[Java] Checkbox in JTree verwerken

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 10:27

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Omdat ik geen tool heb kunnen vinden die aan mijn wensen voldoet wil ik zelf een todo-list tool gaan maken. Belangrijk voor is dat er met subtasks gewerkt kan worden en daarom wil ik met een JTree gaan werken voor de weergave van deze taken.
Maar in een todo list is het imo ook erg belangrijk dat je taken kunt afvinken. Dus moeten er ook checkboxen komen.

Mijn vraag is nu hoe ik dit voor elkaar kan boksen? Dan ik een checkbox element als TreeNode toevoegen en wordt dit dan ook als zodanig weergegeven? Of moet ik eigen implementatie gaan schrijven? Ik heb nog maar heel weinig gedaan met Java GUI's en heb dus niet zo'n goed idee hoe ik dit kan aanvliegen...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:29:
Omdat ik geen tool heb kunnen vinden die aan mijn wensen voldoet...
Jira?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik denk dat je hier wel wat kan vinden.

http://www.codeguru.com/java/Swing/JTree/index.shtml
Misschien moet het een en ander iets aanpassen, maar meestal werkt alles wel van daar.

[ Voor 9% gewijzigd door tymiek op 23-01-2007 14:50 . Reden: gekke zinnen :P ]

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik ga JIRA eens bekijken, maar zo te zien is dat weer een web-based tool. Even kijken hoe portable die is.

Ben na wat verder zoeken tegen dit aangelopen:

http://www.java2s.com/Exa...eckboxNodeTreeExample.htm

Lijkt op het eerste gezicht een prima match. Even kijken of ik er uit kom en of ik de icoontjes kan aanpassen.

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

Ik zou als ik jou was even naar SWT kijken www.eclipse.org wellicht icm RCP.
Zit standaard een checkbox tree in.

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
jAnO! schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:00:
Ik zou als ik jou was even naar SWT kijken www.eclipse.org wellicht icm RCP.
Zit standaard een checkbox tree in.
Interessant, want dat voorbeeld dat ik had gevonden geeft nu niet echt de beste resultaten. SWT zou ook een betere performance moeten geven onder Windows...

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18
Deddiekoel schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:46:
[...]

Interessant, want dat voorbeeld dat ik had gevonden geeft nu niet echt de beste resultaten. SWT zou ook een betere performance moeten geven onder Windows...
Vanaf java 5 is dat verschil te verwaarlozen. Als men netjes swing programmeerd, is dat net zo snel als SWT.

Een keer zoeken op google geeft je duizenden resultaten om een checkbox in een tree te gooien. Op java2s is deze ook zo te vinden: http://www.java2s.com/Cod...eckboxNodeTreeExample.htm
Pagina: 1