Verzoek om input: toetsenbord test

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
Matched: toetsenbord, tegelijk
Zoals velen van jullie weten, kan je op vrijwel alle toetsenborden niet meer dan een paar toetsen tegelijk indrukken. Dit gold al in de tijd van Mortal Kombat, dat je niet normaal met zijn tweeën, of zelfs in je eentje, kon spelen, maar ook tegenwoordig in FPS. Zo heb ik hier een Logitech toetsenbord waar je niet eens shift-W-D kan doen, en dus niet schuin kan lopen en bukken in Counterstrike met mijn besturing. Ik heb nog maar 1 toetsenbord ooit gezien die dit wel kon, en ik ken twee mensen met zo'n ding: ikzelf en een vriend van mij. Ik kan letterlijk 25 toetsen indrukken, en dan werkt de 26e nog. Dit is een oud Zenith toetsenbord dat bij een 386 zat.

Voor de duidelijkheid, dit gaat dus niet om een software instelling, of de grootte van de toetsenbord buffer. Die is namelijk software matig, en dit probleem is toetsenbord afhankelijk.

Mijn verzoek is dit: zouden jullie even kunnen proberen of je een verzameling toetsen kan indrukken, vooral met tab erbij is vaak een probleem, en dan kijken of je nog extra toetsen kan indrukken? En dan natuurlijk even het type toetsenbord en het resultaat hier melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Matched: tegelijk
ff 1 vraag; als ik 2 letters tegelijk ingedrukt houd, moeten dan beide letters om en om weergeven worden, of maakt dat niet uit?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
eeuhm. tips van test-methoden?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een microsoft comfort curve 2000, als ik shift + B + W doe geeft hij in notepad de laatste letter die werd ingedrukt, dus als ik de b iets eerder indrukte dan de w krijg ik heeeeel vaak de W op het scherm.

Was dat wat je wilde weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
Geen matches
als ik met mijn vingers 8 toetsen in hou kan ik nog gewoon met mijn vrije vingers alt-tabben (vista BTW)

mijn tobo is onderdeel v.d. mx3100 set van logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hij stopt er na 4 toetsen trouwens mee bij mij... als ik dus A+B+C+D+E doe blijft hij op D hangen

edit: als ik ook qwerty pak stopt ie bij de y... de u pakt hij dan niet meer

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ja dat was min of meer ook mijn vraag. Het is in elk geval niet duidelijk. Ik druk bijv. in notepad de knoppen q-w-e-r-t-y tegelijk in. Krijg dan netjes niet op volgorde maar wel alle 6 de letters te zien. Maar houd ik ze tegelijk ingedrukt, zie je maar 1 letter.

edit: dit overigens met mn Logitech Media Keyboard Elite :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xadeon op 23-01-2007 15:46 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen matches
Ik heb een Logitech G15 en doet het bij maximaal de 7e toets nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:38:
hij stopt er na 4 toetsen trouwens mee bij mij... als ik dus A+B+C+D+E doe blijft hij op D hangen
Hier hetzelfde met een HP keyboard.
Heb thuis nog een logitech keyboard staan. Hoe die werkt weet ik zo ff niet. Ik dacht dat ik meer dan 3 toetsen gewoon in kon drukken, maar weet niet zeker.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 23-01-2007 15:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Quintus

Eg wel! Dus....

Coolermaster CM Gear komt niet verder dan 4 toetsen tegelijk.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Geen matches
Houden jullie de toetsen ingedrukt of drukken jullie de toetsen 1x kort in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geen matches
4 toesten maximaal hier, 5de begint de PC te piepen. (HP workstation met standaard tobo).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Matched: toetsenbord
hier een no name Benq toetsenbord waarbij ik alle letters indruk nogaltijd kan alt tab'en of is dat niet de bedoeling? :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Xadeon schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:47:
Houden jullie de toetsen ingedrukt of drukken jullie de toetsen 1x kort in?
ik hou ze ingedrukt, wel een goeie vraag trouwens!

edit: leek mij ook de meest logische omdat je om schuin lopend te bukken ze ook ingedrukt zou moeten houden

edit @ hieronder: mijn tobo is USB

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Tip: Probeer eens een USB-tobo, op USB merk je dit probleem namelijk niet (of misschien bij 5+ toetsen). Op PS/2 is er gewoon een maximum aantal wat je tegelijk in kan drukken.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Geen matches
Maar hoe test je dit nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je je afvraagt waarom dit gebeurd, bekijk dan deze artikelen: Keyboards are evil (Google cache) en Keyboard Matrix help

Zoals ik het begrijp zijn het op vrijwel alle moderne toetsenborden specifieke combinaties waarbij het niet mogelijk is om meer dan 2 toetsen te gebruiken.
Dat heeft niets te maken met de aansluiting, maar met de manier waarop toetsenborden gebouwd worden.

