Ik moet vanuit access een tabel exporteren naar XML.
Opzich niet zo moeilijk, denk je: Tabel aanklikken, bestand, export et voila.
Maar ik moet het anders doen. Ik moet in een form gewoon een knop aanklikken en dat ie dan direct gaat exporteren naar XML. Niet via een macro runcommand->export, want dan moet je ook nog een menu door .
Ik vond op het internet dit:
http://www.microsoft.com/...etips/oct05/tips1020.mspx
Mar hoe moet ik dat toepassen?
In Access heb ik _werkelijk_ geen enkel idee. En in notepad, zo een vbs te maken, werkt niet. Ik word gewoon een beetje gek.
Dus:
Knop aanklikken in een form, levert een xml op van een bepaalde tabel. (zonder tussenkomst van menu's!), dus met een macro die een scriptje aanstuurt..
Ik heb geen kaas gegeten van vbs, dus als iemand het mij zou kunnen vertellen
.
Er zijn in totaal 5 tabellen, en 1 query die naar XML overgezet moeten worden. Elk natuurlijk door een aparte knop.
Naar aanleiding van de eerder genoemde site maakte ik het volgende
Gedaan, om info uit de tabel klanten te halen.
En ja, de database heb ik ook even naar C:\scripts\ gedaan.
Maar als ik dan een macro maak, en kies 'RunCode' En dan expressie maken:
Functions![Test]![Module1]. werkt niet. Maargoed, ik zal wel wat verkeerd doen
Ook is het laatste vak, als je een expressie maakt geheel leeg..
Ik heb hier wel een boek van Access, maar hierin wordt geen VBS vermeld. Ben al een paar uur bezig op het internet te zoeken, maar het lukt me gewon niet.
Ik heb voorlopig alles lopend via een macro, runcommand -> Export. Maar ik wil dus dat ie direct als ik op de knop in het formulier druk, een xml aanmaakt.
Veelal wordt er op de sites van Google gewoon de simpele manier, -tabel aanklikken -> Bestand -> Export- gemeld.
Opzich niet zo moeilijk, denk je: Tabel aanklikken, bestand, export et voila.
Maar ik moet het anders doen. Ik moet in een form gewoon een knop aanklikken en dat ie dan direct gaat exporteren naar XML. Niet via een macro runcommand->export, want dan moet je ook nog een menu door .
Ik vond op het internet dit:
http://www.microsoft.com/...etips/oct05/tips1020.mspx
Mar hoe moet ik dat toepassen?
In Access heb ik _werkelijk_ geen enkel idee. En in notepad, zo een vbs te maken, werkt niet. Ik word gewoon een beetje gek.
Dus:
Knop aanklikken in een form, levert een xml op van een bepaalde tabel. (zonder tussenkomst van menu's!), dus met een macro die een scriptje aanstuurt..
Ik heb geen kaas gegeten van vbs, dus als iemand het mij zou kunnen vertellen
Er zijn in totaal 5 tabellen, en 1 query die naar XML overgezet moeten worden. Elk natuurlijk door een aparte knop.
Naar aanleiding van de eerder genoemde site maakte ik het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Const acExportTable = 0
Set objAccess = CreateObject("Access.Application")
objAccess.OpenCurrentDatabase "C:\Scripts\Test.mdb"
objAccess.ExportXML acExportTable, "Klanten", "c:\scripts\test.xml"
objAccess.Visible = True
objAccess.UserControl = True |
Gedaan, om info uit de tabel klanten te halen.
En ja, de database heb ik ook even naar C:\scripts\ gedaan.
Maar als ik dan een macro maak, en kies 'RunCode' En dan expressie maken:
Functions![Test]![Module1]. werkt niet. Maargoed, ik zal wel wat verkeerd doen
Ik heb hier wel een boek van Access, maar hierin wordt geen VBS vermeld. Ben al een paar uur bezig op het internet te zoeken, maar het lukt me gewon niet.
Ik heb voorlopig alles lopend via een macro, runcommand -> Export. Maar ik wil dus dat ie direct als ik op de knop in het formulier druk, een xml aanmaakt.
Veelal wordt er op de sites van Google gewoon de simpele manier, -tabel aanklikken -> Bestand -> Export- gemeld.