[Testcase] Ir. Woudagemaal

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik ben afgelopen zaterdag naar het Ir. woudagemaal geweest, dit Friese gemaal zorgt met extreem weer ervoor dat Friesland niet 'verzuipt' ;)

Het bijzondere van dit gemaal is dat hij nog helemaal stoomgedreven is en dat het op de unesco wereld erfgoed lijst staat tesamen met bijvoorbeeld de chinese muur.

Genoeg gepraat, hier wat pics, ze staan er eerst 'oud' gemaakt, daarna nog een keer in kleur. Zelf vindt ik de 'oude' sfeer het beste passen bij deze foto's.

Oud:

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5483_old_small.jpg
1. Eingenlijk de beste uit de serie naar mijn mening. Klik op de afbeelding voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5495_old_small.jpg
2. Een van de machines - Klik op de afbeelding voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5492_old_small.jpg
3. Het ketelhuis - Klik op de afbeelding voor de grote versie

4. - Heb ik hier weggelaten, past hier niet tussen... -

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5515_old_small.jpg
5. Een detail opname - Klik op de afbeelding voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5523_old_small.jpg
6. Een ander kijkje op het gemaal - Klik op de afbeelding voor de grote

Kleur:

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5483_small.jpg
7. Eingenlijk de beste uit de serie naar mijn mening. Klik op de afbeelding voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5495_small.jpg
8. Een van de machines - Klik op de afbeelding voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5492_small.jpg
9. Het ketelhuis - Klik op de afbeelding voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5507_small.jpg
10. Hoe groot is zo'n machine nu? Nou, zou groot! - Klik op de afbeelding voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5515_small.jpg
11. Een detail opname - Klik op de afbeelding voor de grote versie

Afbeeldingslocatie: http://www.vincentklop.nl/Stoomgroep/Diverse/DSC_5523_small.jpg
12. Een ander kijkje op het gemaal - Klik op de afbeelding voor de grote

Erg lastig om onder deze omstandigheden foto's te maken, buiten goot het van de regen en binnen was alles erg donker.

Foto's genomen met een D70. Alleen de 18-70 lens gebruikt. Al dan niet in combinatie met een SB800.

Uw commentaar graag!

[ Voor 28% gewijzigd door Apen-nootjes op 24-01-2007 14:28 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bij de eerste twee foto's dacht ik echt: whoow mooie sfeer/ kleur!

En toen opeens: BAM kleurenfoto's!

Foto 3 en 4 vind ik persoonlijk niet mooi!
Foto 3: teveel 'gangpad', teveel loze ruimte zeg maar
Foto 4: staan teveel mensen op! Ik begrijp dat die er zijn, maar had eventjes gewacht!

Foto 5 daarentegen is werkelijk een prachtige foto met 'n mooi authentiek sfeertje!

Foto 6 vind ik leuk, maar niet echt bijzonder! Veelsteveel loze lucht, maarja dat moest ivm 'schoorsteen'

Wat ik ook jammer vind is het megagrote: 'Vincent Klop' in je foto's, probeer dat wat te reduceren!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 08:20
foto 2 heb je die ook in kleur ik denk dat dat mooier uitkomt

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Oei, mooie foto's. Het Woudagemaal vind ik echt een vet cool gemaal. Jammer genoeg konden we er niet heen, maar anders zouden wel weer geweest zijn. Die laatste die vind ik echt het mooist.
Maar klopt het dat ze allemaal een beetje dof zijn?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sorry voor het offtopic, maar wat heeft een D70 een ruis op iso400 zeg. Had je de foto's erg onderbelicht gemaakt in ps ofzo omhoog getrokken?

Ontopic, gedeeltelijk kleur en z/w vind ik wat lastig. 1 is wel mooier in z/w, maar 2 zoals iemand anders al zei waarschijnlijk niet. Als serie doet het wat afbreuk aan je foto's.
Net als de meeste vind ik 1 het mooist. foto 6 vind ik ook niet slecht trouwens. :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:21:
Bij de eerste twee foto's dacht ik echt: whoow mooie sfeer/ kleur!

En toen opeens: BAM kleurenfoto's!
Ik zal eens kijken of ik de andere ook dezelfde sfeer/kleur in kan brengen en later nog hier posten
Foto 3 en 4 vind ik persoonlijk niet mooi!
Foto 3: teveel 'gangpad', teveel loze ruimte zeg maar
Foto 4: staan teveel mensen op! Ik begrijp dat die er zijn, maar had eventjes gewacht!
Helaas... Je werdt zo ongeveer door het gemaal heen gerend, weinig tijd om echt foto's te maken, ik wil er zeker nog eens naartoe als het rustiger is zodat ik in alle tijd m'n composities enzo kan maken...
Foto 5 daarentegen is werkelijk een prachtige foto met 'n mooi authentiek sfeertje!

