SIP_SPOOFing een Speedtouch 546, maar dan.....

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Ik las dat de Alcatel Speedtouch 546 in principe ook in SIP_SPOOF modus te tweaken is, zie hier: http://jp.dhs.org/~jp/.
Ik vraag me echter 1 ding af:
standaard staat de 546 natuurlijk in NAT/router/switch modus hij heeft ook 4 RJ45/utp poorten, maar 'geldt die sip-spoof nou voor al die 4 poorten? Of geldt die alleen voor poort x?

Alle 4 nog gebruiken na de SIP_SPOOF lijkt ook niet logisch aangezien de SIP_SPOOF er nou juist voor zorgt dat de pc/router die achter de 546 hangt het externe ip adres van de provider krijgt. Als je er nu 4 pc's/routers achter zou hangen, welke krijgt dan (welk) externe ip adres?

Of krijgt de eerste pc die je aansluit die IP adres, maar wat gebeurt er dan met de volgende evt. aagehangen pc's?

(op zich kan ik prima leven met het feit dat ik maar 1 poort van de 546 kan/ga gebruiken, maar ik vroeg het me gewoon af.....)

• kaajee
Niemand die hier iets over zeggen kan?

• macheld
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 15:07
Bij sip-spoofen wil je graag een eigen server, firewall e.e. draaien. Het adsl modem is alleen nog maar doorgeef luik, en je ip addres zit op je eigen server (web e.d.).
De 4-poort hub op de 564 doe je niet veel meer mee dan je server aansluiten.

• kaajee
macheld schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:32:
Bij sip-spoofen wil je graag een eigen server, firewall e.e. draaien. Het adsl modem is alleen nog maar doorgeef luik, en je ip addres zit op je eigen server (web e.d.).
De 4-poort hub op de 564 doe je niet veel meer mee dan je server aansluiten.
Ja dat snap ik allemaal, blijft staan wat er gebeurt als je gewoon op alle 4 de poorten een pc aansluit.....
Kijk, in principe gaat het zo lijkt me: ik heb de 546 op SIP_SPOOFing staan,
-sluit op poort1 een server/firewall/pc/wahtever aan, deze 'box' krijgt dus het 'externe' vaste ip adres van de provider.
-vervolgens sluit ik op poort2 ook een pc/server aan; wat gebeurt hiermee?
-hetzelfde voor de poorten 3 & 4.

Als ik al de 4 devices zelf (intern) van het vaste ip adres van de provider voorzie, kunnen ze dan alle 4 het internet op? Of blijft dit beperkt tot 1 pc en is het dan gewoon 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' ?