Zoals wel meer van jullie zullen herkennen heb ik in het verleden menig uur bij anderen thuis de rotzooi in hun pc zitten opruimen. Je kent het wel, van die mensen die niks van pc's weten en daadwerkelijk alles op internet geloven en downloaden.. ("mijn dochter zat op msn iets te downloaden en daarna deed de pc ineens bijna niets meer" )
Omdat ik op gegeven moment helemaal stapelgek er van werd dat ik geen normale avond meer vrij had en je niet 1 buur wel gratis kunt helpen en de ander niet ben ik op gegegeven moment helemaal gestopt met klusjes doen..
Nu heb ik weer wat meer vrije tijd onderhanden (ben pas geleden ongeveer 1,5 uur rijden dichter bij huis gaan werken) en denk er over weer wat klusjes te gaan doen. Alleen nu wil ik er toch wel een vergoeding van vragen (is toch weer leuk mee genomen en voorkomt dat je meteen weer hele avonden voor de kat zijn **** van huis bent)
Wat is een fair price voor klusjes als
*Duidelijke uitleg over de werking van uw sofware (o.a Windows, MS Word, MS Excell, Mail, Internet etc)
*Uitleg ins en outs op PC gebied (Downloaden, Branden, Kopieren etc)
*Beheerst back-uppen en opschonen van uw systeem
*Verwijderen en voorkomen spam en virussen
I*nstallatie en configuratie van uw software
*Herstellen - herinstalleren van uw systeem
*(Beperkt) Installeren/uitbreiden van nieuwe hardware als videokaarten, harde schijven en interne geheugen)
En wat is het verstandigst om te doen, uurprijs of fixed price?
Omdat ik op gegeven moment helemaal stapelgek er van werd dat ik geen normale avond meer vrij had en je niet 1 buur wel gratis kunt helpen en de ander niet ben ik op gegegeven moment helemaal gestopt met klusjes doen..
Nu heb ik weer wat meer vrije tijd onderhanden (ben pas geleden ongeveer 1,5 uur rijden dichter bij huis gaan werken) en denk er over weer wat klusjes te gaan doen. Alleen nu wil ik er toch wel een vergoeding van vragen (is toch weer leuk mee genomen en voorkomt dat je meteen weer hele avonden voor de kat zijn **** van huis bent)
Wat is een fair price voor klusjes als
*Duidelijke uitleg over de werking van uw sofware (o.a Windows, MS Word, MS Excell, Mail, Internet etc)
*Uitleg ins en outs op PC gebied (Downloaden, Branden, Kopieren etc)
*Beheerst back-uppen en opschonen van uw systeem
*Verwijderen en voorkomen spam en virussen
I*nstallatie en configuratie van uw software
*Herstellen - herinstalleren van uw systeem
*(Beperkt) Installeren/uitbreiden van nieuwe hardware als videokaarten, harde schijven en interne geheugen)
En wat is het verstandigst om te doen, uurprijs of fixed price?