Toon posts:

Acer Aspire 5672 zijn geld waard? (± 1.130 euro inc btw)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.centralpoint.n...spire_5672WLMib_2048.html

De totale kosten voor de laptop zijn met btw 1.135 euro
hiervoor krijg ik:
15.4 inch scherm (resolutie 1280 x 800 pixels )
Lithium-Ion batterij die 3,5uur mee gaat
2048 MB DDR 2 RAM
Netwerkfuncties Ethernet/Fast Ethernet/Gigabit Ethernet Draadloze snelheid 54 Mbit/s
Soort optische drive Super Multi DVD-RW DL (slot) (gewoon CD/DVD brander neem ik aan?)

Processor systeembus 667 MHz
Processor Intel Core Duo T2300

Processor-kloksnelheid 1660 MHz
L2 cache 2 MB
Chipset Intel 945PM Express
Processorfamilie Intel Core Duo

Harde schijf-interface Serial ATA
Opslagcapaciteit 120 GB
Rotatiesnelheid 5400 RPM

Grafische adapter ATI Mobility Radeon X1600
Geheugen video-adapter 128 MB

De laptop zal gebruikt worden voor school doeleinden en niet voor games. Uiteraard zijn er goedkopere systemen verkrijgbaar, maar ik wil dat hij ook wat potentie heeft voor beeldbewerking etc.! Max prijs is rond 1.150 incl. BTW

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Er moet toch wel een Core 2 Duo zijn te vinden voor dat geld?

Nouja, niet bij Centralpoint :P .

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:07:
Er moet toch wel een Core 2 Duo zijn te vinden voor dat geld?

Nouja, niet bij Centralpoint :P .
Heeft een dat veel invloed op de prestaties?

ps. waar moet ik dan kijken?

Ik heb al meedere online winkels gemailed en Centralpoint reageerde erg snel.. Maakt me niet zoveel uit waar ik hem bestel dus noem maar winkels... Het gaat mij er om dat de winkel in ieder geval goede service en klantenservice heeft en de reactietijd van een email vind ik dus ook wel van belang... Koop niet graag bij een online winkel die pas na 2 weken een reactie stuurt

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 16:20 . Reden: Typoo ]

Verwijderd

Wat dacht je van zoiets: http://www.notebook-solut...dd20c55f752b20442212ff6d9

Wel boven je budget maar dan heb je ook 240 GB en een 1.8 GHz Turion X2 (64 bit) wat wel sneller is dan een 1.66 GHz Core Duo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:43:
Wat dacht je van zoiets: http://www.notebook-solut...dd20c55f752b20442212ff6d9

Wel boven je budget maar dan heb je ook 240 GB en een 1.8 GHz Turion X2 (64 bit) wat wel sneller is dan een 1.66 GHz Core Duo.
Hij is inderdaad boven het budget dat mij gesteld is. Over de laptop zelf:
Batterij Li-Ion accu, accuduur van 2-2.5 uur -> erg kort
17 inch scherm -> is erg groot. Zou wel kunnen maar ben wel van plan dagelijks met de laptop te gaan reizen
Werkgeheugen 1024 MB DDR2 RAM, 533 MHz -> is 633 niet standaard?

Ik neem hem in ieder geval in overweging! Ook al vraag ik mij af wat ik met 240 GB moet hahaha Heb na 2 jaar bij mijn eigen PC thuis pas 56 GB gebruikt :+

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
Asus A6T!

~950-1000 euro met onderstaande specs (-1GB) voor 100 euro heb je dan die Dimm van 1GB. Je krijgt btw ook Win XP Home, die Vista heb ook zelf ;). BIj Asus krijg je een tas en muis (is niet alles). Verder 2 jaar garantie, betere support (zoek maar eens op GoT naar Acer...) en 64-bit ready. Verder een snellere kaart die in XP geen TC gebruikt (Vista is een ander verhaal) waardoor je 256MB dedicated ipv 128MB hebt.

Verwijderd

Topicstarter
BIj Asus krijg je een tas en muis (is niet alles).
Bij deze ook ;)

Verder zie ik inderdaad wat boards bij Asus maar deze zijn eigenlijk erg oud :-/

Verder heb ik moeite met het vinden van de laptop die jij noemt.. Is er niet iets van model nummer?

Verwijderd

Topicstarter
PS. De videokaart heeft 128 MB RAM. Dat is voor de meeste programma's toch wel voldoende? En als hij geheugen pakt van mijn SDRAM is dat toch ook geen probleem aangezien ik de 2 gig waarschijnlijk nooit zal gebruiken?

Edit; sorry zag nu net da tik als laatst had gepost en had dus edit moeten gebruiken |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 20:08 ]

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 23:04
Ben net 3 weken in het bezit van een acer aspire 5672, ook 2gb en x1600. Ik ben 100% tevreden!