Foto 6 vind ik leuk, maar niet echt bijzonder! Veelsteveel loze lucht, maarja dat moest ivm 'schoorsteen'

Wat ik ook jammer vind is het megagrote: 'Vincent Klop' in je foto's, probeer dat wat te reduceren!
Ik zal eens kijken of ik de naam wat kan verkleinen voortaan :)
wouter37 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:21:
foto 2 heb je die ook in kleur ik denk dat dat mooier uitkomt
Ik zal hem vanavond posten :)
nomad85 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:43:
sorry voor het offtopic, maar wat heeft een D70 een ruis op iso400 zeg. Had je de foto's erg onderbelicht gemaakt in ps ofzo omhoog getrokken?

Ontopic, gedeeltelijk kleur en z/w vind ik wat lastig. 1 is wel mooier in z/w, maar 2 zoals iemand anders al zei waarschijnlijk niet. Als serie doet het wat afbreuk aan je foto's.
Net als de meeste vind ik 1 het mooist. foto 6 vind ik ook niet slecht trouwens. :)
De foto's waren erg donker en zijn idd in ps omhoog getrokken, anders was er helemaal weinig te zien op de foto's :( Zoals ik hierboven ook al aangeef moest je er zo snel doorheen dat ik ook niet de tijd had om wat langere belichtingen te maken op statief ofzo :(

Let er overigens ook op dat ik in de z/w foto's extra ruis heb toegevoegd voor een 'oude' sfeer ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Apen-nootjes op 23-01-2007 17:48 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
#1 #2 zijn erg stemmig, #5 vind ik een mooie detail opname. De vignettering is toegevoegd? Had wat mij betreft niet gehoeven.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Apen-nootjes schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:45:
Let er overigens ook op dat ik in de z/w foto's extra ruis heb toegevoegd voor een 'oude' sfeer ;)
En dat is dus zeeeer mooi!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ik heb een update geplaatst.. De gehele serie staat er nu in zowel 'oude' versie als kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Nice! I like. Die oude stijl is erg netjes gedaan. Mooie toning. De vignetting is ook nice.

Vooral de laatste uit de oude stijl vind ik erg chique. Door de bijna niet aanwezige sharpening/usm had het echt zo een oude foto kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Tnks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Foto 5 in het 'oud' is echt werkelijk 'n beauty zeg! Hoppatee weer 'n nieuwe desktop voor 'n tijdje! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
mooie foto's.

Kan je voortaan even op de knop "check images" klikken.
nu moet nu echt achter de reacties aan rennen met de scrollwheel omdat de foto's geladen worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
_trickster_ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:11:
mooie foto's.

Kan je voortaan even op de knop "check images" klikken.
nu moet nu echt achter de reacties aan rennen met de scrollwheel omdat de foto's geladen worden !
He wattu ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

Apen-nootjes schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:17:
1. Eingenlijk de beste uit de serie naar mijn mening. Klik op de afbeelding voor de grote versie
Ik vind de vignettering mooi uitkomen op deze foto, ook zie ik redelijk wat ruis in de grote versie. Past goed bij de sfeer, evenals de toonzetting. Wat mij betreft idd de beste foto uit de serie.
2. Een van de machines - Klik op de afbeelding voor de grote versie
Wat mij een beetje stoort is de duidelijk zichtbare flits. Ik denk dat dat het gevoel van een "oude" foto wat opheft bij deze foto.
6. Een ander kijkje op het gemaal - Klik op de afbeelding voor de grote
Mooie oude foto met ook weer die vignettering. Jammer dat er moderne auto's te zien zijn, wellicht een optie de weg te soepen?

Over de kleurenfoto's kan ik kort zijn, die zijn gewoon compleet sfeerloos als je ze naast de sephiafoto's legt :) Goede keus geweest dus om ze te soepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
De sepia-foto's hebben een betere sfeer dan de kleurenfoto's op 2 uitzonderingen na dan: van foto 5/11 vind ik de kleurenversie veel expressiever en bij foto 6/12 is de sepia-versie iets te warm in vergelijking met de kleurenversie.

Wat foto 11 betreft: die bruine randjes in dat venstertje zijn zo mooi, ze geven een gevoel van oudheid en in de sepia-versie gaat dat te veel verloren volgens mij. Toch doet 11 wat modern aan, ik zeg niet dat sepia er niet goed uit zou kunnen komen, maar zelf zou ik eerder de saturatie wat naar beneden gehaald hebben en heel lichtjes sepia overgekleurd hebben (ik heb hier nog wel van die foto's liggen, als je een voorbeeld zou willen, gemaakt volgens een tutorial, maar die ben ik ondertussen kwijt).

Wat 12 aangaat: die kleurenversie heeft volgens mij meer sfeer omdat je sepiaeffect nogal 'standaard' wordt na al die foto's (sepia kan wel mooi zijn voor een foto, zoals je aangetoond hebt met die voorgaande foto's; maar het moet volgens mij met mate gebruikt worden of in ieder geval een variatie op zitten). Foto's uit die tijd waren niet perfect, en vooral foto 3 ziet er nogal artificieel uit, omdat de technische kwaliteit van de foto niet slecht is, maar een sepia foto wel wilt laten schijnen dat die foto al oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Jasper schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 20:59:
Vooral de laatste uit de oude stijl vind ik erg chique. Door de bijna niet aanwezige sharpening/usm had het echt zo een oude foto kunnen zijn :)
Als die auto's niet tussen die bomen rechtsonder stonden natuurlijk ;)
Pagina: 1