IPCop na install veranderen; PPTP naar DHCP bijv.

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Ben een beetje aan het testen gegaan met een IPCop install, ter vervanging van een Draytek Vigor router. Ziet er goed tot nu toe.
Vraag me alleen af; kun je achteraf, dus na installatie nog eenvoudig veranderen hoe IPcop de RED (WAN) interface 'behandeld'......

Ik heb hem tijdens install nu voor PPTP gekozen, omdat er een nog ongetweakte Speedtouch achter hangt. Maar wil wellicht wat experimneteren met de verschillende Speedtouch mogelijkheden; PPTP, DHCP_spoofing, SIP_spoofing. Hiervoor moet ik een andere 'setup' binnen IPcop maken/krijgen.
Zie plaatje, dit is tijdens installatie;
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~johonl/kj/dump/ipcop.gif

Echter ik zie niet in de webinterface mogelijkheden om dit te veranderen......kan dat uberhaupt via de webinterface? Zo niet, wellicht via een telnet/putty sessie? Of moet ik de hele install telkens opnieuw uitvoeren (mag toch aannemen van niet)......

• kaajee
Er zijn hier toch wel IPCop gebruikers? Of is er niemand die dit heeft draaien?

Komt nog een andere vraag: ik heb nu een testversie draaien op het subnet 192.168.10.x.

Nu moet ie straks opgenomen worden in het echte netwerk, dat draait op 192.168.1.x, is dit eenvoudig achteraf te veranderen? Daarvoor hoef ik toch niet de hele setup opnieuw uit te voeren mag ik hopen?
Iemand?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Het heeft een mooie webinterface met tal van mogelijkheden en voor zover ik me kan herinneren (is al lang geleden) kan je alles achteraf veranderen, dus waarom installeer je het niet eens en probeer je het uit?

Zo'n install hoeft maar een kwartiertje te duren.

• kaajee
real-doc schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:32:
Het heeft een mooie webinterface met tal van mogelijkheden en voor zover ik me kan herinneren (is al lang geleden) kan je alles achteraf veranderen, dus waarom installeer je het niet eens en probeer je het uit?

Zo'n install hoeft maar een kwartiertje te duren.
Bedankt, maare..........
kaajee schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:58:
...........
Komt nog een andere vraag: ik heb nu een testversie draaien.........
............
En in die webinterface kan het dus niet.........

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 21:11
Anders moet je even lokaal op de console inloggen en dan zien wat er meer mogelijk is dan in de webinterface.

Als het niet direct lukt dan installeer je het gewoon opnieuw, erg lang duurt dat niet :)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Op de console inloggen en dan het 'setup' commando runnen, dan kan je deze instellingen wijzigen.

• kaajee
JoetjeF schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:57:
Op de console inloggen en dan het 'setup' commando runnen, dan kan je deze instellingen wijzigen.
Yep! that did the trick, thx!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:02

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijder eerst het PPTP 'inbel' profiel via de web-interface om problemen te voorkomen wanneer je overschakelt van PPTP naar een andere vorm. Ik weet uit ervaring (paar versies terug) dat het problemen gaf al verwijder je niet het profiel.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 26-01-2007 10:09 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1