+scherm
+snelheid
+videokaart
+slot in dvd
+aansluitingen
+webcam
+toetsenbord
+bluetooth

-accutijd (op een zuinig energieschema met wifi aan red in 2,5 uur. Zonder wifi uit nog niet geprobeert, maar het is niet bagger lang.
-geluid, het geluid is wel goed, maar ik heb betere horen spelen

Verder geen minpunten kunnen ontdekken. Alleen gaat het opstarten erg langzaam met de acer-windows. Er lopen nu namelijk 78 processen mee. Té veel. Gamen gaat zeer goed, gta sa, nfs carbon draait allemaal perfect.

Wat mij betreft een aanrader. Alleen ik heb er wel voor de zekerheid 3 jaar garantie bijgekocht.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zat aan die 2 jaar garantie te denken, ga ervan uit dat het binnen die tijd wel dood is.. moet misschien ook maar die 3 jaar Pick up and Return nemen...

die 78 processen is een gevolg van jezelf?

Nog geen problemen ermee gehad?
Batterijtechnologie Lithium-Ion

Batterij levensduur 3.5 h

Aantal cellen in de batterij 8

Die 3,5 uur is dus gewoon met Word spelen / DVD afkijken zonder gebruik te maken van het internet? En geluid bedoel je gewoon de boxen neem ik aan? Denk toch dat ik koptelefoon ga gebruiken

Verwijderd

aspire's staan er om bekend om binnnen 4maanden uit elkaar te vallen..

imho zijn die dingen geen cent waard (heb er zelf ook 1, van een jaar oud -> maar ik gebruik dat kreng niet meer)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:32:
aspire's staan er om bekend om binnnen 4maanden uit elkaar te vallen..

imho zijn die dingen geen cent waard (heb er zelf ook 1, van een jaar oud -> maar ik gebruik dat kreng niet meer)
Ahhh 2 jaar garantie zou dan dus genoeg moeten zijm :P

• GENETX
Nee. Iemand van kreeg van de Acer helpdesk te horen dat de Aspire alleen voor binnen was in huis. Als je het ding overal naar toe sleept dan zou je geen Aspire moeten kopen, daar zijn ze niet voor gemaakt... Verder is er iemand die zegt dat je bij Acer altijd een retourtje Acer koopt voor een RMA.. Zoek verder maar op het Acer Scheurtjes Probleem op GoT, scheuren in de scharnieren na ong. 1 jaar ontkom je niet aan bij ze... Verder was een buurjongen de laptop (ook acer) 2 maand kwijt voor een DVD fikker die niet meer brandde. 1x 3 weken, terug, zelfde probleem. Weer naar acer, 3 weken later: terug en werkte echter zat er een scheur in, weer terug naar acer en toen na een week of 3 wachten eindelijk weer terug, niet geweldig lijkt me.. Denk dus eerst 10x na of je echt een acer wil...

Verder vind ik op de webcam (die je niet kan draaien (wat een probleem) en de BT mn Asus op alle punten beter.

wow, nog maar 900 euro zie ik!
A6T bij 4launch

Review:
Survey

901 + verzending = 910 euro
+ 110 euro voor geheugen, + 10 euro voor BT stick = 1030 euro.
1. 100 euro Goedkoper
2. Betere service
3. Meer garantie
4. 64-bit ready
5. Betere videokaart
6. Full Vista x64 support!

Ik zou het wel weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom dan uit op
Aantal Product Prijs
4Launch Geheugen upgrade notebook € 16.00
Asus Notebook A6T-AP008B 15.4", Turion TL52, 100GB € 901.00
Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0 € 108.50

Totaal incl. BTW: € 1034.50

Die LAN/WLAN geeft aan dat er al een wireless modem in zit toch?

• GENETX
Er zit idd WLAN in. Inbouwen van geheugen kan je ook zelf, zelf ook gedaan, je houdt gewoon je garantie en je hebt het in 1 minuut gedaan, fluitje van een cent. BT zit echter niet op de A6T mocht je dat echt willen zal je een USB dongle moeten halen.

Verwijderd

Topicstarter
Bluetooth heb ik geloof ik niet nodig :P

• vanWalsum
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:29:
Ja ik zat aan die 2 jaar garantie te denken, ga ervan uit dat het binnen die tijd wel dood is.. moet misschien ook maar die 3 jaar Pick up and Return nemen...

die 78 processen is een gevolg van jezelf?

Nog geen problemen ermee gehad?
Batterijtechnologie Lithium-Ion

Batterij levensduur 3.5 h

Aantal cellen in de batterij 8

Die 3,5 uur is dus gewoon met Word spelen / DVD afkijken zonder gebruik te maken van het internet? En geluid bedoel je gewoon de boxen neem ik aan? Denk toch dat ik koptelefoon ga gebruiken
Ja, garantie is een aanrader. Ook het feit dat het ding met 5 dagen gerepareerd wordt is een voordeel. En die 78 processen zijn ook een gevolg van mezelf ja, maar bij de eerste opstart draaiden er al 68. Dus erg veel. Ik heb de express upgrade naar vista net bij acer besteld, dus misschien verbeterd het.

