Ik probeer het mogelijk te maken om vanuit X een nieuwe geneste X-sessie te starten. Ik heb op dit moment het programma Xnest gebruikt om een geneste X-server op te starten. Als ik nu als gebruiker g wil inloggen doe ik het volgende:
Dit staat in een scriptje zodat ik de gebruiker als parameter kan meegeven. Dit werkt prima, maar als ik nu naar een andere workspace switch en de geneste X-server-window niet meer op de voorgrond te vinden is dan crasht de server.
Ik zoek dus een mogelijkheid om vanuit mijn eigen grafische omgeving een geneste X-sessie te starten als een andere gebruiker. Het meest ideale zou zijn als dat via XDM zou gaan. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee?
Edit: De X-server crasht trouwens alleen als fluxbox erin draait. Zonder fluxbox werkt het prima.
Edit2: Voor de volledigheid hier de error die ik krijg:
Ik betwijfel of iemand hier iets mee kan.
Edit3: Ik heb er een bug report voor Debian van gemaakt: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=408172
code:
1
| su -c "fluxbox -display :1" g |
Dit staat in een scriptje zodat ik de gebruiker als parameter kan meegeven. Dit werkt prima, maar als ik nu naar een andere workspace switch en de geneste X-server-window niet meer op de voorgrond te vinden is dan crasht de server.
Ik zoek dus een mogelijkheid om vanuit mijn eigen grafische omgeving een geneste X-sessie te starten als een andere gebruiker. Het meest ideale zou zijn als dat via XDM zou gaan. Heeft iemand hier misschien ervaringen mee?
Edit: De X-server crasht trouwens alleen als fluxbox erin draait. Zonder fluxbox werkt het prima.
Edit2: Voor de volledigheid hier de error die ik krijg:
code:
1
2
3
4
5
| X error of failed request: BadMatch (invalid parameter attributes) Major opcode of failed request: 73 (X_GetImage) Serial number of failed request: 2772 Current serial number in output stream: 2772 X connection to :1.0 broken (explicit kill or server shutdown). |
Ik betwijfel of iemand hier iets mee kan.
Edit3: Ik heb er een bug report voor Debian van gemaakt: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=408172
[ Voor 28% gewijzigd door Ivo op 24-01-2007 00:50 ]