemand aan de lijn.
(van insiders gehoord dat Dell expres de telefoon minimaal een half uur in de wacht gooit) maar goed, ik mailen naar de Dell medewerker waar ik mijn laptop bij besteld had. Die scheept mij af met een email van: ja, dan moet je die speler er ff uithalen en opnieuw erin zetten.

8)7

Oftewel ik moet ff me gloednieuwe openmaken met de hoogstwaarschijnlijke kans dat me garantie vervalt.
Vind het een vaag antwoord.

Zijn er meer mensen die dus zo'n tondeuse geluid hebben zodra ze er een cd-tje (wat voor type dan ook) instoppen? Zo ja, hoe hebben jullie het eventueel verholpen of zijn jullie er mee gaan leven?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Ik heb alleen een tondeusegeluid wanneer ik er een 'misvormde' schijf inram.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom mail je die medewerker niet terug dat je beroep doet op je garantie? Als het niet het geval is dat jij er een misvormde schijf in doet, dan is er iets mis met de drive. Zij zullen dat moeten oplossen en niet jou je garantie laten doen vervallen!

Rail Away!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:50
CD drive kun je toch zo loshalen? Tenminste, ik dacht dat dit bij de meeste laptops gewoon kon? Plug & Play

Kijk eens op de onderkant voor clipjes/schuifjes om de drive los te halen. Kan zijn dat de drive niet lekker zit (samengedrukt ofzo)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:07

AirX

Tweak Guru

ThinkPadd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:25:
CD drive kun je toch zo loshalen? Tenminste, ik dacht dat dit bij de meeste laptops gewoon kon? Plug & Play

Kijk eens op de onderkant voor clipjes/schuifjes om de drive los te halen. Kan zijn dat de drive niet lekker zit (samengedrukt ofzo)
de 6400 heeft geen drivebay en hij zit er dan ook gewoon ingeschroefd (bij mij dan ;-)). Vervelend dat je zo'n slechte ervaring met de klantenservice hebt.... zelf heb ik altijd binnen 8 minuten iemand aan de lijn. (misschien ander tijdstip?)

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04-2025
Ik heb diverse malen met klatenservice gebeld, en werd altijd wel binnen 5-10 min wachten geholpen!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb een jaar op de Inspiron lijn gewerkt. Ik kan je verzekeren dat er geen telefoon op de haak wordt gegooid of moedwillig in de wacht. Natuurlijk nam ik weleens een klant aan de lijn en zette hem nog 2 - 3 minuten in de wacht om even iets af te maken maar dat was sporadisch. Het niveau van de helpdeskers schijnt ontzettend omlaag gegaan te zijn na mijn vertrek (heeft niets met mij te maken maar met een periode van leegloop daar). Er werd daar keihard gewerkt om al die wachtende mensen uit de queue te krijgen en goed te helpen. De langste wachttijd die ik heb meegemaakt was geloof ik 50 minuten. Als jij voor half tien 's ochtends belt heb je echt wel binnen 5 minuten iemand aan de lijn. Beste is gewoon om 8.31 te bellen.

Feit dat ze je een aantal stappen laten uitvoeren is omdat JIJ degene bent die het eerste troubleshooten doet via telefoon of email. Je wil niet weten hoeveel mensen hun cd-speler zelf verzieken, loshalen en scheef terugzetten etc. Daarbij zijn er ook nog de fabrieksfouten van net niet goed gemonteerde drives en dergelijke. Er was eens een serie waar je bijvoorbeeld de harddisk moest aanduwen na aflevering.

Je hoeft dat schroefje alleen maar eruit te halen en in dat zelfde gaatje te duwen om de cd-speler eruit te krijgen (als ik me goed herinner over dit model, maargoed, dat staat allemaal online beschreven op support.dell.com). Er is geen enkel probleem met garantie als je dat zelf doet, sterker nog, in de algemene voorwaarden (waar jij akkoord mee bent gegaan bij de koop van een Dell) staat dat jij samen met een technische supporter (telefonisch of per mail) het probleem probeert te achterhalen zodat Dell de juiste actie kan ondernemen.

Als ze er zeker van zijn dat de cd-drive nergens in het frame knelt en er geen rare dingen mee zijn gebeurd zullen ze je een nieuwe toesturen, die is er de volgende dag en je hoeft hem er alleen maar op dezelfde manier in te steken. Als je daar allemaal geen zin in hebt kan je hem ook laten ophalen, hiervoor moet je wel 2 keer een dag thuis zijn en de laptop mis je zo'n 5-8 dagen, ze sturen hem naar Ierland. Ik zou het wel weten dus...

Je mag (zonder je garantie te verliezen) de volgende onderdelen zelf vervangen, loshalen etc.

insteekdrives
bluetooth
mini-pci kaarten
modem
accu
harddisk
geheugen
lcd-stekker
keyboard en hinge cover
en misschien ben ik nog iets vergeten

Ik heb met honderden klanten cd-drives en keyboards verwisseld en nagekeken of stekkers wel goed vast zaten, ik heb oude omaatjes met bij de buren geleende schroevendraaiers verteld hoe ze een geheugen kaartje konden reseaten. Er is in al die keren maar 1 keer iets misgegaan. Dat was een klant die een schroefje in de laptop liet donderen, die kwam er niet meer uit dus de laptop is opgestuurd naar Dell en daar nagekeken.

