Ik ben afgelopen zaterdag naar het Ir. woudagemaal geweest, dit Friese gemaal zorgt met extreem weer ervoor dat Friesland niet 'verzuipt' 
Het bijzondere van dit gemaal is dat hij nog helemaal stoomgedreven is en dat het op de unesco wereld erfgoed lijst staat tesamen met bijvoorbeeld de chinese muur.
Genoeg gepraat, hier wat pics, ze staan er eerst 'oud' gemaakt, daarna nog een keer in kleur. Zelf vindt ik de 'oude' sfeer het beste passen bij deze foto's.

1. Eingenlijk de beste uit de serie naar mijn mening. Klik op de afbeelding voor de grote versie

2. Een van de machines - Klik op de afbeelding voor de grote versie

3. Het ketelhuis - Klik op de afbeelding voor de grote versie
4. - Heb ik hier weggelaten, past hier niet tussen... -

5. Een detail opname - Klik op de afbeelding voor de grote versie

6. Een ander kijkje op het gemaal - Klik op de afbeelding voor de grote

7. Eingenlijk de beste uit de serie naar mijn mening. Klik op de afbeelding voor de grote versie

8. Een van de machines - Klik op de afbeelding voor de grote versie

9. Het ketelhuis - Klik op de afbeelding voor de grote versie

10. Hoe groot is zo'n machine nu? Nou, zou groot! - Klik op de afbeelding voor de grote versie

11. Een detail opname - Klik op de afbeelding voor de grote versie

12. Een ander kijkje op het gemaal - Klik op de afbeelding voor de grote
Erg lastig om onder deze omstandigheden foto's te maken, buiten goot het van de regen en binnen was alles erg donker.
Foto's genomen met een D70. Alleen de 18-70 lens gebruikt. Al dan niet in combinatie met een SB800.
Uw commentaar graag!
Het bijzondere van dit gemaal is dat hij nog helemaal stoomgedreven is en dat het op de unesco wereld erfgoed lijst staat tesamen met bijvoorbeeld de chinese muur.
Genoeg gepraat, hier wat pics, ze staan er eerst 'oud' gemaakt, daarna nog een keer in kleur. Zelf vindt ik de 'oude' sfeer het beste passen bij deze foto's.
Oud:

1. Eingenlijk de beste uit de serie naar mijn mening. Klik op de afbeelding voor de grote versie

2. Een van de machines - Klik op de afbeelding voor de grote versie

3. Het ketelhuis - Klik op de afbeelding voor de grote versie
4. - Heb ik hier weggelaten, past hier niet tussen... -

5. Een detail opname - Klik op de afbeelding voor de grote versie

6. Een ander kijkje op het gemaal - Klik op de afbeelding voor de grote
Kleur:

7. Eingenlijk de beste uit de serie naar mijn mening. Klik op de afbeelding voor de grote versie

8. Een van de machines - Klik op de afbeelding voor de grote versie

9. Het ketelhuis - Klik op de afbeelding voor de grote versie

10. Hoe groot is zo'n machine nu? Nou, zou groot! - Klik op de afbeelding voor de grote versie

11. Een detail opname - Klik op de afbeelding voor de grote versie

12. Een ander kijkje op het gemaal - Klik op de afbeelding voor de grote
Erg lastig om onder deze omstandigheden foto's te maken, buiten goot het van de regen en binnen was alles erg donker.
Foto's genomen met een D70. Alleen de 18-70 lens gebruikt. Al dan niet in combinatie met een SB800.
Uw commentaar graag!
[ Voor 28% gewijzigd door Apen-nootjes op 24-01-2007 14:28 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate