Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik ben in vmbo 4 gekapt met opleiding, en ben ict medewerker niv 3 gaan doen. Nu ben ik deze zomer als t goed is klaar met de opleiding, maar ik vraag me af wat het slimst is om te doen als vervolgopleiding. Ik heb een aantal keuzes:

Vavo(havo halen) en dan Iets met informatica in het HBO
Of
ICT SysteemBeheerder Niv 4 en dan Iets met informatica in het HBO

aangezien ik geen middelbaars diploma heb, zo ik dat toch wel mooi vinden als ik dit haal, staat ook veel beter ten op zicht ook naar werkgevers. Maar aan de andere kant, heb ik het wel nodig? Heb ik iets aan vavo? Of kan ik me gewoon beter in de IT focussen.
Meningen welkom :)

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Hmz........ * grote hooibaal waait voorbij* :'(

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 13:55

Sen

<-->

Wat is vavo? Waarom heet dat vavo ?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37

aex351

I am the one

voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo)

< dit stukje webruimte is te huur >

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 13:55

Sen

<-->

aex351 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:14:
voortgezet algemeen volwassenenonderwijs (vavo)
Hmm had ik toch maar moeten gaan leren. Maar ik zou MBO niv4 en dan HBO doen.

Dit is puur om de reden dat je dan toch wel wat ervaring met alles hebt op het HBO en je van beide toch denk ik maar 1 jaar hoeft te doen.

En ik kijk alleen maar naar bachlor of master dus of je een havo hebt jah of nee boeit niet zo. En zo is het voor veel mensen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sen op 30-01-2007 10:18 ]

Verwijderd

Een route via MBO 4 lijkt me beter en leuker. Daar leer je vaardigheden die je op je vakgebied verder gaan helpen, op de havo niet, en mocht het op het HBO niet lukken (daar moet je namelijk wel serieus rekening mee houden), dan heb je een MBO 4 om op terug te vallen. Het soort kennis dat je op de havo opdoet is verder wel nuttiger voor je algemene ontwikkeling en in het dagelijks leven, maar om daar nu een jaar avondschool voor te doen lijkt me wat overdreven.

Hoe dan ook, de ICT zit vol met mensen die hun middelbare school niet afgemaakt hebben en geen enkele baas zal daar naar kijken op het moment dat je wel een afgeronde MBO opleiding en zelfs een HBO opleiding hebt. Daarvoor hoef je het dus niet te doen. Mocht je echter van plan zijn om ooit de ICT te verlaten, dan kan het wel handig zijn om niet heel specifiek op 1 vakgebied gericht te zijn. En mocht je ooit nog een ongerelateerde HBO opleiding willen kunnen doen, dan ook. Maar het lijkt me niet dat je van plan bent om na MBO en HBO nogmaals HBO te doen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 11:54 ]

Pagina: 1