Ik lees overigens ook op een aantal plaatsen dat er maximaal 7 (of in sommige gevallen 6) toetsen tegelijk verstuurd kunnen worden over USB omdat een USB HID in brokken van 8 bytes communiceert. Maar daarvoor zou je de USB specs moeten napluizen.

[ Voor 23% gewijzigd door Plecky op 23-01-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Er zitten verschillende 'groepen' op je toetsenbord, per groep kun je maar één of twee toetsen tegelijk indrukken..

Verder zijn draadloze toetsenborden vaak wat 'slechter' hiermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Geen matches
Hier ook vier toetsen maximaal. Ik heb de Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition

Edit: mmmm, linkje heb je niets aan..... weer weggehaald

[ Voor 73% gewijzigd door marquis op 23-01-2007 15:58 . Reden: linkje geplaatst, weer weggehaald. ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Quintus

Eg wel! Dus....

DarthPlastic schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:50:
Tip: Probeer eens een USB-tobo, op USB merk je dit probleem namelijk niet (of misschien bij 5+ toetsen). Op PS/2 is er gewoon een maximum aantal wat je tegelijk in kan drukken.
Merk weinig verschil

Lijkt wel of mijn tobo in zones verdeeld is. Houd ik vier toetsen links ingedrukt (asdf) dan kan ik alleen bijvoorbeeld (uiop) afzonderijk indrukken. Toetsen als (qwer) reageren dan niet.

EDIT: Te traag

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Je toetsenbord is in blokken verdeelt. Per blok kun je maar een beperkt aantal toetsen ingedrukt houden. Op mijn Logitech UltraX is dit 4

Praktijktest;
Houd de [Q] ingedrukt; er verschijnen Q's op het scherm.
Houd nu de [W] erbij; in plaats van Qs heb je nu W's
Houd nu de [E] erbij; in plaats van W's heb je nu E's
Houd nu de [R] erbij; in plaats van E's heb je nu R's
Houd nu de [T] erbij; er gebeurd niets meer. De controller krijgt teveel input op 1 poort.

Doe nu hetzelfde met toetsen uit andere zones. Bijvoorbeeld Q, E, T ,U, I, P. Het blijft werken tot en met de P. Ik meen dat de meeste toetsenborden in 8 zones zijn verdeelt. In elke zone kun je het maximaal aantal toetsen ingedrukt houden, waarmee ik op dit toetsenbord dus met 31 toetsen ingedrukt nog een 32ste zou moeten kunnen indrukken.

Het is dus gewoon een kwestie van de juiste toetsen uitkiezen in je games.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 23-01-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Het ging er inderdaad om om zoveel mogelijk toetsen tegelijk in te drukken en dan als je dan de volgende indrukt, dat je die dan krijgt te zien in notepad.

Dat met die zones kan kloppen. Ik moet steeds op mijn 2e PC wisselen tussen twee toetsenborden afhankelijk van het spel dat we doen.

Maar ik heb blijkbaar een überramplank, want ik kan qwertyuio indrukken, en dan werkt p nog gewoon. Ook wat in dat "keyboards are evil" ding stond werkt: "eeeeeeeecccuuuuuu". Ik kan mijn hele hand op mijn toetsenbord drukken en dan werkt het gewoon nog, bij de toetsen waar ik dan nog bij kan.

Met dit in gedachte heb ik even twee nieuwe tests (graag ook even (opnieuw) het toetsenbord erbij noemen):

1) kan je qewr inhouden en reageert de T dan nog?

2) e en c indrukken, werkt u dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben weer van de partij, met mijn microsoft comfort curve 2000.

1) qwer en dan T werkt prima.

2) E en C tegelijk ingedrukt, en dan U, werkt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Geen matches
1) qwer werkt, t niet
2) ec werkt, u niet

Logitech Media Keyboard Elite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:04
Ik snap wel wat je bedoelt ja. Speel zelf ook (online)shooters en dan wil je idd wel eens bukkend lopen, om een hoek kijken en tegelijkertijd schieten/nade gooien.
Heb nog nooit last gehad van een toetsenbord die dit niet kon.