Verder zitten we wel op één lijn wat betreft onze mening over Dell denk ik. Het zijn best mooie laptopjes maar het blijft een Amerikaans bedrijf met rare regeltjes enzo. Als consument zou ik Dell (inpiron en dimension) compleet afraden, als bedrijf echter (latitude en optiplex etc) zijn ze zeer goed. Hun consumenten helpdesk is bijvoorbeeld uitbesteed, hun bedrijven helpdesk is vele malen beter. Ik heb al veel klanten zoals jij aan de lijn gehad, "ik ga mooi niet schroeven in een nieuwe laptop", geloof me, je kan er vanaf zijn in een kwartiertje of je laat het een paar weken slepen met alle ongemak van dien. Als je laptop trouwens nog geen maand oud is moet je even opletten, dan sturen ze geen onderdelen op maar onderdelen EN een monteur. Je hebt dan ook de keuze voor een nieuwe laptop, ouder dan een maand moet je het doen met de gebruikelijke garantievormen.

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 23-01-2007 21:36 ]

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
thanks voor de info
ik ga morgen op me gemakkie eens kijken hoe of wat. tis zo zonde want tot nu toe ben ik er erg tevreden mee.

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Topicstarter
Hier even een update over mijn "geweldige" laptop.

Heb diverse malen geprobeerd klantenservice te bellen maar kwam er niet doorheen.
Emails werden niet beantwoord, dus heb ik zojuist maar gebruik gemaakt van het klantenservice systeem op de site met de volgende brief.
Geachte heer/mevrouw,

Na al email contact gehad te hebben met de persoon die mij telefonisch heeft geholpen met de bestelling en TALLOZE pogingen om er telefonisch doorheen te komen (gemiddelde wachttijd 45 minuten en dan wordt je lijn eraf gekicked) doe ik het maar op deze manier.

Sinds de dag dat ik de laptop heb ontvangen maakt de DVD-rom speler een ongelovelijke teringherrie. Eenzelfde geluid als een tondeuse alleen dan zo hard dat ie boven een op normaal niveau staande TV uitkomt.

Er werd mij geadviseerd om het apparaat er zelf maar uit te schroeven en opnieuw erin te zetten, want hij zat er waarschijnlijk niet goed in.
"Pardon?", dacht ik bij mezelf. Ik betaal goed geld voor garantie en service en dan moet ik zelf aan dat ding gaan lopen klooien? Nou dacht het even niet he?

Graag word ik hier over gebeld om deze klacht af te handelen.

Daarnaast vind ik het belachelijk dat ik geen recht heb op een coupon voor MS Vista. Bij goedkopere laptop's bleken die er wel bij te zitten. Ik heb ruim 1200 euro hiervoor neergeteld inclusief dat bedrag voor XP. Lijkt mij toch wel een beetje service dat ik dat ook krijg, dacht u niet?

Ook hierover hoor ik graag van u.

En dan als 3e. Het systeem is TRAGER dan mijn vorige PC van 6 jaar oud waarop van alles was geinstalleerd en gedeinstalleerd. Krijg af en toe het gevoel dat ik deze laptop beter niet had kunnen kopen als het om prestatiesnelheid gaat.

Ook dit probleem zie ik graag verholpen.

Ik hoop echt spoedig van jullie te horen, want eerdere emails zijn genegeerd en ik sta op het punt om deze laptop terug te sturen en mijn 1200 euro terug te eisen, want de zogenaamde service waar jullie mee adverteren is ook HEEL VER te zoeken.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXX
Tis misschien niet de meest nette tekst, maar mijn geduld raakt op met Dell

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tja dat gaat niet werken.

Wat de garantie betreft moeten ze je zeker gaan helpen maar wat betreft de andere punten heb je geen poot om op te staan.

Het systeem retour sturen kan wel maar je moet een behoorlijk hoog percentage van de prijs alsnog betalen. Kwam meestal neer op zo'n 200 a 300 euro. Verder heb je geen recht op een vista coupon omdat je met de koop akkoord bent gegaan. Je wist wat je wel en niet zou krijgen en daar heb je akkoord voor gegeven en voor betaald, Dell heeft nog nooit na het tekenen van de offerte iets extra's gedaan.

Je had je brief beter netjes doch met een giftige ondertoon kunnen schrijven. Schelden in een mailtje zal weinig sympathie oproepen, je mail wordt namelijk gelezen door iemand die echt niet minder om een probleem kan geven. Ze zullen zich niet aangesproken voelen en gewoon via de regeltjes een heatcheck aanmaken. Dan belt of mailt inderdaad iemand die je probeert gerust te stellen en dan vervolgens gaat vertellen wat ze wel en niet kunnen doen aan je probleem en eisen.

Ik durf er ook om te wedden dat je niet even om 8.30 hebt gebeld. Mail reageren ze vaak pas na 5 dagen op ofzo, ik heb een paar dagen mail beantwoord maar dat is dus echt zwaar afhaken als je ziet dat er nog 800 in de rij staan.

Dat je laptop traag is is trouwens niet zo raar als je ziet hoeveel zooi ze er stock op installeren. Wat ik zou doen als ik jou was is even Windows en drivers opnieuw installeren. Gewoon kaal, dan heb je echt wel een snelle pc. Verder is het vergelijken van een laptop met een pc niet helemaal eerlijk, laptops leveren meestal op allerlei vlakken in op snelheid door batterijbesparende toestanden, tragere harddisks etcetera.
Pagina: 1