Toon posts:

Monitor ging daarnet niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n oudere CRT monitor, een Iiyama HM703UT, heeft de geest gegeven en nu zit ik op een TFT-monitor die ik enkele jaren terug gekocht heb, een Iiyama ProLite E380S.

Daarnet was ik een half uur van de PC weg en heb ik deze ProLite uitgezet terwijl Windows draaide. Toen ik deze terug wou aanzetten ging dit niet. Ik heb herhaaldelijk op de POWER knop zitten drukken tot uiteindelijk het lampje van de monitor aan ging en het beeld tevoorschijn kwam. De monitor was in Windows XP insgesteld om na 20 minuten in stand-by te gaan, maar ik heb hem toch maar uitgezet toen ik weg ging.

Ik heb geprobeerd om het probleem te repliceren, maar dat is niet gelukt. Het probleem bevond zich ook waarschijnlijk bij de monitor aangezien het lampje niet ging branden. De stekkers zaten allemaal goed in, en toen ik hem aan kreeg was er niets meer aan de hand.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die dit probleem herkennen en misschien al eens meegemaakt hebben? Het scherm valt niet meer onder garantie, dus al wat ik nu kan doen is afwachten of het probleem zich weer voor zal doen en er dan eventueel een patroon in terugvinden. :|

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 20:13
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:57:
Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die dit probleem herkennen en misschien al eens meegemaakt hebben? Het scherm valt niet meer onder garantie, dus al wat ik nu kan doen is afwachten of het probleem zich weer voor zal doen en er dan eventueel een patroon in terugvinden. :|
Je geeft zelf het antwoord al.. Gewoon afwachten. Mijn stofzuiger ging laatst niet meteen aan bij het indrukken van het knopje; na een paar jengelen deed ie het wel en heb ik er geen last meer van.

Je kunt weinig zeggen over iets wat 1x niet gewerkt heeft en voor de rest geen problemen meer geeft.
Het kan overigens ook zijn dat je videokaart geen signaal meer afgaf (powersafe) en die er wat langer over deed om wakker te worden. En vervolgens je TFT, die misschien ondertussen ook al in suspend was gevallen omdat ie geen signaal kreeg, er ook wat langer over deed om wakker te worden.

Gewoon afwachten.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:05:
Je kunt weinig zeggen over iets wat 1x niet gewerkt heeft en voor de rest geen problemen meer geeft.
5 maal op de POWER-knop drukken om het toestel aan te krijgen is volgens mij niet normaal.
Het kan overigens ook zijn dat je videokaart geen signaal meer afgaf (powersafe) en die er wat langer over deed om wakker te worden.
Dan krijg ik een "No Signal" melding op het beeld, maar krijg ik dus wel een beeld.
En vervolgens je TFT, die misschien ondertussen ook al in suspend was gevallen omdat ie geen signaal kreeg, er ook wat langer over deed om wakker te worden.
Als hij in suspend is, brandt z'n lampje oranje, ook als ik hem dan aan zet. In mijn geval leek het alsof de stekker van de monitor gewoonweg niet in stak. Ik dacht eerst dat hij ook stuk was.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien is je power knop wel gewoon slecht aan het worden?
Stof in het contact? Het kan vanalles zijn.
Ik zou me geen echte zorgen maken en benieuwd zijn of het nog een 2de keer gebeurd. Als dat niet zo gebeurt is dat mooi, anders kun je uit gaan zoeken waar het aan ligt nietwaar?
Zo snel zou ik het ook niet weten, en om nou de monitor open te gaan maken voor zoiets vind ik persoonlijk overdreven :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik bezit het toestel al enkele jaren, maar heb het nog maar zelden gebruikt..enkele uren hoogstens, het is splinternieuw. Ik vroeg me af of het misschien een gekend probleem was met die TFT-dingen.

Nu ja, we zullen wel zien wat er gebeurt zeker.. Ik voel me soms net Midas, die alles in goud kon veranderen. Maar bij mij verandert alles in een RMA. :P