Welke toetsenborden heb ik:
Huidige PC- Logitech G15 gaming keyboard
Oude PC1- Samsung keyboard. achterop staat: SDM4510P, P/N=KB3M001SPAAA, S/N=19000364
Oude PC2- Een heel goedkoop cherry toetsenbord (maar de toetsaanslag is erg fijn op deze) type onbekend maar zeker al 10 jaar oud.

Toetsen getest in:
Soldier of fortune 2 en in HL2 en het werkt gewoon goed die meerdere toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Geen matches
Xadeon schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:04:
1) qwer werkt, t niet
2) ec werkt, u niet

Logitech Media Keyboard Elite
Zelfde hier. met Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
- SEGA 610-8460 (USB)
- Trution (Samsung) TKB-3000 (PS/2)

werkt:
- qwer
- ec
- 1234m (Ik houd deze toetsen ingedukt bij het spelen van StarCraft BroodWar.)
- pijl naar links en pijl naar onderen

werkt niet:
- qwert
- ecu
- pijl naar rechts en pijl naar onderen

Afbeeldingslocatie: http://www.takahashi.speedlinq.nl/Su/Takahashi%20keyboards%20thumbnail.jpg

Wie weet hoe de volgende toetsenborden zijn opgebouwd, zij schijnen anti-ghosting te hebben?:
- Steel Series SteelKeys 6G
- Razer Tarantula

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Geen matches
1) kan je qewr inhouden en reageert de T dan nog?
Ja
2) e en c indrukken, werkt u dan nog?
Ja.

@Logitech G15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Het is toch wat. Dat Steel Series toetsenbord ondersteunt een maximum van 8 toetsen, terwijl mijn oude 386 toetsenbord gewoon minimaal 40 toetsen ondersteunt. Ik heb mijn best gedaan om een maximum te vinden, maar ik het lukt me niet.

RoD, wat gebeurt er als jij qwertyuio indrukt? Kan je dan nog p doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Geen matches
Hmm, best typisch. Ik kom hier tot:
- ABC (D, G en Z lukt niet meer, overige letters wel)
- QWER (T lukt niet meer, Y en U wel, I niet, O en P wel)
- CDEF5 (1, 3, 4, 6, 9, 0 lukt wel, 2, 7 en 8 niet)
- CDEF6 (1, 2, 5, 7, 8, 9, 0 lukt wel, 3 en 4 niet)

Lijkt aan de codering van de toetsen te liggen o.i.d.

(Microsoft natural keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt door de relatief goedkope manier waarop toetsenborden tegenwoordig gemaakt worden.

Deze maken gebruik van grote circuits waarmee via de lijn-rij methode wordt bepaalde welke toets er is ingedrukt. Deze lijnen en rijen lopen meestal niet horizontaal maar vormen de genoemde groepen om te zorgen dat bij normaal gebruik dit niet zo'n probleem is. Je kan meestal maar 1 toets per groep indrukken, soms twee.

De hele oude toetsenborden (vaak met harde printplaat) hadden 1 lijn per toets waardoor iedere toets ingedrukt kan worden, het blijft werken.

Ik denk dat als je een vervanger wil hebben je het moet zoeken in de industriele toetsenborden.

Persoonlijk vind ik het bizar dat dit probleem nog steeds niet is opgelost met de hedendaagse technieken (of dat er speciale game toetsenborden te krijgen zijn die het probleem niet hebben) maar blijkbaar wordt gewoon altijd de goedkoopste techniek gebruikt.

Je zou met wat knutselwerk ook zelf wel een toetsenbord kunnen ombouwen om 1 lijn per toets te krijgen, alleen is dit niet echt goedkoop en kost het je een hoop moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Gebruiken ze niet altijd rij en kolom constructies? Anders moet zo'n toetsenbord controller minimaal 101 pinnetjes hebben, en dat hebben ze niet.

En het feit dat dat speciale game toetsenbord ook maar 8 karakters kan, impliceert dat er niet echt een betere methode is. Er komt ook nog bij dat ik heel veel oude toetsenborden heb gebruikt, en ze hebben allemaal dit probleem, behalve deze dus.

Die zones op toetsenbord zijn wel lastig, want je zult altijd zien dat er net een bepaalde zone is die voor jou vervelend is.
Pagina: 1