De accu is zeker niet slecht. Na 1,5 uur nfs:carbon spelen is hij er geweest. Verder kan je die 3,5 uur goed halen zonder wifi/bt en met word. Dat kan ik je wel garanderen. Dvd kijken denk ik dat hij 2 uur red. Maar het schijnt dat je met de downclocken van je graka ook een flinke winst kan halen.

Geen problemen met de laptop gehad. Eigenlijk alleen maar positief. De geluidskaart is van zeer goeie kwaliteit. Zeker met de spdif uitgang is het prachtig. Scherm kijkt lekker. Bluetooth werkt bij mij nog door een dikke betonnen vloer heen. Ik vind het een aanrader! vooral de snelheid is top! alleen misschien is het wel aardig om voor een core2 duo te gaan. Kijk eens naar de Aspire 5684.

Verwijderd

Topicstarter
Hey vanWalsum ben uiteindelijk voor de Asus gegaan.

Had de man van centralpoint ook aan de lijn en die vertelde ook dat de Aspire eigenlijk niet echt voor vervoer is gemaakt.. En aangezien ik hem dagelijks mee naar school zal nemen en in de weekenden naar mijn vriendin, leek mij dit toch geen goede optie.

Ik mis nu idd wel een aantal opties die wel op de Acer zaten, maar geloof niet dat ik die dingen nodig heb (Bleutooth), etc

In ieder geval bedankt voor de reactie.. Sorry dat je post nu een beetje 'overbodig' is :( Ik weet niet of het op prijs wordt gesteld mijn eigen topic te bumpen met de woorden 'ik heb die of die besteld, topic gesloten')

In ieder geval bedankt!
PS. offtopic:ik krijg over 5-10 werkdagen dan mijn laptop binnen en moet hem eigeinlijk al over 10 werkdagen (9 feb) gebruiksklaar hebben.. Ik wil dan dus ook van tevoren al alle software die ik nodig heb installeren. Volgende programma's heb ik al gedownload, wat raad je me nog meer aan?
- Firefox
- Adobe reader
- Office
- Mijn eigen Norton subscription
- DirectX
- Winamp
- (Windows updates, deze doe ik gewoon 's nachts)
- Azureus
- Limewire
- MSN Live

Zijn er nog meer van deze 'algemene' programma's?

• vanWalsum
Zat ook te kijken naar een asus toen. heb zelf uiteindelijk toch voor de 2gb en de BT gekozen. En heb me laten vertellen dat ik beter af was met een t2300 dan de 1600mhz turion.

qua programma's, alvast divx condecje downloaden, dit vergeet je altijd, en wanneer je in de trein zit en een filmpje wil kijken... je begrijpt het al. Ook zal ik microsoft outlook gaan gebruike, of in ieder geval meeinstalleren met office. Een erg handig programma, zeker als je synct met je pda (dit doe ik altijd via BT, vandaar de acer hier). Verder, Powerdvd? google earth? en ik zou zeker even adaware installeren.

Ik heb kennissen met een asus laptop, ding voelt heel erg solide aan, erg sterk. Dus is dan zeker een betere optie als je veel gaat reizen. Ik ga volgend jaar veel met de laptop slepen, dus zie wel hoe hij het houd. Mijn algemene indruk is dat hij het wel lang gaat houden, alleen denk dat je een goede keuze gemaakt hebt!

En denk dat het zeker een goed idee is even te vermelden dat jeje keuze gemaakt hebt. Kunnen andere mensen weer wat van leren.

[ Voor 7% gewijzigd door vanWalsum op 26-01-2007 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey VanWalsum,

zal eens nazoeken in de regels of het wel/niet wordt gewaardeerd je topic te 'bumpen' om hem af te sluiten (lijkt me logisch dat het wel de bedoeling is)

BT heeft verder weinig invloed gehad op mijn beslissing; geen idee wat ik er ooit mee zal moeten doen :/

Ik heb nu al weer wat extra programma's gedaan, waaronder winzip (ook zoo basic) en natuurlijk fileconverter zodat ik ook de office 2007 bestanden kan openen :P

Heb outlook verder neit nodig, nooit gebruikt en gebruik alleen hotmail (wat niet meer gratis met outlook werkt) en schoolmail. Powerdvd en adaware is miss wel handig, maar weet dus niet wat er allemaal met de laptop eventueel wordt meegeleverd

Jij hebt de Acer? Ach de juiste keuze, geen idee :P Dat merk ik vanzelf wel ;) In ieder geval bedankt

En jij succes met jouw laptop. De man van Centralpoint zij wel dat de Aspire serie eigenlijk niet voor vervoer is ( 'daar is de travelmate voor'), maar vermelde ook dat het toch laptops zijn en met een goed gebruik moet het gewoon allemaal intact blijven! Maak je dus geen zorgen; behandel hem met 'respect' en je zult nergens problemen mee hebben

Verwijderd

Eigenlijk he' zijn die Acer's helemaal niet gemaakt om gebruikt te worden, maar dat is een ander verhaal :X

(giro 555.. arme kindertjes.. als je dan toch je geld weg wilt gooien.)
Pagina: 1