[XP] Netwerk valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 17:14
Ik heb de volgende opstelling:

Sitecom DC-213
|
Belkin F5D7231-4 Wireless modem (als accesspoint, dus hier kan ik naar mijn weten niet inkomen)
|
802.11g Wireless Desktop Network Card F5D7000_V3

Het probleem
Het internet werkt perfect, downloaden werken perfect... zelfs counter-strike 1.6 werkt perfect, maar

als ik een spel als World of Warcraft opstart gaat het mis. Internet word erg traag, grabit download zo oed als niet meer (1kb/s misschien), met andere woorden het internet stopt ermee. Zet ik World of Warcraft uit: Alles werkt weer normaal.
Hetzelfde probleem met Guild Wars en waarschijnlijk met de meeste andere games.

Iemand die enig idee heeft wat dit kan veroorzaken?
[b]Als ik met een kabel werk, werkt alles perfect, deze kan alleen niet altijd door het huis liggen en kan ook moeilijk/niet weggewerkt worden[/b]

Geprobeert
Belkin software eraf gegooit, opnieuw geinstaleert.
Zero Config uit gezet.
Zero Config gebruikt in plaats van de meegeleverde software.
Overal op internet gezocht, nergens hetzelfde probleem tegen gekomen.

Ik word er behoorlijk gek van, hopelijk kan iemand hier helpen!
Alvast bedankt

I don't have a clue..

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
router update? als er een nieuwe firmware beschikbaar mocht zijn?

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 09:55
Ik zie deze problemen bij mij in het netwerk inderdaad ook, met 2 heel verschillende laptop's en wifi adapters.. ik gebruik een Linksys WRT54g met een aangepaste firmware. Het speelt bij ons inderdaad ook sinds er op die 2 laptop's WoW gespeeld wordt, op een 3e laptop waar geen WoW op draait zijn er totaal geen problemen..

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03 17:10
In het geval van WoW, het heeft nogal eens de neiging om zijm bittorrent client aan te gooien tijdens het spelen, misschien teveel connecties?
Guildwars: Geen idee hoe je die patches binnenhaalt :P

Edit: dat merk nummer lijkt verdacht veel op die van mijn belkin, en ik kan zeggen dat ik er geen last van heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Capital_G op 23-01-2007 16:27 ]

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-03 09:55
Capital_G schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 16:19:
In het geval van WoW, het heeft nogal eens de neiging om zijm bittorrent client aan te gooien tijdens het spelen, misschien teveel connecties?
Dan lijkt me dat alle wifi verbindingen (dus op de 3 laptop's) weg moeten vallen als de router het niet aan zou kunnen (en dat is bij mij niet het geval). Het zou dan eventueel nog aan de wifi kaartjes zelf kunnen gaan maar dat zijn weer heel verschillende types bij mij.

• Capital_G
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03 17:10
Lag problemen met WoW, kan niet zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb. Is het op specifieke plekken? (veel mensen om je heen, trekt nogal wat bandwith in vergelijking met andere spellen [ik kapte mijn download nog wel eens af rond de 6 kb/s, wat op de meeste plekken goed werkt alleen als het druk werd klapte ik er inderdaad uit])

• Dionisos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 17:14
Het ligt zeker niet aan de plek, daar ben ik nu zeker van, het is gewoon het spel, zelfs al met inloggen vertraagt het internet zodanig dat inloggen soms onmogelijk word. Laat staan alt + tab om te internetten, dat is ook onmogelijk. (<-- World of warcraft)

Hetzelfde gebeurt dus ook met Guild Wars, vaak in mindere maten, maar het word wel trager en valt voor 80-99% weg. Het is voor mij echt een raadsel hoe dit komt.

Ik heb net geprobeert om mijn PC dichterbij het wireless te zetten, dit had geen/weinig effect.

I don't have a clue..

Pagina: 1